Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

bind-user-to-cat binder ikke brukerne til å lage sidene sine under en viss underside.

Adds a control panel which the admin can use to restrict posts by selected users to a selected category.

En kategori er jo ikke noe annet enn en Page. Men ja, er jo bare å hive inn noe PHP.

Mjæh, nei. En kategori er en gruppe posts, mens en page er en page (teknisk sett en type post). En post har en eller flere kategorier, en page har ingen. En page kan være nøstet i et hierarki med subpages, noe en post ikke kan. En post har ikke automatisk en page, i den forstanden, selv om du kan trykke på en link på siden og få se alle postene i en kategori.

:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

if Arve {
 Mac = Jobs;
 Win = Gates;
 goto Hell;
}

--

Trenger litt feedback på en idé jeg har. Veldig mange teams/grupper/komiteer/band har møter over IRC, IM og IRL. Dette er vel og bra, men noen ganger trenger man å gi ut informasjon når det ikke er møter. Alt fra møteinnkallinger til små-problemer som må løses. Å sende møteinnkallinger på mail kan være vansklig på store grupper, og det kan være forrvirrende hva man skal gjøre hvis man ikke kan komme el. (skal man sende mail til alle, initiativs-takeren eller de det gjelder?)

Jeg har satt opp en passord-beskyttet blogg til søstra mi sitt band. Det virker, men det blir ikke helt rett. Siden bloggen ikke gir meg det jeg egentlig ønsker har det blitt litt hacking og miksing.

Idéen: En web-applikasjon (vakkert ord, eller?) hvor man kan skrive notater. Disse notatene kan man kommentere på og moderatoren/sjefen kan sette om dette notatet er viktig og dermed blir sendt på mail. Alt er delt opp i prosjekter og det skal kreves veldig lite for å lage en konto (blir lagd av moderator). Koden skal slippes under MIT-lisensen.

Noen som har innspill? Dette er så og si alt jeg har kommet fram til, ikke laget noen skisser/kode/database-layout. Føler dere at dette fyller et tomrom?

Endret av Magnus Holm
Lenke til kommentar
Trenger litt feedback på en idé jeg har. Veldig mange teams/grupper/komiteer/band har møter over IRC, IM og IRL. Dette er vel og bra, men noen ganger trenger man å gi ut informasjon når det ikke er møter. Alt fra møteinnkallinger til små-problemer som må løses. Å sende møteinnkallinger på mail kan være vansklig på store grupper, og det kan være forrvirrende hva man skal gjøre hvis man ikke kan komme el. (skal man sende mail til alle, initiativs-takeren eller de det gjelder?)

Jeg har satt opp en passord-beskyttet blogg til søstra mi sitt band. Det virker, men det blir ikke helt rett. Siden bloggen ikke gir meg det jeg egentlig ønsker har det blitt litt hacking og miksing.

Idéen: En web-applikasjon (vakkert ord, eller?) hvor man kan skrive notater. Disse notatene kan man kommentere på og moderatoren/sjefen kan sette om dette notatet er viktig og dermed blir sendt på mail. Alt er delt opp i prosjekter og det skal kreves veldig lite for å lage en konto (blir lagd av moderator). Koden skal slippes under MIT-lisensen.

Noen som har innspill? Dette er så og si alt jeg har kommet fram til, ikke laget noen skisser/kode/database-layout. Føler dere at dette fyller et tomrom?

Basically en blogg med kommentarsystem?

Lenke til kommentar
Grøss og gru, her kommer altså oppslagsverket for utviklere av verdensnettet, også ser sidene dems ut som en ny kjønnsykdom! Utviklerne av verdensnettet bør absolutt ha kjennskap til design.
Ohh, noen følte seg truffet? ;)

Alle har sikkert lest Zeldman sin artikkel i forrige utgave av ALA og må bare si at jeg i det siste har begynt å se poenget hans IR, selvom jeg har vært enig da jeg først leste den. Her på KHiO har vi et interaksjonsprosjekt (altså webdesign), og med tanke på at KHiO er norges beste kunsthøgskole og rangert blandt verdens topp 60 kunst skoler er jeg veldig overrasket over hvor my, brutalt sagt nå men, de suger. Dette er skolen som utdanner norges beste designere og ytterst få av de har noen som helst smak når det gjelder webdesign, helt ærlig talt. Ikke misforstå, de er otrolig gode på print men de fleste veteranene her i kafeen er mye bedre.

Dette viser bare hvor rett Zeldman har. Webdesign er et nytt medium, og det er vår generasjon som avgjør i hvilken retning dette mediumet skal utvikles. Vi kan ikke la print-designere avgjøre dette. Heller ikke animasjon/film-skapere. Jeg synes at det er på høytid at vi begynner å diskutere noen av grunnprinsippene og konseptene bak webdesign. Det er på tide noen legger ned noen basic retningslinjer for hva som er riktig og galt her.

God tanke, og et veldig interessant tema! Kan ikke noen få fart i webkafeen?

I mitt eget hode mener jeg i alle fall at en nettside må være tilgjengelig for alle, uavhengig av nettleser, operativsystem, oppløsning, størrelse på skjerm (mobil vs pc-skjerm), hastighet på internettforbindelse, etc.. Såklart kan man ikke alltid regne med at de som bruker Lynx o.l. får like godt resulat som de som benytter en grafisk nettleser, men dere forstår...

I samme slengen kan jeg si at jeg absolutt støtter en egen video-tag. Bedre at nettleserne kan ha innebygd støtte, fremfor at brukeren må lete seg frem og tilbake på nett for å installere flash og wmp-plugin. Også ogg-støtte hadde vært kjekt - forstår ikke helt hvorfor Nokia har så mye i mot det?

Lenke til kommentar
if Arve {
 Mac = Jobs;
 Win = Gates;
 goto Hell;
}

--

Google docs

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...