Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Respons til Bollemo:

 

Jeg holdt meg oppdatert stort sett hver dag helt frem til 2005 en gang, om jeg husker riktig. Grunnen til at det tok slutt, er sammensatt.

 

- Flere og flere lærte seg semantisk HTML, og argumentene for fortsatt tabellbruk druknet fullstendig. Bloggene til pionerer som tidligere hadde frontet riktig bruk av HTML og CSS (Dave Shea, Douglas Bowman ++) ble inaktive, eller ble fylt med innlegg som ikke var relevante til webutvikling. Slaget var vunnet.

 

- Dette var min mest aktive periode i Comart, og jeg hadde ikke like mye ork til å bla gjennom blogger jeg fant mindre og mindre interessante.

 

- Jeg er en realfagsstudent, så jeg liker ikke å lese gjennom pjatt man i stor grad kan tenke seg til selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uh! En Google Reader Trends showoff! :)
From your 230 subscriptions, over the last 30 days you read 6,691 items, starred 34 items, shared 0 items, and emailed 0 items.

Jeg har visst tapt :wee:

Hva leser du, og har du kanskje lyst til å sende meg en liten OPML-export?

Endret av PT
Lenke til kommentar
Uh! En Google Reader Trends showoff! :)
From your 230 subscriptions, over the last 30 days you read 6,691 items, starred 34 items, shared 0 items, and emailed 0 items.

 

Okay, ganske uaskelig, men er det noen som har tatt den "How many HTML elements can you name in 5 minutes?". Noen som visste at menu var en tag?

Jeg innser nederlaget :wee:

Hva leser du, og har du kanskje lyst til å sende meg en liten OPML-export?

Hehe, har lite å gjøre på forelesningene av og til. Leser for det meste IT-relartert stoff, men har en del variert stoff tilgjengelig i tilfelle jeg ma holde meg oppdatert pa hva nikkedukker snakker om :)

 

Hmm, forumet lar meg ikke laste opp exporten.

 

http://graphiclesign.com/google-reader-subscriptions.xml

Lenke til kommentar

Tor, Angåande å holde seg oppdatert:

 

Holdt meg veldig oppdatert før. Mindre no, uten tvil. Les fortsatt det eg synest er interessant av ting eg kjem over sjølv eler lenker som blir posta her i kafèen, men eg må innrømme at det er i svært stor grad det samme som blir gjentatt på ulik måte. Er begrensa kor mykje meir som er å lese virkar det som. Eit og anna unntak med faktisk god lesing er det, men eg kan med handa på hjertet seie at eg lærer svært lite nytt i ein stor del av alle artiklar rundt emnet.

 

Min konklusjon er vel igrunn at mykje går an å tenke seg til sjølv, som Magnus H er inne på, svært mykje er sagt før, og ein del er rett og slett ikkje interessant. Der er dog unntak.

 

Tor:

Du som er sånn lesejævel; synest du faktisk at det er interessant å lese "alt" som blir sagt i "bloggosfæren" som er webrelatert? Eller les du det mest fordi du synest du må for å halde deg oppdatert?

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar

Hva tenker man om dette?

 

129578.jpeg

 

Jeg poster her fordi jeg ikke er ferdig, trenger litt input på et par ting. Jeg har slanket inn boksen litt, den er ikke i senter mer fordi jeg har tenkt å ha et par bokser på høyre side som innholder litt slike bloggarkiv-saker.

 

Jeg prøver ut meny, hva synes man om en slik button som er lagt opp nå?

 

Jeg har lagt til skillestreker mellom postene, hva synes man om denne?

Lenke til kommentar
pre sin semantiske funksjon står ikke eksplisitt oppgitt i spesifikasjonen, men jeg synes likevel at elementet trengs for å blant annet markere kodesnutter i Python.

 

Har vi ikke allerede <code> for det, da?

 

<pre> skal brukes til preformattert tekst. ASCII art er et eksempel (blant mange flere) på tekst hvor det er uhyre viktig at ikke flere etterfølgende mellomrom slås sammen til ett, og at tabs rendres skikkelig. <pre> er et nyttig element med en semantisk verdi. :)

Lenke til kommentar
Tor:

Du som er sånn lesejævel; synest du faktisk at det er interessant å lese "alt" som blir sagt i "bloggosfæren" som er webrelatert? Eller les du det mest fordi du synest du må for å halde deg oppdatert?

Neida, leser ikke "alt". Har fjernet en god del av blogs fra Netvibes-kontoen min. Særlig når jeg merker at poster om Apple og Mac tar overhånd, eller iPhone-poster, da ryker de fra listen ganske fort. De kildene jeg har inne nå leser jeg alt fra, 23 design-sider, 4 CSS-galleri-type sider, og ca. 17 sider om webutvikling. Leser det fordi jeg syns det er interessant, faktisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...