Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Podcasts

Noen som har noen å tilføye listen? Jeg ser også Diggnation, men teller vel ikke så mye under 'webdevelopment' syns jeg.

 

SXSW 2007 Podcasts fra sessions, noen som har noe slikt òg? Syns Webmaster Jam Sessions-folka burde få ræva opp fra fingern og legge ut podcasts, altså.

 

PS: Jeg bruker OS X med Windows XP og Vista som Paralells-partisjoner, herlig for testing :)

Endret av Lovskogen
Lenke til kommentar
Er det ikke en del som har eget foretak her nå? Hadde kanskje vært en idé å samle kreftene, og gi hverandre råd i forbindelse med økonomi og markedsføring?

Trodde webkafeen.no ville ha noen artikler om slikt, jeg.

 

---

 

atomtissetasen: Jeg vil definitivt ikke kjøre dualboot. Hovedgrunnen er at jeg ikke vil at Windows skal ha mulighet til å fucke opp noe med diskoppsettet mitt. Best å holde Windows i en "container" i tilfelle (les: når) noe går galt.

 

---

 

Hvordan pleier dere å vise frem progresjonen på utviklingen av nettsiden til en kunde (som man ikke kan møte fysisk)? Går det mest i bilder, eller får kunden en URL til å se utviklingen på?

Lenke til kommentar

pre sin semantiske funksjon står ikke eksplisitt oppgitt i spesifikasjonen, men jeg synes likevel at elementet trengs for å blant annet markere kodesnutter i Python.

 

clvn: Jeg forestiller meg at kommunikasjonen skal foregå mer som en dialog -- kanskje i et dedikert forum. Og etter hvert kan en FAQ utvikles.

Endret av haugsand
Lenke til kommentar
Hvordan pleier dere å vise frem progresjonen på utviklingen av nettsiden til en kunde (som man ikke kan møte fysisk)? Går det mest i bilder, eller får kunden en URL til å se utviklingen på?

Du kan lage click-throughs via bilder i et tomt HTML-dokument, eller bare sende bilder av designet, er vel ikke så mange andre måter.

Lenke til kommentar
Hvordan pleier dere å vise frem progresjonen på utviklingen av nettsiden til en kunde (som man ikke kan møte fysisk)? Går det mest i bilder, eller får kunden en URL til å se utviklingen på?

For min del er det en liten kombinasjon. Gjerne bilder når man fortsatt er på design-stadiet, og når man har blitt enige om et design, blir det en URL der de kan følge med på utviklingen, og komme med innspill på ting som kanskje ikke ser like bra ut på deres OS/browse i forhold til de jeg utvikler på.

Lenke til kommentar

mye snakk om html-tags her i dag? Bare for å fyre løs i en helt annen retning: hva med å bare benytte xml over alt? drite i alle spesifikke tags lxml.. :p

 

Også bare benytte css over hele fjøla? moahhaha.. det hadde jo vært gøy. Nei, ikke? Hmm.. annet forslag: bare la det være som det er? Hva er galt med <a/>

Lenke til kommentar

Min praksis er å i starten gi dem en adresse til et bilde, som de kan se i nettleseren sin. Etter hvert, når jeg føler at den kodede utgaven har kommet langt nok, og er god nok til å vises, får de url'en til designet. Når jeg blir mer etablert, og faktisk har tid til å gjøre ting mer gjennomført vil jeg nok lage en slags presentasjon, slik haugsand prater om.

Lenke til kommentar

Okai, siden ingen svarte på podcast-innlegget mitt, så lurer jeg - har lurt ganske lenge.

 

Hvorfor holder du deg ikke oppdatert?

 

Er det fordi du ikke gidder, ikke føler du trenger, ikke orker? Da snakker jeg om å ha faste steder du leser, gjerne feeds – i motsettning av å google etter ting du trenger der og da når du utvikler/designer noe.

 

PT/Henrik/Jesper/JonT: Jeg vet at dere leser endel, så er ikke siktet til dere.

Endret av Lovskogen
Lenke til kommentar
PT/Henrik/Jesper/JonT: Jeg vet at dere leser endel, så er ikke siktet til dere.
From your 146 subscriptions, over the last 30 days you read 991 items, starred 22 items, shared 0 items, and emailed 0 items.

Meh, ikke så mye :p

 

Men podcasts gidder jeg ikke. Føler det er så upraktisk. Ser smått på diggnation nå og da, men det er alt.

Lenke til kommentar

Uh! En Google Reader Trends showoff! :)

From your 230 subscriptions, over the last 30 days you read 6,691 items, starred 34 items, shared 0 items, and emailed 0 items.

 

Okay, ganske uaskelig, men er det noen som har tatt den "How many HTML elements can you name in 5 minutes?". Noen som visste at menu var en tag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...