Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet at IE6 regner total bredde idiotisk, men når begynte den egentlig å legge til ekstra bredde? Jeg har to elementer som floater hver sin vei inni en div.

hoveddiv {
 width: 801px
}

venstre {
 width: 175px;
 margin: 10px 0;
 padding: 0;
}

hoyre {
 width: 590px;
 margin: 0 10px;
 padding: 0;
}

Sist jeg regnet hadde jeg en total bredde på 785 og 801 å gå på. Hvordan i huleste klarer IE6 å mene at det ikke er plass til den høyre og dytte den ned?

 

Hvordan tester man en side i IE6 enklest? Min bugger visst på noen amrginer og floats. Har bare Vista og 2003 med IE7...

 

her.

Åfyfan, den var bare veldig mye raskere, selv om funksjonaliteten var litt dårligere. Kjipt å vente ti min på IE6-render hos browsershots

Lenke til kommentar
Enden, har blitt posta 2 ganger på de siste sidene om Multiple IEs-installen :p

Kan ikke si at jeg ser den. Ikke er jeg veldig keen på å installere det makkverket heller :p

VMWare + XP = Sant. Det er enkelt og ekstremt praktisk for å se designet i IE, og du kan også legge inn virtuelle Linuxmaskiner for å debugge design i linux også. :)

Lenke til kommentar
Tissetassen: Jeg gleder meg til å høre din argumentasjon. Kan bli underholdende.

Jeg ser i ettertid at det ikke var så lurt. Dog bør det, etter min mening, defineres at et element er slutt. <br> i seg selv er en idiottag. Her er mitt revurderte forslag:

 

<h1>What is Ipsum Lorem?</h1>
<intro>Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry.</intro>
<p><l>Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged.</l>
<l>It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lorem Ipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including versions of Lorem Ipsum.</l></p>

En <l> til å definere linjene.

Lenke til kommentar
Tissetassen: Jeg gleder meg til å høre din argumentasjon. Kan bli underholdende.

Jeg ser i ettertid at det ikke var så lurt. Dog bør det, etter min mening, defineres at et element er slutt. <br> i seg selv er en idiottag. Her er mitt revurderte forslag:

 

<h1>What is Ipsum Lorem?</h1>
<intro>Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry.</intro>
<p><l>Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged.</l>
<l>It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lorem Ipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including versions of Lorem Ipsum.</l></p>

En <l> til å definere linjene.

Når vil man ha en ny linje, men fortsette på samme paragrafen? :hmm:

Lenke til kommentar
Tissetassen: Jeg gleder meg til å høre din argumentasjon. Kan bli underholdende.

Jeg ser i ettertid at det ikke var så lurt. Dog bør det, etter min mening, defineres at et element er slutt. <br> i seg selv er en idiottag. Her er mitt revurderte forslag:

 

<h1>What is Ipsum Lorem?</h1>
<intro>Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry.</intro>
<p><l>Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged.</l>
<l>It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lorem Ipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including versions of Lorem Ipsum.</l></p>

En <l> til å definere linjene.

Når vil man ha en ny linje, men fortsette på samme paragrafen? :hmm:

 

Dikt.

Lenke til kommentar
Shitt, jeg sover EN dag, og det er full krangel i kafeen og enden prøver å kode css uten store hell. :wee:
Haha, da skal du være glad jeg ikke fant deg på MSN for noen dager siden da jeg skulle ha til en CSS dropdown meny helt alene :wee:

 

 

VMWare + XP = Sant. Det er enkelt og ekstremt praktisk for å se designet i IE, og du kan også legge inn virtuelle Linuxmaskiner for å debugge design i linux også. :)
True. Kanskje jeg skal hive inn en XP på vs-en på serveren. Det tenkte jeg faktisk ikke på.

 

 

Enden: IE6 har noen små problemer, bl.a. dobbel float-margin. Det kan nok være grunnen din :)
Too late. Magnus var der på MSN. Han er guden min fra nå av :D
Lenke til kommentar
Eller enda bedre (i mine øyne); Linux + VMware m/ Windows XP.

Hahaha! Hadde bare linuxfolk sett den. ;)

Altså, jeg er linuxhore :)

 

Det jeg mente var Linux i bunn, med VMware oppå, og emulert Windows.

I know :)

Som for min del egentlig sier "Hvorfor ikke bare bruke Windows XP?"

 

Jesper: Jeg trakk tilbake "end".

Endret av atomtissetasen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...