mikk- Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Undermenyen har feil farger, skal endres . Er uansett ikke en side som kommer til å ligge i porteføljen, jeg gidder ikke å bry meg så hardt om designet Kunden (eller rettere sagt, arbeidsplassen min) mente at den kunne bli saksøkt dersom kommunevåpenet ikke var i riktige farger. Endret 6. desember 2007 av Mikael Berg Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Ah, okei. Trodde du kanskje hadde en kunde som truet med rettsak hvis de ikke fikk det slik de ville ha det. Det hadde vært en kjip kunde Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Hater kunder, ikke bare de som er slitsomme og får deg til å ville kaste telefonen i veggen og ender opp med å si at du skal fikse det for de bare for å slippe å høre på den sytete stemmen deres, nei, hater alle kunder. Haha, kjenner følelsen Stikkordsboble? Stikkordsky? Stikkordsboble var ikke så dumt, selv om det teknisk sett er mer en sky enn en boble Kanskje jeg bare driter i å oversette det. Visse ting er ikke ment å oversettes. Delvis enig. Har nettopp en kunden som går forbi meg og syter til salg når de ikke får rippe et design vi har lagd før. Men er jo også gøy å vende kunden over på sitt eget syn, ved å forklare de ditt og datt. Styrte nettopp en sminkebutikk sitt design vekk fra å ende opp med noe som lignet på eBay Hehe er i ca. samme situasjon nå. Kunden har "designet" noe heslig MS Paint anno 1995-greier selv, mens designeren jeg jobber med designet noe 10000 ganger bedre, helt gratis bare for å prøve (uten hell) å overtale kunden til å gå for det istedenfor. Ikke pokker om jeg putter den mannsskjiten i porteføljen... :\ Endret 6. desember 2007 av Loomy Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Jeg liker å programere, kode, og designe. Men når du sitter med 12 jobber, og 90% av de er brøhuer blir det tungt. Har det litt på samme måten. Når alle skal ha tak i deg på samme tid, kolleger har en kunde på telefonen og nekter å fortelle kunden at jeg ringer dem opp igjen når jeg har gjort ferdig noe annet jeg sitter med ++, da begynner det å koke litt. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Har drevet og "designet" denne siden på jobb i det siste (95 % fokus på PHP, resten på design, derav utseendet). Nå vil arbeidsgiver ha kommunevåpen i fulle farger (visstnok skal vi kunne bli saksøkt hvis dette ikke utbedres... ) og "fire bilder satt sammen til ett, bilder fra hver av skolene" i headeren. Med mindre det er spessifisert i kontrakten kan kunden mene hva han vil Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Stikkordsboble? Stikkordsky? Stikkordsboble var ikke så dumt, selv om det teknisk sett er mer en sky enn en boble Kanskje jeg bare driter i å oversette det. Visse ting er ikke ment å oversettes. Jeg ville nok brukt "ordsky", selv om det ikke er en direkte forklarende oversettelse. En "tag" på engelsk blir jo brukt litt utenfor betydningen sin i "tagcloud" uansett. Ordrett blir det vel noe ala "merkelappsky", men det blir bare lamt. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Er du en ordsky person, jorgis? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Er du en ordsky person, jorgis? Au, det er jo allerede et ord, det ja. Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Tror ikke det er så bra å endre fargene på et kommunevåpen. Blir som å bruke mønsteret fra det norske flagget i andre farger på en offentlig side. Ikke bra. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 ... Ikke pokker om jeg putter den mannsskjiten i porteføljen... :\ Når begynte man å putte alt man har gjort i portoføljen uansett. Man plukker jo bare ut det beste. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Tror ikke det er så bra å endre fargene på et kommunevåpen. Blir som å bruke mønsteret fra det norske flagget i andre farger på en offentlig side. Ikke bra. Leste feil, trodde de ville ha kommunevåpenes farger i designet. Men tror fortsatt ingen kan si noe på det gitt. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Presentasjonen av kommunevåpen er alvorlige greier, både rettighetsmessig og hvilke variasjoner som kan brukes. Mener å huske at det kun er de korrekte fargene og versjon i svart/hvitt (gråtoner), som kan brukes, er vel noe flere alternativer. For di som lurer på det, kommunevåpen godkjennes gjennom kongelig resolusjon og skal følge et bestemt sett krav, da det regnes som heraldikk. Jeg fant er slik standardkrav på nettet og siterer det her. Våpenet kan takast opp i ulike typar teknikkar og materialer, for eksempel plastisk i flatestil, malt, teikna, veva, brodert eller gravert. All presentasjon av våpenet må følgja dei tekniske og heraldiske kvalitetsnormer med riktige fargar, former og proporsjonar. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Tror ikke det er så bra å endre fargene på et kommunevåpen. Blir som å bruke mønsteret fra det norske flagget i andre farger på en offentlig side. Ikke bra. #1 #2 (litt annen versjon) #3 (over klokka på kirka) #4 (Sør-Trøndelag fylkeskommunes våpen) edit: #5 Tja. Jeg synes kanskje det er en formildende omstendighet når symbolet ikke lenger har form av et våpen. Det er bare selve "logoen" i våpenet som brukes. Endret 6. desember 2007 av Mikael Berg Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Ian Hickson om hvordan Apple, Google, Firefox og Apache greier å slå Microsoft Endret 6. desember 2007 av JonT Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Det spiller i realiteten ingen rolle hvilken del av kommunevåpnet som brukes. Reglene er identiske, noen av de er generelle på bakgrunn av kommunevåpen sin legale stilling. Andre kan den enkelte kommune til en viss grad bestemme. Så i siste instans er det de reglene for bruk som ble vedtatt når kommunevåpnet ble vedtatt i Røros kommunestyre, og som danner grunnlaget for den kongelige resolusjonen om Røros sitt kommunevåpen. Når det gjelder eksemplene du viser til. Nr 1 er ok dersom Røros kommune har godkjent bruken Nr 2 er så avvikende at den trolig ikke faller inn under retningslinjene (selv om samme hovedsymboler er brukt) Nr 3 er eldre en kommunevåpnet, og trolig malen for kommunevåpnet, så den er irrelevant. Nr 4 er også helt grei dersom Sør-Trøndelag fylkeskommune har godkjent denne formen for bruk. Nr 5 er også grei dersom Røros kommune har sagt OK. Det er nemlig helt vanlig å godkjenne såkalt svart/hvitt bruk av symbolene i kommunevåpen eller kommunevåpenet selv. Det blir faktisk alltid godkjent med en svart/hvit versjon. Derfor ser man en del slike versjoner som vist under 1, 4 og 5. Blant annet på sider som ikke er direkte knyttet til Røros (kommunen), tillater man ofte slike versjoner. Dersom Røros og Sør-Trøndelag ikke har godkjent bruken, er de faktisk ulovlige. Derfor er ditt valg ikke nødvendigvis galt, dersom kommunen aksepterer det. Men aksepterer de kun bruk av korrekt versjon kommunevåpen på sine offisielle sider, da er det bare å krype til korset. En elevportal er en offisielle side. Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Noen som vet om et godt expand/collapse-script her? Ønsker å kunne expande og collapse flere <li>'s i en <ul>. Endret 6. desember 2007 av bjorshol Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 http://moofx.mad4milk.net/ eller http://script.aculo.us/ Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Takk Garreth. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Bolson: Jøss, det visste jeg ikke -- at det er så strengt. Om ingen hadde stoppet meg, kunne jeg aldri ha tenkt meg at noen skulle kunne reagere på bruken min av kommunevåpenet. Takk! (Når du sier det, kobbertegnet og hammer/meisel (altså kommunevåpenet) ble brukt som logo av Røros kobberverk. Tegnet på kirka skulle derfor være å regne som Kobberverkets logo, nesten som en reklame. ) Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Noen som vet om IE7-scriptet for IE6 funker gull? Kan umulig bare å loade det og drite i IE6? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå