Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ah, da var jeg tilbake fra en hyttetur. Deilig på Jotunheimen :)

 

Har fått lagt ut 4 av bildene jeg leverte på terminoppgaven vår her! For de som lurte var oppgaven å lage et designkonsept til en parfyme ved å kun bruke bilder. Skape stemning og følelser som skal beskrive parfymen.

Fine bilder! Kunne dere velge hva slags parfyme designkonseptet var for? Det spiller vel litt inn også når en skal gjengi stemning og følelse.

 

Bildene gir meg ellers en følelse av en frisk, naturlig kanskje litt "subtle" parfyme

Lenke til kommentar
Ah, da var jeg tilbake fra en hyttetur. Deilig på Jotunheimen :)

 

Har fått lagt ut 4 av bildene jeg leverte på terminoppgaven vår her! For de som lurte var oppgaven å lage et designkonsept til en parfyme ved å kun bruke bilder. Skape stemning og følelser som skal beskrive parfymen.

 

Velkommen tilbake.

 

-----------

 

Bildene var fine. Likte den siste best uten tvil. Flotte farger og sprek dame.

Lenke til kommentar

Hvem av dere thugz var det jeg chatta med angående Firefox og overflow på utskrift? Har et problem med det nuh.

 

Og en annen ting; Hvorfor vises ikke bakgrunnsbilder på utskrift? Leser på ALA at 'som vi alle vet, så skrives ikke bakgrunnsbilder ut', men da er det desto mer merkelig at det ble printet ut på én av testutskriftene. Kan være at Opera gjør det som standard...

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar
Hvordan tittelen på siden, a.k.a. logoen, er innhold i form av en img-tag, er beyond me. Ja, det er innhold, men det er selvfølgelig en h1 med IR.

Er en logo et designelement på siden? Neppe, det er en del av innholdet på siden.

 

Du sitter jo nå og sliter med at du ikke får med logoen på utskrift. Hvorfor vil du ha med den på en utskrift om det bare er et designelement?

-

Hvis noen kan komme med noe bedre argument enn LüL, skal jeg vurdere å høre.

Lenke til kommentar

Så det du sier, er at du ikke skjønner grunnprinsippet bak IR?

 

Det er tekstuelt innhold i h1-taggen. Type det samme som står i bildet. Så skjuler man teksten, og viser kun bakgrunnen.

 

Du vil si at en bedrifts logo er mindre viktig enn navnet på firmaet? Tror det er mange bedrifter som er uenige med deg der altså

Jeg tror de fleste bedrifter bryr seg mer om SEO enn du gir dem kreditt for. Det er ikke mange promille som ikke får se bakgrunnsbildene.

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar

Tror de fleste bedrifter mener at deres logo er mer viktig å få frem enn navnet på firmaet. Om du forstår.

 

Når begynnte vi å legge innhold som bakgrunn? Har ikke noe å si hvor viktig det er egentlig.

 

Man legger en logo som img, man har h1 med navn på siden/bedrifter også viser man det slik man ønsker.

 

Da har man 3 stadier:

Med css, siden vises med design

Ingen css, siden vises uten noe design, men logo vises fortsatt

ingen bilder, siden vises kun med navnet på bedriften. Her kommer også title tag'n inn.

 

 

Det blir selvfølgelig fler permutasjoner, men du ser poenget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...