Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitter å leker neger her jeg, fyller inn sån jævla spørreundersøkelse om kuer. Kommer til å bruke 6 timer på det idag :D

Noen som vil tjene noen kr? :p

Finnes det noen som ikke vil tjene noen penger.

Regner med at det er testing du gjør, - drittkjedelig.

Apropos spørreundersøkelse, var intervjuer 6 uker sommeren 1985 på en stort forskningsprosjekt. Brutto med lønn og godtgjørelser fikk jeg ca 50 000 kr. Det var fet sommerjobb for 22 år siden.

Lenke til kommentar
Sitter å leker neger her jeg, fyller inn sån jævla spørreundersøkelse om kuer. Kommer til å bruke 6 timer på det idag :D

Noen som vil tjene noen kr? :p

Finnes det noen som ikke vil tjene noen penger.

Regner med at det er testing du gjør, - drittkjedelig.

Apropos spørreundersøkelse, var intervjuer 6 uker sommeren 1985 på en stort forskningsprosjekt. Brutto med lønn og godtgjørelser fikk jeg ca 50 000 kr. Det var fet sommerjobb for 22 år siden.

Lager de faktiske spørsmålene osv. Dvs kopierer fra et jævla word dokument.

Etter å ha lagt inn 2 tror jeg at jeg skal endre litt på skjema for å få ting til å gå litt kjappere :p

Lenke til kommentar

Etter å ha lagt inn 2 tror jeg at jeg skal endre litt på skjema for å få ting til å gå litt kjappere :p

Det er ennå verre. Glad jeg har tilgang til et profesjonelt verktøy for slikt de gangene jeg må lage spørreundersøkelser.

Lenke til kommentar

Det er ennå verre. Glad jeg har tilgang til et profesjonelt verktøy for slikt de gangene jeg må lage spørreundersøkelser.

Har jo kjempeprofft verktøy. Laga det selv :wee:

Slo meg når jeg satt på ramma at det hadde vært bedre med en wizard :\

Er ca 150 spørmål i hver sån undersøkelse, da er det greit å mellomlagre om noe skulle gå galt elns.

Lenke til kommentar

Et tips til hvordan man skal vise en spilleliste anyone?

Jeg har brukt en Ordered List, men syntes det blir litt kjedelig. Jeg tenkte kanskje å bruke tables til det. Med en nummer-kollone (Track 1, track 2 etc), en for tittelen på sangen, og en for hvor lang sangen er. Er det riktig bruk av tables? =)

Lenke til kommentar

Er ca 150 spørmål i hver sån undersøkelse, da er det greit å mellomlagre om noe skulle gå galt elns.

Det jeg bruker er i stor grad Wizardbasert.

150 spørsmål er jaggu passelig stor undersøkelse, risikerer at den som svarer går lei etter halvgått løp. Lærte den gangen jeg drev med forskningsmetodikk at 20 - 30 spørmål som oftest var maks hva folk gadd å svare på.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt en Ordered List, men syntes det blir litt kjedelig. Jeg tenkte kanskje å bruke tables til det. Med en nummer-kollone (Track 1, track 2 etc), en for tittelen på sangen, og en for hvor lang sangen er. Er det riktig bruk av tables? =)

Det kan vel kanskje avhenge litt av hva slags musikkspiller man bruker, men siden jeg bruker iTunes, vil jeg si at tabeller absolutt er riktig å bruke her :)

Lenke til kommentar

Det jeg bruker er i stor grad Wizardbasert.

150 spørsmål er jaggu passelig stor undersøkelse, risikerer at den som svarer går lei etter halvgått løp. Lærte den gangen jeg drev med forskningsmetodikk at 20 - 30 spørmål som oftest var maks hva folk gadd å svare på.

Vel det er krav som slakterier må bestå, så de har ikke noe valg. hehe

Værste er at hun har sån word dokument som spørsmålene står i, og pluttselig endrer hun hele oppsettet, noe som ikke er i spec eller mulig å gjøre logisk. Blæ

-

Jesper: Hva pokker snakker du om, det er alltid riktig å bruke tabell der.

Endret av Steinmann
Lenke til kommentar
Hvordan er det med SEO i forhold til Google Images? Hva bruker Google for å finne de "beste" bildene?

Title, alt og filnavnet/URL, ordene i linker til bildet, pagerank (evt juice rank som noen liker å kalle det), pagerank til siden de ligger på og de nærmeste ordene søkemotoren finner på websiden bildene ligger på (jo nærmere jo høyere score får dem).

I tillegg til evt. informsjon Google får gjennom Image Laber.

Speaking of Image Search. Hvorfor har egentlig Google det mest crapy imagesøket on earth? Hvorfor må de absolutt bruke bildene som finnes på websider når bildegallerier som Flickr og Stock.xchng har ferdig taggede bilder med langt høyere kvalitet. Og når veldig mange søker etter coverart på Google Image Search; hvorfor får man ikke automatisk opp coverart med god kvalitet når man søker på album. Hvorfor bruker de så mye ressurser på websøk, men ingenting på bildesøk?

Lenke til kommentar

Ikke helt. Du har rett i at det er tabulær data, men det er til syvende og sist en sporliste.

I mine øyner er dette mest riktig, og en standard ikke alle musikksider dessverre følger:

<ol>
<li>Sangnavn (00:00)</li>
</ol>

Endret av atomtissetasen
Lenke til kommentar
<ol>
</ol>

Men sangnavn og sporlengde er jo to vidt forskjellige ting, da passer det vel ikke (om man skal være veldig, veldig pirkete) å ha dem i samme tag?

Correct me if i'm wrong :hmm:

Endret av IQ
Lenke til kommentar
<table>
<caption>Sanglisten min</caption>
<thead>
	<tr>
		<th>#Nr</th>
		<th>Tittel</th>
		<th>Artist</th>
		<th>Album</th>
		<th>Lengde</th>
	</tr>
</thead>
<tfoot>
	<tr>
		<th colspan="4">Totaltid</th>
		<td>7:37</td>
	</tr>	
</tfoot>
<tbody>
	<tr>
		<td>1</td>
		<td>Noice in lucy</td>
		<td>Daddysmilk</td>
		<td>Unwritten Metalish Rawk</td>
		<td>3:23</td>
	</tr>
	<tr>
		<td>2</td>
		<td>A Friend In Need lyrics</td>
		<td>Placebo</td>
		<td> - </td>
		<td>4:14</td>
	</tr>
</tbody>
</table>

Endret av Steinmann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...