Bolson Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Denne? Du fant hva jeg lette etter. Burde ha funnet den selv, i og med at jeg var den eneste som kommenterte den. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Er litt frustrert her jeg sitter og prøver å få en nettside til å se lik ut i flere nettlesere. Så kom jeg til å tenke på hvilken nettleser som viser innholdet mest "riktig" i forhold til standarer. Er det en som viser alt slik det er tenkt, eller viser alle noe feil? Jeg føler liksom at noe er feil i en nettleser mens noe annet i en annen. Noen som har en liste over best til dårligst? For min del er Opera(9.5a) mest riktig på standarder osv. Den gjør somregel slik jeg tenker. Firefox er like bak, og trengs bare småfiks for å rette opp. Ie(6/7) venter jeg med helt til slutt... Starter ikke noe browserwar her, sier bare at Opera gjør slik jeg tenker. Også bruker jeg den som standard så da er det lettest å ta utgangspunk i. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Føler vel det samme som Sebastian. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Det er godt du klager på andre om å holde seg til tema her, også kommer du og fnizer og knizer Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Kniz och fniz La oss sprette champisen! -- Må du ikke være så gretten da Olmk, er jo relevant detta? Kommer du online idag? Endret 27. november 2007 av Steinmann Lenke til kommentar
sparks Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Er ikke gretten, er bare riktig mengde backfire. Kommer ikke online, har fotoshoot hele dagen, og skuespiller-øving etterpå. Noe spess? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Er ikke gretten, er bare riktig mengde backfire. Kommer ikke online, har fotoshoot hele dagen, og skuespiller-øving etterpå. Noe spess? Du hadde vist lovet spenna noen design saker igår Men kan designe det i paint jeg Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Steinmann: Slik føler jeg det også med Opera. Den viser det nøyaktig slik jeg tenker at det skal være når jeg plotter kodene, og etterpå trengs ørsmå justeringer for Firefox og IE 7. IE 6 derimot... Men har funnet ut at med doctype <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> så blir resultatet ganske så likt i alle lesere. Med mindre man bruker nyere CSS-standarder da Lenke til kommentar
sparks Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Er ikke gretten, er bare riktig mengde backfire. Kommer ikke online, har fotoshoot hele dagen, og skuespiller-øving etterpå. Noe spess? Du hadde vist lovet spenna noen design saker igår Men kan designe det i paint jeg Vel, jeg har forsiden til Pages og Articles ja.. Skal jeg maile det til deg? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Steinmann: Slik føler jeg det også med Opera. Den viser det nøyaktig slik jeg tenker at det skal være når jeg plotter kodene, og etterpå trengs ørsmå justeringer for Firefox og IE 7. IE 6 derimot... Men har funnet ut at med doctype <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> så blir resultatet ganske så likt i alle lesere. Med mindre man bruker nyere CSS-standarder da Haha, hadde det vært så lett som en doctype hadde jeg nok ikke hatt jobb. btw så tror jeg du kan skrive: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"> istede. Er samme.. - Bare jeg som synes <a href="mailto:[email protected]">mail</a> er plagsomt? Endret 27. november 2007 av Steinmann Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Jeg slet med masse padding-feil i IE 6 og IE 7. Da jeg endret til html 4 strict tolket plutselig IE paddingen helt likt som Opera og Firefox gjør. Dvs. legger padding til width for total breddebruk. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 (endret) Heh, har fått en rar forespørsel. Å legge et nettbank vindu i en Iframe. Det kan vel ikke være helt heldig? Endret 27. november 2007 av Garreth Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Heh, har fått en rar forespørsel. Å legge et nettbank vindu i en Iframe. Det kan vel ikke være helt heldig? Ikke mitt førstevalg hvertfall.. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Ikke mitt heller. Håper jeg klarer å snakke dem fra Iframe helvete. ---------------- Et annet spørsmål til dere som har litt peiling på javascript. Jeg har en div med bilde, overskrift, ingress og "les mer" knapp. Når man trykker på "les mer" så forsvinner diven, og blir erstattet med en ny div som kommer fram og man kan lese hele artikkelen. (om den fader eller slider inn hadde det vært topp) Hvordan kan man gjøre noe slikt? Jeg tenkte på måten Moo FX har gjort det, men den bare slider divene opp og ned, den bytter ikke ut hele diven. Skal ikke være "ajax", vil skjule og vise innhold med css og javascript. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 http://digi.no/php/art.php?id=497170 Fantastisk om man ser bort ifra ordet IKT Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Jeg skjønner hvorfor det er få jenter i den delen av bransjen, de er noen sosiale krek. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Å bruke nettbank igjennom iframe vil eg absolutt fråråde. Folk som brukar nettbanken vil helst at nettbanksidene ser solide ut og opplevast som fungerande. Alle moglege feil med iframes som kan oppstå vil gjere at folk synest sidene oppfører seg rart eller gjer ting som brukar ikkje har ønska - som igjen fører til skepsis rundt heile systemet. Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Snip... Slik går det når de seiler på is. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Jeg er veldig skeptisk til min Hønefoss Sparebank sine nettsider, men ;> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå