Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er litt frustrert her jeg sitter og prøver å få en nettside til å se lik ut i flere nettlesere. Så kom jeg til å tenke på hvilken nettleser som viser innholdet mest "riktig" i forhold til standarer. Er det en som viser alt slik det er tenkt, eller viser alle noe feil? Jeg føler liksom at noe er feil i en nettleser mens noe annet i en annen.

Noen som har en liste over best til dårligst?

For min del er Opera(9.5a) mest riktig på standarder osv. Den gjør somregel slik jeg tenker. Firefox er like bak, og trengs bare småfiks for å rette opp. Ie(6/7) venter jeg med helt til slutt...

 

Starter ikke noe browserwar her, sier bare at Opera gjør slik jeg tenker. Også bruker jeg den som standard så da er det lettest å ta utgangspunk i.

Lenke til kommentar

Steinmann: Slik føler jeg det også med Opera. Den viser det nøyaktig slik jeg tenker at det skal være når jeg plotter kodene, og etterpå trengs ørsmå justeringer for Firefox og IE 7. IE 6 derimot... Men har funnet ut at med doctype

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">

så blir resultatet ganske så likt i alle lesere. Med mindre man bruker nyere CSS-standarder da :p

Lenke til kommentar
Er ikke gretten, er bare riktig mengde backfire. Kommer ikke online, har fotoshoot hele dagen, og skuespiller-øving etterpå. Noe spess?

Du hadde vist lovet spenna noen design saker igår :roll:

 

Men kan designe det i paint jeg :D

 

Vel, jeg har forsiden til Pages og Articles ja.. Skal jeg maile det til deg?

Lenke til kommentar
Steinmann: Slik føler jeg det også med Opera. Den viser det nøyaktig slik jeg tenker at det skal være når jeg plotter kodene, og etterpå trengs ørsmå justeringer for Firefox og IE 7. IE 6 derimot... Men har funnet ut at med doctype
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">

så blir resultatet ganske så likt i alle lesere. Med mindre man bruker nyere CSS-standarder da :p

Haha, hadde det vært så lett som en doctype hadde jeg nok ikke hatt jobb.

 

btw så tror jeg du kan skrive:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN">

istede. Er samme..

 

-

 

Bare jeg som synes <a href="mailto:[email protected]">mail</a> er plagsomt?

Endret av Steinmann
Lenke til kommentar

Ikke mitt heller. Håper jeg klarer å snakke dem fra Iframe helvete.

 

----------------

 

Et annet spørsmål til dere som har litt peiling på javascript.

 

Jeg har en div med bilde, overskrift, ingress og "les mer" knapp.

 

Når man trykker på "les mer" så forsvinner diven, og blir erstattet med en ny div som kommer fram og man kan lese hele artikkelen. (om den fader eller slider inn hadde det vært topp)

 

Hvordan kan man gjøre noe slikt? Jeg tenkte på måten Moo FX har gjort det, men den bare slider divene opp og ned, den bytter ikke ut hele diven.

 

 

post-50997-1196166479_thumb.jpg

 

Skal ikke være "ajax", vil skjule og vise innhold med css og javascript.

Lenke til kommentar

Å bruke nettbank igjennom iframe vil eg absolutt fråråde. Folk som brukar nettbanken vil helst at nettbanksidene ser solide ut og opplevast som fungerande. Alle moglege feil med iframes som kan oppstå vil gjere at folk synest sidene oppfører seg rart eller gjer ting som brukar ikkje har ønska - som igjen fører til skepsis rundt heile systemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...