Krillekongen Skrevet 26. november 2007 Rapporter Del Skrevet 26. november 2007 Funker det ikke ganske bra nådalol? Neilol.. Til dere som sitter og troner dere her i tråden, hva er det dere huffer dere over? Hvis dere kommer med tips eller noe, kom med dem! Vi har en såppass inkompetent lærer i dette faget, så mye er basert på hva man gidder å gjøre på fritiden selv. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 26. november 2007 Rapporter Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Lest rettningslinjene for denne tråden? Ingen support tråd står det med store fine bokstaver . EDIT: Evt. burde det stå det med store, røde, fine bokstaver. Opprett en egen tråd du. Så skal vi nok hjelpe deg. Men jeg kan si at veldig mye er dårlig kode. Det beste hadde vært å bare begynne på nytt på HTMLdog Men til en ting som hører hjemme i den tråden. Er det studiespesialisering med IT1 eller MK du har? Føler IT1 burde vært nedlagt. Finnes knapt en kompetent lærer i det faget. Endret 26. november 2007 av JonT Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 26. november 2007 Rapporter Del Skrevet 26. november 2007 Setter kjapt i gang en liten diskusjon; Sjefen benytter anledningen nå når Tshawe vant Skal vi danse, og skriver skryt om Keyteq på keyteq.no. Tor kaller dette SEO. [...] Jeg vil kalle det viral markedsføring, og ikke direkte SEO, tror jeg. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 26. november 2007 Rapporter Del Skrevet 26. november 2007 Enig i det. Selv om det kommer veldig ann på hvordan man selv definerer det. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 26. november 2007 Rapporter Del Skrevet 26. november 2007 Må si jeg støtter Skaflem og JonT her. Ikke det at det er galt å skrive om at en kunde vinner noe, får en pris eller lignende. Men det er ren markedsføring etter min mening (og den kan være god også). God SEO er det nødvendigvis ikke. Selv ville jeg blitt bare irritert dersom jeg søkte på en artist og fikk 15 linker til leverandører i stedet for relevante sider, og alle disse ville blitt "greylista" i mi bok. Siterer et godt utsagn om SEO ...Good design, after all, must first consider who the target user is going to be – and then design for that. So, SEO is nothing more than good web design for robots... SEOmoz, en bra SEO ressurs (om den er ikke gitt før) SEO i CMS. Her i TYPO3, men prinsippene gjelder uansett. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 26. november 2007 Rapporter Del Skrevet 26. november 2007 Lest rettningslinjene for denne tråden? Ingen support tråd står det med store fine bokstaver . EDIT: Evt. burde det stå det med store, røde, fine bokstaver. Opprett en egen tråd du. Så skal vi nok hjelpe deg. Men jeg kan si at veldig mye er dårlig kode. Det beste hadde vært å bare begynne på nytt på HTMLdog Men til en ting som hører hjemme i den tråden. Er det studiespesialisering med IT1 eller MK du har? Føler IT1 burde vært nedlagt. Finnes knapt en kompetent lærer i det faget. Okei, I will Ja, det er godt mulig. Men som sagt har vi en veldig inkompetent lærer som ikke helt vet hva hun driver med. Takk for at du sa det! Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 26. november 2007 Rapporter Del Skrevet 26. november 2007 SEO går på og få flere treff på siden sin fra søkemotorer. Rett og slett. Skrive om sånt jall på siden vil gi flere treff. Ferdig med saken. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 26. november 2007 Rapporter Del Skrevet 26. november 2007 IE7 er merkelig nå. Den virker motsatt enn firefox nå på en ting. Har et bilde i en tekst som er stilt til høyre (align right). Også legger jeg til margin: 0px 0px 2px 9px; I firefox så flytter teksten seg 9px vekk i fra bildet. I IE7 så flytter bildet seg fra høyresida og inn i teksta. Hvorfor skjer dette? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 26. november 2007 Rapporter Del Skrevet 26. november 2007 Prøv med padding istede. Float og margin er ikke alltid kompis med elementer som ikke er floatet. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 26. november 2007 Rapporter Del Skrevet 26. november 2007 Å skrive en artikkel om mr X har da ingenting med søkemotoroptimalisering. På hvilken måte har de her optimert sin rangering på googles (og andres søkemotorer) liste? Nei, her blander man kortene. Det keyteq muligens håper på er å få treff fra folk som har søkt etter "Skal vi danse" eller "Tshawe Baqwa". Men der tviler jeg sterkt på at de lykkes. Om de skulle være så heldig å få en forvirret surfer innom, tror jeg uansett vedkommende fort forstår at de fulgte feil link, og velger seg en annen... Markedsføring er vel et bedre begrep, som Skaflem allerede har nevnt! Om jeg derimot søker etter "CMS", "publisering på nett", eller "webbutikk" og hele tiden får opp Keyteq som en av topp 5 vil jeg si de har drevet med litt SEO. Det blir som å søke etter "Stressless" og kun få resultater fra IKEA (som forøvrig ikke selger en enste stressless). OK - den sammenligningen var litt dårlig, da keyteq såklart bør få en del relevante treff på nevnte søkefrase. Men skulle de klare å gå forbi alle andre aktører på google, så har de etter all sansynlighet bedrevet en del SEO.. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 26. november 2007 Rapporter Del Skrevet 26. november 2007 zip.. God du snakker om ting du vet - Slikt innhold vil gi siden bedre rate på googler. Ferdig. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 26. november 2007 Rapporter Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Jeg mente det var SEO i den form at det øker sjansene for at folk besøker side X pga. innholdet, selvfølgelig er det en kode-side av SEO, som er mest omtalt. Vil ikke kalle dette 'viral marketing' som Skaflem sier, men rett å slett å 'optimalisere' siden sin for mest treff. Bare Hein som tok det for bokstavelig fra min side Sebba, vil nok ikke gi bedre GoogleRank, ettersom det mest går etter linking fra andre sider, men vil nok gi større treffområde, så omtrent. Endret 26. november 2007 av Lovskogen Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 26. november 2007 Rapporter Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Slikt innhold vil gi siden bedre rate på googler. Ferdig.Joda, men hva er det i dine øyne som ikke er SEO da? Allt innhold som blir indeksert har jo sjans for å øke treff på google. Betyr jo ikke at man aktivt bedriver SEO av den grunn.. Man har jo ikke optimalisert koden slik at google skal gi høyere treff. Kun lagt til noe tekst på siden. Men greit, vi blir vel kanskje ikke enige om definisjonen på søkemotor-optimalisering.. Edit: leste litt nøyere gjennom Lovskogens tekst (F5 er en fin ting), og er jo forsåvidt enig i mye av det han skriver. Mulig jeg også tok det for bokstavelig Endret 26. november 2007 av Halvis Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 26. november 2007 Rapporter Del Skrevet 26. november 2007 Det han gjør er jo faktisk en aktiv handling for å få bedre søkemotor optimalisering, altså SEO. Når det er en aktiv handling vil jeg si det er SEO. Forøvrig vil alt du gjør på siden din påvirke det. Google fx tar hensyn til hvor ofte du oppdaterer siden din, hvor relevant det du skriver er, osv. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 26. november 2007 Rapporter Del Skrevet 26. november 2007 Jeg klarer ikke å si meg enig med Steinmann her, men sliter dessverre også med å få skrevet ned noen gode motargument. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 26. november 2007 Rapporter Del Skrevet 26. november 2007 So I win ! - Jeg vet jeg setter det veldig på spissen. hehe Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 26. november 2007 Rapporter Del Skrevet 26. november 2007 Funker det ikke ganske bra nådalol? Neilol.. Til dere som sitter og troner dere her i tråden, hva er det dere huffer dere over? Hvis dere kommer med tips eller noe, kom med dem! Vi har en såppass inkompetent lærer i dette faget, så mye er basert på hva man gidder å gjøre på fritiden selv. Greit. Du er en nybegynner. Jeg skal gi deg en sjanse før jeg uttaler meg. Les litt om det du finner i pekerene under i signauren min. Bruk et par dager og sett deg inn i diverse ting angående nettsideutvikling. Kom så tilbake hit og revurder ditt eget arbeid. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 26. november 2007 Rapporter Del Skrevet 26. november 2007 newforms er vist det nye å skrive om innen django. alle gjør det vist nå, men savner fortsatt en artikkel om hvordan man hånterer det når du har mange til mange relasjoner. Kommer kanskje i newforms 4 Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 26. november 2007 Rapporter Del Skrevet 26. november 2007 Vel, å skrive om halveisrelaterte ting på ei webside er stikk i strid mot SEO-teori IMO. (God) SEO bør gå ut på å lage sida best mulig med tanke på å få tak i innholdet for alle typar nettlesarar og brukarar. Innholdet må sjølvsagt vere bra, men SEO i seg sjølv ligg "over" innholdet i mine auge. Så, å skrive om noko som berre med godvilje kan relaterast til resten av sida er ikkje god SEO, det er idiot-SEO på lik linje med tåpelig bruk av metakeywords i mine auge. (description="sex,nude,teens,amatuer [...]" anyone?) Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 26. november 2007 Rapporter Del Skrevet 26. november 2007 (endret) So I win ! - Jeg vet jeg setter det veldig på spissen. hehe Nei, for du har både rett og feil. God SEO er å oppnå høyt rankede treff (tidlig i lista) i søkemotorer, men minst like viktig er å oppnå relevante treff. Så om du gjør en aktiv handling som gir flere "treff", men urelevante "treff" kan det defineres som SEO, men neppe som god SEO. Ellers er ikke oppdateringsfrekvens alltid like viktig. Jeg har fremdeles sider som ikke er oppdatert på 2 år som kommer først på Google når det søkes på de relevante nøkkelorda. Men la meg si at innholdet er særdeles relevant i forhold til søkeordet. @Arve: Er nå bare delvis enig i at SEO ligg "over" innholdet. Semantikken (disposisjonen) i innholdet er ikke uvesentlig, selv om det er helt klart at "lazy" design med 500 linjer javascript først og ikke antydning til fornuftig struktur ikke er særlig lurt. Og i sistnevnte tilfelle har vel neppe innholdet særlig effekt (Ja jeg har sett en side som hadde mer enn 500 linjer javascript først). Egentlig er det litt som å skrive glimrende avis/magasinartikler, rett overskrift, bruk ingress, bryt opp med mellomoverskrifter (og husk å bruke rette html-tagger). Endret 26. november 2007 av Bolson Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå