Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Submit til høyre får meg til å tenke meg at jeg skal videre ->, sjelden man navigerer seg til venstre på web. Ang. print-spørsmålet så burde det settes i kontekst, for en print-knapp med tekst ved siden av er jo mye bedre - men når det skal inn i et design så kan den hjelpeteksten gjerne ødelegge flyten i hele designen.

Lenke til kommentar
Én ting jeg ikke er enig i, er hvilken side "close"-button skal være på. Jeg føler det mest naturlig å trykke oppe til venstre, men det kommer nok av at jeg bruker OS X. Ellers var jeg ikke enig med at den til høyre var best på aller første spørsmål, helt #000 på helt #fff er sjelden bra.

Vel, jeg så den med en gang jeg så spørsmålet. At det ville være et skille der mellom macbrukere og vanlige brukere.

 

Men jeg vil fortsatt si at det er mest brukervennlig, pga en norm å ha lukk til høyre, skaper bedre balanse i designet også synes jeg.

 

--

 

Henrik: Hvor er brukervennligheten i det?

Lenke til kommentar
Én ting jeg ikke er enig i, er hvilken side "close"-button skal være på. Jeg føler det mest naturlig å trykke oppe til venstre, men det kommer nok av at jeg bruker OS X.

Trykker du på vindusknappane? CMD+W/Q er jo mykje enklare. :-)

Jeg visste noen kom til å kommentere den. Jeg bruker selvfølgelig CMD+W/Q selv, men det har noe med hvor man faktisk ser etter knappene å gjøre også.

 

Og Sebastian: Jeg har motorikken så det holder :p

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvordan man kan mekke et slags "overlay" over en div?

 

Se illustrasjoner:

 

post-91181-1195770787_thumb.png

Slik har jeg designet det i PS, og vil gjerne ha det slik i html også.

 

post-91181-1195770795_thumb.png

Slik ser det ut i kodinga nå (DW for øyeblikket)

 

 

HTML

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
	   <div id="product-3bx">
	<div id="middlebox">
   		<p class="style8">Sony Ericsson K850i</p>
   		  <p class="style9">Den nye K850i har 5-megapixel kamera,</p>
		<p class="style9">3G, musikkspiller og</p>
		<p class="style9">videoinnspilling.</p>
		<p class="style10">Kr. 4.990,- inkl. mva</p>
	</div>
   </div>

 

CSS

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
#product-3bx_end {
width: 900px;
height: 10px;
background:url(images/bg_forside_end_3bx.gif);
}

#middlebox {
width: 290px;
height: 147px;
float: left;
background:url(images/mobil.gif) no-repeat right bottom;

 

Hva kan jeg gjøre for å mekke den "Les mer" greia som ligger over mobilen der? :)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Hvor mange er det som har fått PM fra olle om noe bildegallerisidegreier?

 

Heisann!

 

Jeg jobber for et nytt nettsamfunn som heter bildedagboka.**. Vi søker akkurat nå folk vi liker for en utstilling vi kommer til å arrangere i sentrum av Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger. Jeg ville gjerne anbefalt deg for juryen. Vil du vite mer?

 

Lurer på om han/hun velger ut helt tilfeldige brukere han kontakter, eller om han faktisk har lest noe av det vi har skrevet og av en eller annen syk grunn likt det.

 

@loathsome: Gjennomsiktige PNG-bilder vil vel ikke fungere i IE6?

Lenke til kommentar

Lat som jeg er, gidder jeg ikke søke gjennom de 2829 sidene her for å finne igjen den siden der noen spurte om hvordan man kunne vise nyheter fra én kategori på forskjellige sider. Dette skal gjøres på nye nmuf.net, der forsiden kun skal vise artikler fra én kategori. Det skal også være en konfirmant-side, som skal vise artikler/nyheter fra en annen kategori. Hva er enkleste måte å gjøre dette på.

 

Hein: Jeg finner ikke igjen loggene mine fra vår samtale om emnet på MSN, derfor jeg spør igjen her :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...