Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Pics please. Bruker du PX eller EM?

Bruker PX. Har slengt opp en beta så kan dere se på kildekode og alt som dere vil. Finner faen ikke ut hva som gjør det.

 

Clir - En god natts søvn

Dra gjerne litt kritikk på design og lignende, selv om jeg sannsynligvis ikke kommer til å gjøre noen store endringer grunnet deadline.

 

Edit: Den er ikke fikset for IE6 enda, men den skal virke i IE7, Firefox2(bortsett fra fontstørrelsen), Opera 9 og Safari 3 i hvert fall.

Edit2: Fy faen, nå er jeg mer irritert. Etter jeg la den på nettet er fontstørrelsen helt fin i Fx2, problemet ligger tydligvis lokalt på min maskin. Har jo allerede sjekka at standardfonten er 16px Times NR i alle nettleserne mine.

Edit3: Skal fikse siden i IE6, og trenger PNG transparency. I det ene tilfellet er det en png fil med 40% opacity, i det andre tilfellet er det en bakgrunnskboks med skygge som gradvis blir mer og mer transparent. Hvilke PNG-fixes bør jeg bruke? Er det en fordel å bruke Microsofts egen, eller?

Får kommentere litt her også da.. :)

Siden blir knallbra den. La merke til at det hele er litt mindre i IE6? Siden oppfører seg ihvertfall annerledes på FF enn IE6.

Syntes forresten brushen i hjørnet passer ypperlig. Får det hele til å passe. Du burde kanskje gjøre logoen dems litt større, da jeg sliter litt med å tyde sloganen dems...?

 

Uansett, knallbra! De er storfornøyd med den!

Lenke til kommentar

For en stund siden leste jeg om en linux distro som passet perfekt for webutviklere fordi den hadde de fleste kjente nettleserene installert, til og med eldre versjoner av dem. Siden det er en stund siden jeg leste dette har jeg selvfølgeli glemt navnet på den, så om det var noen som kjente til noe slikt hadde jeg blitt glad :)

Lenke til kommentar

En sånn liten bagatell er at jeg må scrolle siden -- og har ikke så veldig liten skjerm heller. Noe litt mer prekært er at den mørkegrå firkanten til venstre ikke er på linje med den lysegrå tekstboksen til høyre. Mangler en pixel der.

 

edit: var jeg som hadde 90 % zoom

Endret av rødøye
Lenke til kommentar
Siden ingen har postet enda:

What's not to love about CSS frameworks?. Han har et par gode poeng, må jeg si, men jeg kommer ikke til å bruke CSS frameworks med det første uansett.

Kommenterte på posten. Når det skal tas høyde for alle mulige designløsninger sier det seg selv at det enten blir bloat eller at man må fjerne mye for å tilpasse sitt eget design.

 

@Kim: Hvordan forsvarer du justify på teksten her? :p

 

Jeg likte veldig godt oppsettet på artikkelmalene dine, og kommetarfeltet/kommentarene.

post-82796-1195393101_thumb.png

Endret av Lovskogen
Lenke til kommentar
@Kim: Hvordan forsvarer du justify på teksten her? :p

 

Jeg likte veldig godt oppsettet på artikkelmalene dine, og kommetarfeltet/kommentarene.

Uff, jeg har ingenting å si til mitt forsvar. Jeg er ikke helt sikker på når justify ble tatt i bruk her engang, men det er jo klart at det ikke fungerer helt optimalt. Skal fikse på det :p

Edit: Fix'd

 

Generelt bærer nyhetssidene preg av dårlig tid, så det er mye som kunne vært gjort bedre der (og andre steder, for den saks skyld). Derfor liker jeg ikke å prate om kode og design på Russ.no, for ofte har det vært hastverksløsninger som har vunnet. :p

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar
Generelt bærer nyhetssidene preg av dårlig tid, så det er mye som kunne vært gjort bedre der (og andre steder, for den saks skyld). Derfor liker jeg ikke å prate om kode og design på Russ.no, for ofte har det vært hastverksløsninger som har vunnet. :p

Skjønner det godt. Om du kan si noe om det, hva bruker du mesteparten av tiden din til når du vedlikeholder siden, er det mest backend, frontend eller innhold?

Lenke til kommentar
Generelt bærer nyhetssidene preg av dårlig tid, så det er mye som kunne vært gjort bedre der (og andre steder, for den saks skyld). Derfor liker jeg ikke å prate om kode og design på Russ.no, for ofte har det vært hastverksløsninger som har vunnet. :p

Skjønner det godt. Om du kan si noe om det, hva bruker du mesteparten av tiden din til når du vedlikeholder siden, er det mest backend, frontend eller innhold?

Hehe, det tror jeg er hysj-hysj. :)

 

Edit: Har ikke egentlig noen formening om det heller. Varierer veldig avhengig av hva som skal gjøres. :)

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...