Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mostar Design er på en måte stilig, på en annen måte elendig. Personlig ville jeg ikke laget siden min sånn, som sagt, det minner om en stilfull MySpace-side.

 

Edit: Noen som har opplevd at fontstørrelsen blir ca 1px større i Fx2.0 i forhold til andre browsere? Forbanna irriterende!

Endret av -Kiman-
Lenke til kommentar
JonT/IFRAME: Kva med AJAX+overflow:auto?

Det kommer jo litt ann på hva man skal bruke det til. Men slik man har pleid å bruke Iframe er nettop den måten man ikke skal bruke frames/AJAX på. Forskjellen på AJAX og Iframe er jo at med Iframe funker tilbakeknappen når man forandrer innholdet i iframen. Derfor er iframe gjerne brukt til å lage store rammer som inneholder sider folk kan navigere unna, noe som er lite brukervennlig siden brukeren da ikke kan se URL-en eller linke til sidene inni iframen.

 

AJAX på sin side blir brukt der man ikke vil at tilbakeknappen skal funke hver gang man navigerer til en ny tab. F.eks. til små vinduer med tabs hvor brukeren kan skifte mellom lister over mest leste artikler og best vurderte artikler. Altså steder som ikke er en vesentlig del av siden og som folk ikke på samme måte vil navigere inni og gjerne vil linke til.

 

Men det kommer selvfølgelig ann på hva man skal bruke det til. Er det snakk om linking til statiske sider brukeren ikke skal navigere i, f.eks. reklameframes. Vil jeg driste meg til å faktisk si at Iframe er en bedre løsning sidne brukeren da ikke må ha javascript.

 

Men dette bør uansett, hvis man kan, løses med PHP-include(). Siden brukeren ellers vil måtte opprette unødvendig mange http-forespørsler. Derfor tror jeg man kan holde seg til regelen: Iframe er fy. AJAX er greit.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Pics please. Bruker du PX eller EM?

Bruker PX. Har slengt opp en beta så kan dere se på kildekode og alt som dere vil. Finner faen ikke ut hva som gjør det.

 

Clir - En god natts søvn

Dra gjerne litt kritikk på design og lignende, selv om jeg sannsynligvis ikke kommer til å gjøre noen store endringer grunnet deadline.

 

Edit: Den er ikke fikset for IE6 enda, men den skal virke i IE7, Firefox2(bortsett fra fontstørrelsen), Opera 9 og Safari 3 i hvert fall.

Edit2: Fy faen, nå er jeg mer irritert. Etter jeg la den på nettet er fontstørrelsen helt fin i Fx2, problemet ligger tydligvis lokalt på min maskin. Har jo allerede sjekka at standardfonten er 16px Times NR i alle nettleserne mine.

Edit3: Skal fikse siden i IE6, og trenger PNG transparency. I det ene tilfellet er det en png fil med 40% opacity, i det andre tilfellet er det en bakgrunnskboks med skygge som gradvis blir mer og mer transparent. Hvilke PNG-fixes bør jeg bruke? Er det en fordel å bruke Microsofts egen, eller?

Endret av -Kiman-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...