Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Liker ikke at det kommer så j**lig mange nettlesere som blir forholdsvis store jeg, blir et rent helvete hvis man må bugfixe på 6-7-8-9-10 nettlesere :ermm:

 

Nå er vel realiteten at vi bare har firee egentlige nettlesere, bygd enten på Gecko, IE sin motor, Opera og KHTML/WebKit. Maxthon er bygd på IE så langt jeg vet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

Men motorene til Opera og IE er vel ikke åpne. Ergo vil man ikke kunne bygge en nettleser på de ?

 

EDIT: Jeg tenkte litt feil/missforsto:)

Endret av Slettet-df17e
Lenke til kommentar
Men motorene til Opera og IE er vel ikke åpne. Ergo vil man ikke kunne bygge en nettleser på de ?

 

EDIT: Jeg tenkte litt feil/missforsto:)

 

Maxthon er egentlig bare et skall med funksjonalitet utenpå en "renderingmotor". Primært laget som for å utvide funksjonaliteten til IE, men den kan bruke både Trident (IE sin motor) og Gecko.

 

Avant bruker også Trident.

Lenke til kommentar
Har Maxthon sin egen renderingsmotor, eller bygger den på IE/FF? Det er vel det som blir det store spørsmålet..

"Maxthon's innovative IE-based browser combines the proven reliability and compatibility of IE with their compelling features providing users with an excellent choice."

 

Note to self: Aldri laste ned Maxthon.

 

Likte det grafiske uttrykket på siten de hadde though. Fikk lyst til å laste ned browseren for å teste helt til at jeg så at den var basert på IE. *sukk*

Lenke til kommentar
han hadde laget mye pent, det skal være sikkert og visst, men hans egne sider var da ikke så pene?

 

 

Nå skal ikke jeg være dust her, men når har jeg sett på noe av det som ligger på tubheiaboy, jeg har sett på en del av de, og ingen viser tilbake til at han har vært med på prossesen. Et par av dem er større designbyråer i Australia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...