Vindstille Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Noen som har brukt Maxthon Browser? Skal vistnok være veldig populær i China. EDIT: Feil link siden noen selvfølgelig hadde pekt til siden inni en frame. Endret 14. november 2007 av JonT Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 Det at 100 000 har lastet ned noe i kina betyr ikke at det er populært Og hvorfor linke til en stygg blogg? Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Det at 100 000 har lastet ned noe i kina betyr ikke at det er populært Og hvorfor linke til en stygg blogg? 120 millioner faktisk. (Regner med at de beregner tallene på samme måte som Firefox. Så man bør vel ta tallene med en klype salt.) Endret 14. november 2007 av JonT Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 Liker ikke at det kommer så j**lig mange nettlesere som blir forholdsvis store jeg, blir et rent helvete hvis man må bugfixe på 6-7-8-9-10 nettlesere Lenke til kommentar
j-- Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 Har Maxthon sin egen renderingsmotor, eller bygger den på IE/FF? Det er vel det som blir det store spørsmålet.. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 Liker ikke at det kommer så j**lig mange nettlesere som blir forholdsvis store jeg, blir et rent helvete hvis man må bugfixe på 6-7-8-9-10 nettlesere Nå er vel realiteten at vi bare har firee egentlige nettlesere, bygd enten på Gecko, IE sin motor, Opera og KHTML/WebKit. Maxthon er bygd på IE så langt jeg vet. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 Godt valg, "vi velger IEs rendringsmotor når vi nå setter oss ned og lager en ny nettleser". Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Men motorene til Opera og IE er vel ikke åpne. Ergo vil man ikke kunne bygge en nettleser på de ? EDIT: Jeg tenkte litt feil/missforsto:) Endret 14. november 2007 av Slettet-df17e Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 Man har jo alltids Avant... Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 Godt valg, "vi velger IEs rendringsmotor når vi nå setter oss ned og lager en ny nettleser". Så ikke før nå at den faktisk kun var for Windows og brukte Trident som standard. Men gikk inn på Wikipedia ( ) nå og det står at den kan bruke Gecko også. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 Men motorene til Opera og IE er vel ikke åpne. Ergo vil man ikke kunne bygge en nettleser på de ? EDIT: Jeg tenkte litt feil/missforsto:) Maxthon er egentlig bare et skall med funksjonalitet utenpå en "renderingmotor". Primært laget som for å utvide funksjonaliteten til IE, men den kan bruke både Trident (IE sin motor) og Gecko. Avant bruker også Trident. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 Hvem er det som egentlig utvikler WebKit? Er det bare Apple, eller er også Google og andre (Konqueror/KDE-folka?) også såpass sterkt med at de kan påvirke utviklingen og funksjonaliteten? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 Har Maxthon sin egen renderingsmotor, eller bygger den på IE/FF? Det er vel det som blir det store spørsmålet.. "Maxthon's innovative IE-based browser combines the proven reliability and compatibility of IE with their compelling features providing users with an excellent choice." Note to self: Aldri laste ned Maxthon. Likte det grafiske uttrykket på siten de hadde though. Fikk lyst til å laste ned browseren for å teste helt til at jeg så at den var basert på IE. *sukk* Lenke til kommentar
semafor Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 http://en.wikipedia.org/wiki/Maxthon It uses the Trident layout engine, just like Internet Explorer, but it can use the Gecko engine used in Mozilla Firefox as well. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 (endret) Er det virkelig nødvendig å nevne én ting fire ganger rett etter hverandre? Trudde folk hadde forstått det nå jeg. Endret 14. november 2007 av JonT Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 Er du en surpomp, JonT? Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 14. november 2007 Rapporter Del Skrevet 14. november 2007 Er du en surpomp, JonT? Har nettop lært meg at det ikke er lurt å la det gå utover tastaturet, så da må noen andre ta støyten isteden. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 15. november 2007 Rapporter Del Skrevet 15. november 2007 http://www.agdersoft.com/http://www.agdersoft.com/tubheiaboy Lovende fremtid? han hadde laget mye pent, det skal være sikkert og visst, men hans egne sider var da ikke så pene? Nå skal ikke jeg være dust her, men når har jeg sett på noe av det som ligger på tubheiaboy, jeg har sett på en del av de, og ingen viser tilbake til at han har vært med på prossesen. Et par av dem er større designbyråer i Australia. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 15. november 2007 Rapporter Del Skrevet 15. november 2007 Skal si XKCD er i slaget: Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. november 2007 Rapporter Del Skrevet 15. november 2007 Jævlig bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå