Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Har lest en del artikler om hva folk tror om copyright, og folk flest tror at når det ikke står noe så har de mer rett til å ta/låne/bruke innholdet enn når det står copyright der. De fleste artiklene konkluderer med at man bør gi brukeren en advarsel om at det er copyright. Så hvorfor ikke bruke "©" når det er kjapt, enkelt og lett forståelig uansett nasjonalitet på den besøkende? Helt fra jeg var bitte liten har jeg skjønt hva ©, ® og ™ betyr, tok noen år før jeg satte meg inn i hva Åndsverksloven var for noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Åssen går det med hjemmesiden til Clir da Kiman? :)

Forsiden er så godt som ferdig designet i Photoshop, må bare justere litt på menyen. Bør få gjort en del i kveld! Hvordan vet du om det prosjektet? :p

Høres bra ut! :)

 

Åssen jeg veit om det? Nå kan du lure nå :ph34r:

 

EDIT: Neida, går i samme klasse som Clir gjengen.. :) Er det slik at du bor på Hadeland?

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Ok, da skjønner jeg. Nei, er du gal, jeg bor på andre siden av Lygna jeg, på det vakre stedet Eina :)

 

Det er blant annet du som står bak tendoub.no, ikke sant? De sendte meg link til lightbox-galleriet der og lurte på om de kunne ha sånn også.

 

Edit: Med det samme vi er inne på hvor liten verden er, går du i klasse med/kjenner Jacob, sparks?

Endret av -Kiman-
Lenke til kommentar
Helt teknisk sett ville vel en fler-nivå-liste vært det "riktige" å bruke til breadcrumbs, selv om det kun er et element for hvert nivå i lista. Noen andre som er med meg på den?

Jeg ser ikke helt vitsen med å gjøre det. Såklart blir det mer semantisk, men her er det på ingenmåte til fordel for brukeren. Grunnen til at ting skal være semantisk er jo at datamaskiner enklere skal kunne hva teksten er, søkemoter kunne vektlegge det viktige, skjermlesere navigere hurtig gjennom overskrifter, linker osv og googlere eller andre genier finne andre måter å bruke innholdet på webben på.

 

Om du skriver en breadcrubs som en nestet liste kan jeg aldri tenkte meg noen kan bruke innholdet på noen bedre måte enn om du hadde skrevet det som en vanlig liste. Så det eneste du vil oppnå med å formatere den som en nestet liste er å gjøre koden større og nedlastingstiden lengre enn det den trenger å være (selv om det er snakk om minimale forskjeller).

 

Tragisk at det ikke er noen Ogg Theora støtte. Uten det forsvinner mesteparten av poenget med et video-element for min del.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Er det ikke best for bloggere og mindre grupper som publiserer artikler av almenn/faglig nytte å omfavne en CC-lisens?

 

Gjerne ha kopirett på verker som krever dette, men kopirett på vanlige artikler/innlegg?

 

Er dette utdebattert eller noe? Da er jeg meget interessert i en evt. konklusjon. :)

 

Da vil jo problemer oppstå om du skriver et blogginnlegg der du kommer med noe helt nytt (f.eks. har du insider-info om hva Leopard+1 skal hete, eller whatever). Skriver du innlegget ditt under en CC-lisens betyr det at alle nyhetssider som plukker opp saken kan bare kopiere artikkelen ord for ord, eller sitere hele innlegget ditt som en del av sin dekning av saken, istedet for å linke til deg. Du taper masse penger, fordi du ikke får reklamepengene du ellers ville fått av at folk hadde fulgt linken til din blogg. Dette er noe CC-lisensene ikke kan beskytte deg mot, med mindre du bruker CC-NC, og da kan du ikke selv tjene penger på artikkelen din uansett. :)

Lenke til kommentar
du har ikke et førsteutkast til denne clir-siden, kiman? ble litt interessert jeg.

Jeg har førsteutkastet klart, men legger ikke ut siden før den er klar, eller i hvert fall før den er vist frem til kunden. Men den skal være ferdig i løpet av uka, så du får se den snart :)

Endret av -Kiman-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...