MC2 Skrevet 12. november 2007 Rapporter Del Skrevet 12. november 2007 Jeg har lyst å vite folks synspunkt ang semantikk på to ting: 1. Hvis man lager breadcrumbs på sida si, hvordan skal den formateres synes dere? Det passer liksom ikke med p, heller ikke med liste siden det ikke er en liste. Synes heller ikke at man bare kan ha det i en div heller. Det må være en tag som beskriver inneholdet, og jeg finner ikke en. Det nærmste jeg kommer er address, men det er heller ikke 100% riktig. 2. Hva synes dere om nettsider med noen linker i footer, som feks. hw.no (kontaks | om oss etc). Er det noen andre enn meg som synes at dem linkene burde formateres i en liste? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 13. november 2007 Rapporter Del Skrevet 13. november 2007 Driver for tiden med å lage en side for et nyoppstartet foretak sammens med en kompis av meg.Hva synes dere? Dere er kanskje ikke helt i mål enda? Dere er kanskje ikke over startstreken enda? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. november 2007 Rapporter Del Skrevet 13. november 2007 Jeg har lyst å vite folks synspunkt ang semantikk på to ting: 1. Hvis man lager breadcrumbs på sida si, hvordan skal den formateres synes dere? Det passer liksom ikke med p, heller ikke med liste siden det ikke er en liste. Synes heller ikke at man bare kan ha det i en div heller. Det må være en tag som beskriver inneholdet, og jeg finner ikke en. Det nærmste jeg kommer er address, men det er heller ikke 100% riktig. 2. Hva synes dere om nettsider med noen linker i footer, som feks. hw.no (kontaks | om oss etc). Er det noen andre enn meg som synes at dem linkene burde formateres i en liste? 1. Der finst vel ikkje noko passande element i HTML 4.01, så ... bruk det du sjølv føler er mest riktig. That's my advice. 2. Ja, det burde vere ei liste. Er ei liste med lenker sjølv om den står horisontalt, uansett kvar på sida den er Lenke til kommentar
j-- Skrevet 13. november 2007 Rapporter Del Skrevet 13. november 2007 Helt teknisk sett ville vel en fler-nivå-liste vært det "riktige" å bruke til breadcrumbs, selv om det kun er et element for hvert nivå i lista. Noen andre som er med meg på den? Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 13. november 2007 Rapporter Del Skrevet 13. november 2007 Helt teknisk sett ville vel en fler-nivå-liste vært det "riktige" å bruke til breadcrumbs, selv om det kun er et element for hvert nivå i lista. Noen andre som er med meg på den? Hmm, det der er ikke dumt. Noen som vet om det kommer at være allmenn støtte for HTML5 i vår generasjon? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. november 2007 Rapporter Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Flernivåliste med et element for hvert nivå er det mest riktigte som clvn nevner. Men ikke så praktisk. Jeg ville lagt det i en liste: <ul class="breadcrumbs"> <li><a href="#">Arkiv</a>-</li> <li><a href="#">Html</a>-</li> <li><a href="#">Semantikk i hverdagen</a></li> </ul> The seven rules of unobtrusive JavaScript Endret 13. november 2007 av Steinmann Lenke til kommentar
PT Skrevet 13. november 2007 Rapporter Del Skrevet 13. november 2007 Bindestrekskillet kan vel strengt tatt slenges inn med CSS. Enten ved hjelp av litt ikke-IE-moro eller bakgrunnsbilder. I alle fall det jeg har gjort i Vikingbård. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. november 2007 Rapporter Del Skrevet 13. november 2007 Bindestrekskillet kan vel strengt tatt slenges inn med CSS. Enten ved hjelp av litt ikke-IE-moro eller bakgrunnsbilder. I alle fall det jeg har gjort i Vikingbård. Veit, er strengt tatt design og ikke innhold. Gleder meg til det er gennerell støtte for *:after { content: "-"; } Lenke til kommentar
semafor Skrevet 13. november 2007 Rapporter Del Skrevet 13. november 2007 En tommelregel er at alt som listes opp uordnet, er nettopp det, en liste. En breadcrumb kunne vært ordnet. Det er i alle fall en liste Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. november 2007 Rapporter Del Skrevet 13. november 2007 En tommelregel er at alt som listes opp uordnet, er nettopp det, en liste. En breadcrumb kunne vært ordnet. Det er i alle fall en liste Hadde det vært en faktisk breadcrumb, altså hvor du har gått, og ikke hvor i hierarkiet du er ville det vært ordnet etter min mening. - http://www.simplebits.com/notebook/2004/02/04/sqxii.html http://www.simplebits.com/notebook/2004/02...conclusion.html Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. november 2007 Rapporter Del Skrevet 13. november 2007 Helt teknisk sett ville vel en fler-nivå-liste vært det "riktige" å bruke til breadcrumbs, selv om det kun er et element for hvert nivå i lista. Noen andre som er med meg på den? Hmm, det der er ikke dumt. Noen som vet om det kommer at være allmenn støtte for HTML5 i vår generasjon? Om ein skal bruke liste til breadcrumbs må jo den nesten vere ordna, og sjølvsagt må brødsmulane i utgangspunktet ha ein fin struktur i forhold til hierarkiet på sida. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. november 2007 Rapporter Del Skrevet 13. november 2007 Helt teknisk sett ville vel en fler-nivå-liste vært det "riktige" å bruke til breadcrumbs, selv om det kun er et element for hvert nivå i lista. Noen andre som er med meg på den? Hmm, det der er ikke dumt. Noen som vet om det kommer at være allmenn støtte for HTML5 i vår generasjon? Om ein skal bruke liste til breadcrumbs må jo den nesten vere ordna, og sjølvsagt må brødsmulane i utgangspunktet ha ein fin struktur i forhold til hierarkiet på sida. Den vil jo ikke være ordnet etter hvordan man har beveget seg, men etter hvordan siden er oppbygget. Jeg synes derfor det vil bli feil å si det er en ordnet liste. Lenke til kommentar
øl_i_tastaturet Skrevet 13. november 2007 Rapporter Del Skrevet 13. november 2007 Det verste var kanskje navnet, Glory Designs... Sant det. Det var vel det eneste vi ikke kunne bestemme selv denne gangen. -Takk til dere som tok dere tid til å se på det. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 13. november 2007 Rapporter Del Skrevet 13. november 2007 Du kunne ikkje bestemme namnet på ditt eige foretak? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 13. november 2007 Rapporter Del Skrevet 13. november 2007 Stussa litt på det jeg også. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 13. november 2007 Rapporter Del Skrevet 13. november 2007 HTML5 Media Support in WebKit Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. november 2007 Rapporter Del Skrevet 13. november 2007 HTML5 Media Support in WebKit Henger etter Opera ja Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 13. november 2007 Rapporter Del Skrevet 13. november 2007 Speler ingen rolle: The more the merrier Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. november 2007 Rapporter Del Skrevet 13. november 2007 Speler ingen rolle: The more the merrier Sannt Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 13. november 2007 Rapporter Del Skrevet 13. november 2007 Følger opp spørsmålet ovenfor: Til alle webteknikere - hva er egentlig statusen på HTML 5 og XHTML 2.0? Er det snart definert som "en standard" og ikke bare "på tegnebrettet" så Internet Explorer-gutta kan implementere en fattig versjon av det i løpet av de neste 10-20 årene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå