Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-df17e

Da tror jeg du tror feil.

---

 

Jeg har også klart veldig fint å få meg jobb uten utdannelse. Noe jeg syntes er herlig, for kjipern å måtte sitte med store store stuidelån.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da tror jeg du tror feil.

Selv om det spiller en rolle for oss, er det noe helt annet for den skitne fabrikkarbeideren som daglig går bort til den halvdaue maskinen på kafferommet for å sjekke siste nytt, båtannonser og diverse, og som alltid klikker seg inn på startsiden som utgangspunkt. Han vil ikke skjønne noen ting. Se bare hva som skjedde med Blink. Lekkert design? Ja... Men det er ikke samme identitet lenger, og synkende besøk.

Det blir som at Coca Cola ikke hadde overlevd et totalt bytte av logo, farger og layout/flaskeform.

 

Man må jo se det i gjennomsnittmenneskets øyner, og ikke ens egne designøyner.

 

Edit: Blink er forresten ikke lekkert i mine øyner nå heller.

Endret av atomtissen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e
Er du fornøyd med betalingen da? Det er jo ikke akkurat en myte at man tjener bedre ved å ta en utdannelse.

 

Jeg er fornøyd, ja. Kjenner fler "høyutannede" flok som tjener mindre enn meg, i samme bransje. Uten at jeg skal utdype det no mer.

 

Men misforstå meg rett. Utdannelse er gullverdt. :)

 

EDIT: Typo's

Endret av Slettet-df17e
Lenke til kommentar
Den som jobber i NRK (herr Lied?) har vel litt av hvert å si om arbeidsområder/oppgaver. :p

Hm, den må du nok utdjupe. :)

Å jobbe for et mediehus med mange produkter byr på veldig mange forskjellige utfordringer (de fleste veldig interessante) som ikke nødvendigvis står i tittelen/jobbbeskrivelsen.

 

Godt mulig jeg bare snakker for meg selv :wee:

Lenke til kommentar
Den som jobber i NRK (herr Lied?) har vel litt av hvert å si om arbeidsområder/oppgaver. :p

Hm, den må du nok utdjupe. :)

Å jobbe for et mediehus med mange produkter byr på veldig mange forskjellige utfordringer (de fleste veldig interessante) som ikke nødvendigvis står i tittelen/jobbbeskrivelsen.

 

Godt mulig jeg bare snakker for meg selv :wee:

Ah, I see. :)

Du snakker absolutt ikkje berre for deg sjølv, det er mykje rart som foregår -- spesielt i Nyere medier-avdelinga (der eg er ansatt).

Lenke til kommentar
Da tror jeg du tror feil.

Nei. ABC Startsiden hadde ikke overlevd et redesign til noe mer moderne. Kanskje et så klisjéutrykk som realign hadde gjort seg bedre, vil jeg tro. Pappa hadde freaket ut hadde de endret seg. Det er liksom "Ja, den ligger nede til høyre på Startsiden".

 

Utdannelse er gullverdt — Korrekt, gitt at man får en god en, noe jeg tror er veldig vanskelig i vår bransje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...