Lokaltog Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Kim: Går da fint ann å bruke hCard på en dl? :/ ... og hvis det er klassenavnene som brukes til å hente ut informasjonen, så funker det jo på en tabell også? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Jørgen: Timestamp på forestillinger = premieredato. Har et arkiv over forestillinger som er ganske mange år tilbake i tid. Edit: Og det samme gjelder for øvrig for aktørene, som har timestamp lik fødselsdato. Endret 11. november 2007 av Haraldson Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Hein: Kva element ville du brukt i staden? Kim: I dette tilfellet vil eg seie at det ikkje har noko med logikk å gjere, men meir med å gjere informasjonen tilgjengeleg. Det at eg berre treng å trykke på "Operator" i Firefox for å importere alle kontaktene frå ei nettside og inn i Address Book er heilt gull Eg kan forstå at du i visse tilfeller ikkje føler at dette er naudsynt (utan at eg kjem på eit eksempel i farta), men om det er snakk om Russ.no er jo denne oppmarkeringa gull verdt. Endret 11. november 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Henrik: Noe litt mer logisk og semantisk, rett og slett. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Kim: I dette tilfellet vil eg seie at det ikkje har noko med logikk å gjere, men meir med å gjere informasjonen tilgjengeleg. Det at eg berre treng å trykke på "Operator" i Firefox for å importere alle kontaktene frå ei nettside og inn i Address Book er heilt gull Eg kan forstå at du i visse tilfeller ikkje føler at dette er naudsynt (utan at eg kjem på eit eksempel i farta), men om det er snakk om Russ.no er jo denne oppmarkeringa gull verdt. ... men... er det klassenavnene som bestemmer hvordan informasjonen i et hCard er tilgjengelig? Spiller det da noen rolle hvilke elementer man bruker for å presentere informasjonen hvis den uansett er tilgjengelig for import til adresseboka? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Jørgen: Timestamp på forestillinger = premieredato. Har et arkiv over forestillinger som er ganske mange år tilbake i tid. Edit: Og det samme gjelder for øvrig for aktørene, som har timestamp lik fødselsdato. Ahoki. Jeg tenkte automatisk "Bloggarkiv for 1952, WTF?" når jeg så koden. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 For å være ærlig, så syns jeg den markupstandarden der er en av de dårligste jeg har sett på lenge. Det ligner veldig på malene til visse folk på jobben, som har hørt at tabeller ikke bør brukes, og da har man jo så mange div-er og span-er som man bare vil. Var trist å sitte og kode opp dette. Kall meg gjerne vrang og sær. Haha. Nice kode der. Men kvifor gjer du det berre ikkje om og forklarar kvifor? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Henrik: Noe litt mer logisk og semantisk, rett og slett. Eksempel? Kvifor er det meir logisk å bruke f.eks. P i forhold til DIV for å markere opp adressa til ei nettside? Kim: I dette tilfellet vil eg seie at det ikkje har noko med logikk å gjere, men meir med å gjere informasjonen tilgjengeleg. Det at eg berre treng å trykke på "Operator" i Firefox for å importere alle kontaktene frå ei nettside og inn i Address Book er heilt gull Eg kan forstå at du i visse tilfeller ikkje føler at dette er naudsynt (utan at eg kjem på eit eksempel i farta), men om det er snakk om Russ.no er jo denne oppmarkeringa gull verdt. ... men... er det klassenavnene som bestemmer hvordan informasjonen i et hCard er tilgjengelig? Spiller det da noen rolle hvilke elementer man bruker for å presentere informasjonen hvis den uansett er tilgjengelig for import til adresseboka? Husker ikkje korleis det er spesifisert, men det er nok lurt å halde seg så langt opp mot måten det blir gjort i generatoren for å være kompatibel med dei forskjellige verktøya. Men eg vil egentlig tru at det ikkje har så mykje å seie, så lenge du har med klassenamna. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Henrik: Noe litt mer logisk og semantisk, rett og slett. Eksempel? Kvifor er det meir logisk å bruke f.eks. P i forhold til DIV for å markere opp adressa til ei nettside? FYI: For å markere opp adresser bruker en <address>. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Haha. Nice kode der. Men kvifor gjer du det berre ikkje om og forklarar kvifor? Husker ikkje korleis det er spesifisert, men det er nok lurt å halde seg så langt opp mot måten det blir gjort i generatoren for å være kompatibel med dei forskjellige verktøya. Men eg vil egentlig tru at det ikkje har så mykje å seie, så lenge du har med klassenamna. Pga. den usikkerheten. Eksempel? Kvifor er det meir logisk å bruke f.eks. P i forhold til DIV for å markere opp adressa til ei nettside? Tja, en DL kunne ha gått an i mitt tilfelle på Keyteq.no uten altfor store problemer, skulle jeg tro. Så hadde informasjonen blitt lenket sammen også i dokumentet. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Jørgen: Ja, address passar fint inn. Uansett, initiativet hCard/++ er i mine auge veldig bra, og eg ser ingen grunn til å ikkje bruke det (...med mindre du har veldig dårlig tid). Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Initiativet er jo en side av saken, hvordan det er gjennomført en annen. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Initiativet er jo en side av saken, hvordan det er gjennomført en annen. Korleis ville du gjort det annleis? Ser forresten at du faktisk kan bruke dei elementa du vil: http://www.mercurytide.co.uk/whitepapers/microformats/ Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 (endret) Korleis ville du gjort det annleis?'I would build a more semantic web with microformats'. Men siden det nå er etablert at man ikke må bruke en suppe av divs og spans, har jeg vel egentlig ingenting å klage over. Jeg trodde at selve microformats-standarden sa at man måtte bruke denne markupen, siden det er det man som regel finner av eksempler, også på microformats.org. Endret 11. november 2007 av Haraldson Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Men siden det nå er etablert at man ikke må bruke en suppe av divs og spans, har jeg vel egentlig ingenting å klage over. Jeg trodde at selve microformats-standarden sa at man måtte bruke denne markupen, siden det er det man som regel finner av eksempler, også på microformats.org. Det er sant, og eg er ikkje sikker på kvifor dei har gjort det slik. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Teste webkafeen. Har fikset masse bugs. Så skal dere skrive en artikkel om hvordan slike lister bør markeres opp Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Alle Microformater baserer seg på klassenavn... Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Alle Microformater baserer seg på klassenavn... No shit!? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. november 2007 Rapporter Del Skrevet 11. november 2007 Haha. Nice kode der. Men kvifor gjer du det berre ikkje om og forklarar kvifor? Husker ikkje korleis det er spesifisert, men det er nok lurt å halde seg så langt opp mot måten det blir gjort i generatoren for å være kompatibel med dei forskjellige verktøya. Men eg vil egentlig tru at det ikkje har så mykje å seie, så lenge du har med klassenamna. Pga. den usikkerheten. Alt er bedre enn div/span-mania though... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå