Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hein: Kva element ville du brukt i staden?

Kim: I dette tilfellet vil eg seie at det ikkje har noko med logikk å gjere, men meir med å gjere informasjonen tilgjengeleg. Det at eg berre treng å trykke på "Operator" i Firefox for å importere alle kontaktene frå ei nettside og inn i Address Book er heilt gull :)

Eg kan forstå at du i visse tilfeller ikkje føler at dette er naudsynt (utan at eg kjem på eit eksempel i farta), men om det er snakk om Russ.no er jo denne oppmarkeringa gull verdt. :)

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar
Kim: I dette tilfellet vil eg seie at det ikkje har noko med logikk å gjere, men meir med å gjere informasjonen tilgjengeleg. Det at eg berre treng å trykke på "Operator" i Firefox for å importere alle kontaktene frå ei nettside og inn i Address Book er heilt gull :)

Eg kan forstå at du i visse tilfeller ikkje føler at dette er naudsynt (utan at eg kjem på eit eksempel i farta), men om det er snakk om Russ.no er jo denne oppmarkeringa gull verdt. :)

... men... er det klassenavnene som bestemmer hvordan informasjonen i et hCard er tilgjengelig? Spiller det da noen rolle hvilke elementer man bruker for å presentere informasjonen hvis den uansett er tilgjengelig for import til adresseboka?

Lenke til kommentar
For å være ærlig, så syns jeg den markupstandarden der er en av de dårligste jeg har sett på lenge. Det ligner veldig på malene til visse folk på jobben, som har hørt at tabeller ikke bør brukes, og da har man jo så mange div-er og span-er som man bare vil.

Var trist å sitte og kode opp dette. Kall meg gjerne vrang og sær.

Haha. Nice kode der.

Men kvifor gjer du det berre ikkje om og forklarar kvifor?

Lenke til kommentar
Henrik: Noe litt mer logisk og semantisk, rett og slett.

Eksempel? Kvifor er det meir logisk å bruke f.eks. P i forhold til DIV for å markere opp adressa til ei nettside?

... men... er det klassenavnene som bestemmer hvordan informasjonen i et hCard er tilgjengelig? Spiller det da noen rolle hvilke elementer man bruker for å presentere informasjonen hvis den uansett er tilgjengelig for import til adresseboka?

Husker ikkje korleis det er spesifisert, men det er nok lurt å halde seg så langt opp mot måten det blir gjort i generatoren for å være kompatibel med dei forskjellige verktøya.

Men eg vil egentlig tru at det ikkje har så mykje å seie, så lenge du har med klassenamna. :)

Lenke til kommentar
Haha. Nice kode der.

Husker ikkje korleis det er spesifisert, men det er nok lurt å halde seg så langt opp mot måten det blir gjort i generatoren for å være kompatibel med dei forskjellige verktøya.

Men eg vil egentlig tru at det ikkje har så mykje å seie, så lenge du har med klassenamna. :)

Pga. den usikkerheten.

Eksempel? Kvifor er det meir logisk å bruke f.eks. P i forhold til DIV for å markere opp adressa til ei nettside?

Tja, en DL kunne ha gått an i mitt tilfelle på Keyteq.no uten altfor store problemer, skulle jeg tro. Så hadde informasjonen blitt lenket sammen også i dokumentet.

Lenke til kommentar
Korleis ville du gjort det annleis?
'I would build a more semantic web with microformats'. :p

Men siden det nå er etablert at man ikke må bruke en suppe av divs og spans, har jeg vel egentlig ingenting å klage over. Jeg trodde at selve microformats-standarden sa at man måtte bruke denne markupen, siden det er det man som regel finner av eksempler, også på microformats.org.

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar
Men siden det nå er etablert at man ikke må bruke en suppe av divs og spans, har jeg vel egentlig ingenting å klage over. Jeg trodde at selve microformats-standarden sa at man måtte bruke denne markupen, siden det er det man som regel finner av eksempler, også på microformats.org.

Det er sant, og eg er ikkje sikker på kvifor dei har gjort det slik. :)

Lenke til kommentar
Haha. Nice kode der.

Pga. den usikkerheten.

Alt er bedre enn div/span-mania though...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...