Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Åh, jeg elsker Yamaha PM5D, altså! Lettere mikser å jobbe på skal man lete lenge etter. Kanskje storebroren PM1D kunne overbevist meg, men den får jeg nok ikke lekt med med det første :)

 

Så en PM1D på konsert med Roger Waters i vestlandshallen i vår, større beist skal du lete en stund etter. :p

 

Sett Midas XL8? :innocent:

Lenke til kommentar
FYI: Leser dyptgående review av Leopard på Ars Technica nå (20ish sider, sykt, sykt godt skrevet og detaljert review), og artikkelforfatter der - som tydelig vet hva han snakker om - sier at Apple nærmest ødelagte Finder i Leopard. Ble plutselig litt usikker på om jeg vil oppgradere likevel..

Enig. Utrolig bra skrevet.

Istedenfor en lang sjedelig artikkel som går igjennom alle funksjonene (som man har hørt 100 ganger før) og Apple blir rost over alt, går denne personen faktisk nøye gjennom tingene og kommer med kritikk!

 

Det er riktignok veldig mye å lese. Men virkelig vært å få med seg likevel.

 

 

Absolutt, men eg er heilt einig i at ein metode ala den Ubuntu brukar hadde vore fantastisk. OS-oppdatering ala Microsoft er horribelt dårleg inkorporert.

Enig i det. I tillegg er det langt hurtigere og enklere å installere masse programvare på en gang, f.eks. etter OS-installasjoner. Langt sikkrere er det også for bestemødre og fjortisjenter siden man da slipper å gå ned å laste ned eksterne filer som man ikke vet om er virus eller ikke. Skjønner ikke hvorfor ikke Apple og Microsoft gjør det samme.

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar
Så en PM1D på konsert med Roger Waters i vestlandshallen i vår, større beist skal du lete en stund etter. :p

 

Sett Midas XL8? :innocent:

Ikke sett XL8 før, men den ser ikke dum ut den. Ligner litt på Soundcraft Vi6, men litt bedre på en måte. Vi4 og Vi6 er også ganske kos, blir enten en Vi4 eller en PM5D når vi bygger om kirka vår her på Nordstrand. Blir kos:)

Lenke til kommentar

For å si det slik; XL8 banker gørren ut av Soundcraft Vi6, Yamaha PM1D & M7C og Allen&Heath iLive. Samtidig. :) Det sier litt når miksepulten du bruker har mer regnekraft enn tjue-tredve moderne stasjonære maskiner.

 

Enig i det. I tillegg er det langt hurtigere og enklere å installere masse programvare på en gang, f.eks. etter OS-installasjoner. Langt sikkrere er det også for bestemødre og fjortisjenter siden man da slipper å gå ned å laste ned eksterne filer som man ikke vet om er virus eller ikke. Skjønner ikke hvorfor ikke Apple og Microsoft gjør det samme.

 

Jeg regner med de kommer til å gå over til denne måten å gjøre det på innen ikke så alt for lenge. Håper på at oppgradering fra f.eks. OS 10.6 til 10.7 skal kunne gjøres på denne måten, eventuelt fra Windows Seven (2011) til Windows Eight (2019). :)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Sleekness skal egentlig ikke ha noe i vurderingen å gjøre når en snakker om miksebord, da. ;) Prisen er nok grunnen til at folk flest vil gå for iLive, M7CL eller Vi4/6, ja. Har ikke funnet ut nøyaktig hva en XL8 vil koste, men et kjapt anslag (gitt alle de ulike enheter som kreves bare for å boote den) gir at prisen er langt over millionen, mens en M7CL og tilsvarende gjerne bare koster et par hundre tusen.

 

Digger at XL8 har sånne opimus maximus-ish taster, dog litt mindre fancy. :)

Lenke til kommentar
Noen som har vært borti nyhetsbrev med django? Ser at det er mulig med Mailman, men er usikker på om subsys har dette installert.

Det bør da ikke være noe problem å lage selv? Har ikke prøvd meg på å sende mail med python jeg, men bør ikke være noe vanskeligere enn annet.

Kan jo også bruke template engine for det.

-

Crap altså, å se på at mysql importerer et forum er som å se på maling tørke..

Endret av Steinmann
Lenke til kommentar
Hehe, sier ikke meg så veldig mye. Hvis du føler for det, hadde det vært gøy med et raskt eksempel :blush:

 

Veldig enkelt eksempel, men dette krever berre at du bruker admin-panelet for å sende nyhetsbrevet. :)

 

class Newsletter(models.Model):
  subject = models.CharField(maxlength=255)
  body = models.TextField()
  created = models.DateTimeField(editable=False)
  published = models.BooleanField(default=False)

  def __unicode__(self):
  return self.title

  def get_absolute_url(self):
  return u"/newsletter/%d/" % self.id

  def save(self):
  if not self.id:
	 self.created = datetime.datetime.now() #import datetime

  if self.published:
	 users = [u.email for u in User.objects.all()] # from django.contrib.auth.models import User
	 datatuple = (self.subject, self.body, '[email protected]', users)
	 send_mass_mail(datatuple) # from django.core.mail import send_mass_mail

  super(NewsLetter, self).save()

 

Igjen, dette er eit veldig enkelt eksempel. Om du skal lage eit større system kan du sjekke ut eit køsystem basert på memcached som eg satt saman for ei lita stund sidan: http://dpaste.com/hold/24630/

Da laster du berre informasjonen over på eit køelement, og looper over det med køsystemet. :)

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e
Crap altså, å se på at mysql importerer et forum er som å se på maling tørke..

 

Ja jeg sitter å oppdaterer en gammel gentoo-server. Så jeg ser ikke maling tørke, men en hau av pakker som kompileres opp. Kjedelig.....

 

Har heldigvis hjemmekontor idag, da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...