Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har også windows fra skolen, selvfølgelig. Så det blir nok XP på denne maskinen her også, når jeg gidder eller MÅ ha det på grunn av Visual Studio etc. Møkkaskole som ikke kan bruke cross-platform software.

 

Er alltid like gøy å kunne sei til til macfolk når eg står bak kassa at "Jaja, sånn er det når du absolutt skal kjøpe Mac. Er frykteilg klønete å få tak i ekstrautstyr og tilbehør..." ;)

Lenke til kommentar
300 Updates! - Hvorfor får jeg ikke Leopard via System Update? *sove*

 

Ærlig talt skjønner heller ikke jeg hvorfor Apple ikke bare kunne latt oss få Leopard via System Update, istedet for å slepe oss helt bort på eplehuset i regnværet, hvor de selvfølgelig sier (med sin vanlige bedre-enn-deg-attitude) at de er helt utsolgt. Liker bedre Ubuntu sin måte å gjøre ting på. Update manager sier at en ny versjon av Ubuntu er tilgjengelig, trykk *her* for å oppgradere.

 

Sånn er det når du absolutt skal ha Mac :)

 

Vel, det er fremdeles lysår bedre enn Windows, hvor oppgradering (i stedet for clean install) tradisjonelt aldri har fungert. :)

 

Eg eig faktisk fire ekte lisensar av Windoooz - 1x Win95, 1x WinXP og 2xWinVista :)

Med andre ord har du betalt fire ganger for mye. :) Jeg har null, btw.

Lenke til kommentar

Noen som har peiling på IMAP på gmail?

 

 

Jeg har satt opp IMAP som protokoll i thunderbird og lurer på hva jeg skal gjøre med mailene som kommer inn. De legger seg i innboksen, og i tillegg i "All mail". Er det meningen at man bare skal slette mailen fra innboksen (når man er ferdig med den)? Slik at det bare ligger en versjon i "All mail" ?

Lenke til kommentar

Er litt usikker på hvordan man gjør det. Jeg klarer å sette opp at sendt og draft lagres i de respektive mappene i Gmail hierarkiet, mens lokale mapper bare går å sette til en mappe på maskinen.

 

C:\Documents and Settings\Usename\Application Data\Thunderbird\Profiles\zqqyqeb2.default\ImapMail\imap.gmail.com står min på nå.

 

 

Edit:

 

Ser ut som det er satt opp slik det skal være. Mappen på maskinen er rundt 4mb, mens alle mailene på serveren er tilsammen rundt 2gb. Så da er det nok bare å slette fra Innboksen i thunderbird, "backupen" av mailen ligger uansett i 'All mail'

Endret av Garreth
Lenke til kommentar

Sånn er det når du absolutt skal ha Mac :)

Vel, det er fremdeles lysår bedre enn Windows, hvor oppgradering (i stedet for clean install) tradisjonelt aldri har fungert. :)

Absolutt, men eg er heilt einig i at ein metode ala den Ubuntu brukar hadde vore fantastisk. OS-oppdatering ala Microsoft er horribelt dårleg inkorporert.

 

Men - som Leo Laporte fint sa for ei stund sidan: "Windows, Linux, Mac OS X -- remember guys, it's just a PC, not a holy war."

Likevel, når til og med mor mi fint klarte å bruke ei datamaskin når ho fekk overta min gamle MacBook: Eg vil anbefale OS X til alle ‘‘nye’’ PC-brukarar.

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...