Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal gi deg boring jeg: Dalai Lama and President Bush - The iPhone wallpaper

 

Litt mindre boring: Grid Bookmarklet

 

Min første nettside! Kom på at jeg lagde en knallnettside med FrontPage 2002 og mine svært begrensede Photoshop-skills da jeg var 13-14 år. Virkelig verdt en titt! Kommer ikke over at den fortsatt ligger på home.no.net, utrolig gøy.

Link: Manchester United World

PS: Legg merke til Skype-reklamen oppe i venstre hjørne ;) Og min virkelig gode og korrekte beskrivelse av hva man gjør hvis menyen ikke dukker opp er virkelig en klassiker.

Endret av -Kiman-
Lenke til kommentar
Når det gjelder formattering av klokkeslett, så skriver språkrådet følgende:

 

Når det gjelder hele timer, bruker vi sifrene fra 0 til 24: kl. 9, kl. 14.

 

Skal vi ha med minutt-tallet, kan vi bruke fire siffer uten punktum: kl. 0905, kl. 1400, kl. 2105. Alternativt kan vi bruke punktum: kl. 09.05, kl. 14.00, kl. 21.05. Dersom vi bruker punktum, kan nullen foran timetallet sløyfes: kl. 9.05.

 

Skal klokkeslettet oppgis helt nøyaktig med både minutter, sekunder og tidels sekunder, setter vi punktum mellom time og minutt, og mellom minutt og sekund ? og komma foran ev. tidels sekund: kl. 14.05.02,3.

 

Klokkeslett

 

Klokkeslett kan skrivast slik:

 

kl. 13

kl. 1300

kl. 13.00

 

kl. 9.05

kl. 0905

kl. 09.05

 

Det er valfritt med punktum i klokkeslett med fire siffer, obligatorisk ved tre siffer.

 

 

-----

 

Noen andre som irriterer seg over at 'webkafeen' skrives i et ord, eller?

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar
Når det gjelder formattering av klokkeslett, så skriver språkrådet følgende:

 

Når det gjelder hele timer, bruker vi sifrene fra 0 til 24: kl. 9, kl. 14.

 

Skal vi ha med minutt-tallet, kan vi bruke fire siffer uten punktum: kl. 0905, kl. 1400, kl. 2105. Alternativt kan vi bruke punktum: kl. 09.05, kl. 14.00, kl. 21.05. Dersom vi bruker punktum, kan nullen foran timetallet sløyfes: kl. 9.05.

 

Skal klokkeslettet oppgis helt nøyaktig med både minutter, sekunder og tidels sekunder, setter vi punktum mellom time og minutt, og mellom minutt og sekund ? og komma foran ev. tidels sekund: kl. 14.05.02,3.

 

Klokkeslett

 

Klokkeslett kan skrivast slik:

 

kl. 13

kl. 1300

kl. 13.00

 

kl. 9.05

kl. 0905

kl. 09.05

 

Det er valfritt med punktum i klokkeslett med fire siffer, obligatorisk ved tre siffer.

Well, it still looks funny..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...