Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fikk vite i går at GE Money Bank er så fornøyd med meg at det blir enda flere oppdrag på meg, og de nevnte også en evt. fast ansettelse. Gøy!
Veldig bra det!

Men er det du som har designa de rullegardinene på forsiden?

Scenario:

  • Velg noe fra øverste rullegardin
  • Gå tilbake (fordi du ville noe annet)
  • Velg f.eks. "logg inn" fra nederste rullegardin

Oy, men havnet visst på det som øverste gardinen står på...

 

Jeg har ingenting med den websiden å gjøre i det hele tatt :)

 

--

 

Gjett hvem som har vært med å skape den nye Peppes-reklamen som er rundt om kring for tiden? Den med en fet skrik-maske og en grønn pizza? :cool:

 

Bilde av reklamen?

Lenke til kommentar

Angående det å ha en egen utskriftsmulighet på en side (type 'Skriv ut siden'/'Utskriftsvennlig side'), hva foretrekker folk her av disse løsningene;

  • 'Skriv ut'-knapp med direkte print (av print-stilarket) (samme som Ctrl+P)
  • Link til ny side som viser utskriftsvennlig innhold (dvs laste siden på nytt med print-stilarket, der man selv må trykke Print i nettleseren)
  • Samme som over, bare et JavaScript i tillegg som automatisk printer (samme som Ctrl+P) når man har kommet til siden (eksempel)

Lenke til kommentar

@ståle: ja, veit. Triste saker :(

@sparks: ja, veit. Triste saker :(

 

@marvil: foretrekker shift+p. Bruker jeg ikke Opera ville jeg valgt den midterste. Men Ole Dunk vil sikkert ha den første. Siste er vel bare teit, hvis man automatisk skriver ut. Hva er da vitsen med å reloade siden? (Jeg antar utskriften uansett baseres på annen css?)

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar

@Marvil.

 

Alt 3 var riktig fin funksjonalitet, men forvirrer fort dersom javascript skulle vært slått av. Personlig liker jeg alternativ 1 best, men ender normalt i diskusjon med kunder med alternativ 2, selv om det er den som krever mest klikk fra brukeren. Men jeg legger alltid inn stilarket slik at Crtl+P eller trykke printtast i nettleser gir samme resultat.

Lenke til kommentar

"Var noe slikt" ja

 

Jeg hadde fransk 3. klasse pa skolen. Dvs jeg valgte a ha fransk. Noe som ikke var lurt. Derfor laerte jeg meg litt fransk ved a ha fransk XP pa PC-en, og den XP versjonen jeg fant (var egenlaget med flere ekstraprogram av en franskmann) hadde ikke norsk tastaturoppsett.

 

Sa ble jeg raskt vant til det, og fant ut at [] er pa MYE bedre plasser. Derfor har jeg bare U.S. English tastatur pa alle PCene som er mine.

Lenke til kommentar
@Marvil.

 

Alt 3 var riktig fin funksjonalitet, men forvirrer fort dersom javascript skulle vært slått av. Personlig liker jeg alternativ 1 best, men ender normalt i diskusjon med kunder med alternativ 2, selv om det er den som krever mest klikk fra brukeren. Men jeg legger alltid inn stilarket slik at Crtl+P eller trykke printtast i nettleser gir samme resultat.

Stilarket skal inn slik du nevner, så en utskrift av alternativ 2 vil gi samme resultat som Ctrl+P i den siden man først var i (dvs før utskriftsvennlig side).

 

Alle 3 løsninger er vel JS-avhengige, og er JS deaktivert vil man ikke en gang komme til utskriftsvennlig side i alternativ 2 og 3 (om man bruker noe lignende kode jeg linket til i eksempelet).

 

Vet noen om noen eksempler på alternativ 2, hvordan dette er løst i praksis? Funnet diverse måter, men er på jakt etter flere.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...