Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Hvor mange her kjører med JavaScript deaktivert?

Jeg, på en av de litt mindre raske PC-ene i huset.

...og ja. Jeg bruker den en del.

Sparer ganske mye rendringtid på noen sider.

Dessuten skrur jeg det ofte av på heavy javascript-sider, hvor javascript ikke er nødvendig. Slikt som Digg.com og Flickr.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så treg PC at den ikke klarer å rendre JS? Få deg ny PC, Jon :D

Er ikke primærpcen. Har da flere stykker. Men når jeg bare skal surfe litt rundt omkring, og det går litt raskere uten. Hvorfor skulle jeg gidde å skru det på annet enn på sider som Gmail og Google Reader?

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e
Noen som vet hvem [530] i #django er?

Virket som han var Norsk...

Han sitter ihvertfall på ADSL levert av Ventelo Norge, men hvem han er vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

er greit å kunne litt php, men ikke noe krav så klart.

XML + xslt er gøy å kunne.

--

Men enda bedre blir det ved å sette seg inn i DOM/SAX i bruk sammen med PHP/Java/annet programmeringsspåk som kan jobbe på server-siden. For ved å lære seg slikt kan man få serveren til å lese/skrive/endre xml-filer alt etter hva brukerne skriver.. (aka du vil lage gjestebok)

Javascript har jeg knapt fått bruk for selv, men er sikkert stilig å få til. AJAX er jo virkelig i skuddet for tiden :)

Java forøvrig er et programmeringsspåk, som ikke har noe med JavaScript å gjøre. (JavaScript kjører i nettleseren)

Lenke til kommentar
XML er bare en måte å lagre data på, og har egentlig ikke noe spesielt med PHP/JS å gjøre. Så ja, det er noe man burde lære seg, uavhengig av programmeringsspråk.

Hmmm, leste et sted at et det var lurt å kunne litt Javascript før man startet med XML. Jaja...

30 minutter inn i økta og vi har fortsatt ikke startet. Læreren sliter med å laste opp gamle hjemmesider.

Lenke til kommentar
XML er bare en måte å lagre data på, og har egentlig ikke noe spesielt med PHP/JS å gjøre. Så ja, det er noe man burde lære seg, uavhengig av programmeringsspråk.

Hmmm, leste et sted at et det var lurt å kunne litt Javascript før man startet med XML. Jaja...

30 minutter inn i økta og vi har fortsatt ikke startet. Læreren sliter med å laste opp gamle hjemmesider.

Det er ikke nødvendig å kunne noe som helst før du begynner med xml, er dog en fordel å kjenne til html (eller andre veien). XML er et formateringsspråk og brukes for å struktuere data, som nevnt tidligere. Det er ikke særlig komplisert og du burde få grepet på det etter 5min.

Lenke til kommentar

Det er ikke nødvendig å kunne noe som helst før du begynner med xml, er dog en fordel å kjenne til html (eller andre veien). XML er et formateringsspråk og brukes for å struktuere data, som nevnt tidligere. Det er ikke særlig komplisert og du burde få grepet på det etter 5min.

Dumt å kunne html før xml vil jeg påstå. Lett og missforstå.

når mna lærer xml lærer man hvordan man setter opp xml skjema osv også, og det tar mer enn 5 min gitt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...