Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-df17e

Hvilken sider er det snakk om ?

 

EDIT: Quoten kom av en eller annen grund ikke med -Kiman-

 

-----

Da blir det en oppgradering til Leopard på meg nå :D

Endret av Slettet-df17e
Lenke til kommentar

Bruker lightbox for å vise noen bilder. Hadde tidligere flere i en seire men får det ikke til nå. Jeg har en knapp som det trykkes på og bildene vises i serie.

Hvordan får jeg det til uten å bruke <a href> på alle bildene uten at bildene blir synlig ved "knappen"?

her vises alle bildene før de kommer i serie, men jeg vil bare at alle bildene skal vises med å trykke på en knappp.

Endret av regga
Lenke til kommentar
Hvilken sider er det snakk om ?

 

EDIT: Quoten kom av en eller annen grund ikke med -Kiman-

 

-----

Da blir det en oppgradering til Leopard på meg nå :D

Designbykiman.com, med tilhørende underdomener og testsider som er brukt mye i jobbsammenheng (hvor brukerne på jobben er låst til IE7).

 

Sjekket statistikken på en del av sidene jeg har laget for diverse kunder, og det viser seg mye av det samme, bortsett fra at Fx 2.0 ligger på rundt 40%, IE7 på ca 30% og IE6 på ca 20%. Opera har dog såpass lavt snitt som 5-6%.

 

Når ble det positivt å bruke Firefox? :)

Poenget var vel at såpass få bruker IE, som jo er positivt. (Nesten) alt er bedre enn IE, og så lenge man er for gode nettlesere og utvikling av internett så er jo det en pen statistikk Kiman har :p

Når ble det negativt å bruke Firefox spør jeg da? :)

Som Kim sier, nesten alt er bedre enn IE, så pent er det uansett, Opera-fanboy eller ikke ;)

Endret av -Kiman-
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e
Hvilken sider er det snakk om ?

Designbykiman.com, med tilhørende underdomener og testsider som er brukt mye i jobbsammenheng (hvor brukerne på jobben er låst til IE7).

 

Sjekket statistikken på en del av sidene jeg har laget for diverse kunder, og det viser seg mye av det samme, bortsett fra at Fx 2.0 ligger på rundt 40%, IE7 på ca 30% og IE6 på ca 20%. Opera har dog såpass lavt snitt som 5-6%.

 

Da har jeg enda et spørsmål: Hvilken programvare bruker du for å generere denne stetstikken ?

Det er forresten veldig fine tall :)

Lenke til kommentar

One.com som står for den biten(de bruker vel modlogan), har ikke satt opp Google Analytics eller lignende enda. Den virker rimelig presis når det gjelder browsere, når mitt domene nettopp var klart gikk jeg inn på siden tre ganger med IE7, én gang med IE6, fire ganger med Fx 2.0, tre ganger med Opera 9.0 og to ganger med Safari 3 beta. Og da viste den i hvert fall riktig :) (Bortsett fra at Safari 3 beta ble til Safari 2, men det er jo litt forståelig). Når det gjelder operativsystemet som kunden bruker er den helt på jordet, men det er en annen sak.

 

Likte tallene jeg også :)

 

Edit: Morsom sak: Make My Logo Bigger Cream :wee:

Endret av -Kiman-
Lenke til kommentar
Stats fra nettsiden min i september:

 

52.50% Firefox 2.0x

27.33% Internet Explorer 7.x

10.33% Opera 9.x

5.94% Internet Explorer 6.x

 

Meget overraskende, og meget positivt! Spesielt er jeg overrasket over at kun 6% av mine besøkende bruker IE6, mens hele 52% bruker Fx 2.0.

 

 

Hos meg er det annerledes :-\

 

Firefox (Ymse versjonar): 23,5%

Internet Explorer 6.0: 19,2%

Internet Explorer 7.0: 16.6%

Opera: 15,6%

 

Resten er på andre nettlesarar, litt ukjente, diverse IE 5.5 og 5.0 faktisk, safari, Mozilla. Har ei laaaang liste over ulike versjonar etc :)

 

Frå oktober, vel og merke.

 

Make my logo bigger cream var tøft, samme med whitespace eliminator og alt det andre:D

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar

Har noen merklige browsere i listen min jeg óg, blant annet er K-Meleon 0.9 en browser jeg ikke har så god kjennskap til.

 

Make my logo bigger cream er genialt ;)

@JonT: Hørte du ikke at M$ har sikret seg samtlige rettigheter til Marquee and Blink-kremen?

 

Ingen. På norgesbasis er det mindre enn 10%, sannsynligvis ned mot 4-5% i følge vår weblærer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...