Haraldson Skrevet 26. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2007 Var interessant, faktisk. Men, som sagt, ikke noe for Tor. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 26. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2007 Og der var endelig IMAP-støtten i Google på plass. Nå er det bare få finne et egnet mailprogram da. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 26. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2007 Thunderbird, Outlook eller Mail.app? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 26. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2007 Sitter å leser om YAML: http://www.yaml.de/en/home.html Virker som et great framework for den som ikke kan alt. Birger Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 26. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2007 Sitter å leser om YAML: http://www.yaml.de/en/home.htmlVirker som et great framework for den som ikke kan alt. Birger Min erfaring er at det er meget bra, ikke minst fordi det også ha god integrasjon/løsninger knyttet til en del gode CMS-er. Nå bruker jeg det ikke selv, men har vurdert det relativt grundig knyttet til raskt oppsett av komplette CMS-løsninger der designen bygger på relativt standardisert utseende. Nå fant jeg ut at jeg hadde så mange ferdige oppsett, at behovet var ikke der i særlig grad. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 26. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) For the programmers: No Ifs, Ands, or Buts: Control flow in the Subtext language (screencast). Genialt Interessant. Virket som det var en del lettere å holde orden med det systemet med kompliserte ting. Men tar vel en del ekstra tid å skrive. WebKit med CSS transforms (screw, rotate osv.) DoS sikkerhetsproblem i Django! Dog, ikke noe alvorlige greier. Endret 26. oktober 2007 av JonT Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 27. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2007 Skew, ikke screw. Førstnevnte kan for eksempel lage parallellogrammer av en firkant, sistnevnte er det samme som å rotere. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 27. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2007 Hvis man lager en blogg med markdown el. Er det lurt å lage et eget html felt i databasen hvor outputen av markdownkoden er lagret? Jepp, legg til ei ekstra kolonne med editable=False, så kjører du ein update i save(self) Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 27. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2007 Jeg kjører en php include på siden min. Kan jeg via en link e.l få denne til å bytte til en annen include? (Altså includere en annen .php istedet) ? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 27. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2007 Hvordan ser includen din ut da? Er det et script funker vel vanlig CGI i URL? Type index.php?q=nyphp Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 27. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) EDIT: For sen. Endret 27. oktober 2007 av CissaM Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 27. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2007 Helt vanlig include i en side jeg vil helst slippe å lage mange forskjellige av, og kun forandre på .php fila jeg inkluderer. <?php include("kontakt_oss.php"); ?> Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 27. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2007 Du må vel så vidt jeg vet ha en måte å sende inn argumenter til inkluderinga, og da må du vel ha noe litt mer omfattende? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 27. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2007 Okay.. Så det er ikke bare bare nei.. Hvor mye kode må til for å få til dette da? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 27. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Jeg kjører en php include på siden min. Kan jeg via en link e.l få denne til å bytte til en annen include? (Altså includere en annen .php istedet) ? Du vil altså at en lenke skal angi hvilken fil som inkluderes? Joda, kan enkelt gjøres: skriv lenker slik: www.minside.no/index.php?url=heisveis.php $site = $_GET["url"]; include($site); Edit: ingen php-tag lenger? Edit2: vær klar over at nå kan folk selv endre url til å inkludere en hvilken som helst side. Så dette er ikke akkurat noen trygg løsning. En bedre løsning er at du legger alle alternative includes (hvis du vet nøyaktig hvilke sider man kan velge mellom) i et array, også er lenken på formen ?action=posisjon_i_array. På den måten kan ikke folk plutselig inkludere google.com o.l. Endret 27. oktober 2007 av qualbeen Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 27. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2007 Ikke fall for fristelsen ved å ha et så enkelt include-system. Den største faren er ikke at folk kan inkludere google, men heller at de kan inkludere filer fra andre brukere på samme server, /etc/passwd-filen, eller inkludere og kjøre kildekode de selv har skrevet. Hvis du er litt uheldig, går det ikke lange stunden før nettsiden din blir defacet av tyrkiske scriptkiddies. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 27. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2007 Var nylig oppe: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=852705&hl= Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 27. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2007 Og der var endelig IMAP-støtten i Google på plass.Nå er det bare få finne et egnet mailprogram da. Jeg har fremdeles ikke fått IMAP på min primære GMail-konto. Mon tro om eldre GMail-kontoer får IMAP sist? Jeg har brukt samme GMail-konto siden slutten av april 2004 og venter fremdeles på IMAP. En konto jeg benytter for spam o.l. som ble opprettet tidlig 2007 derimot fikk IMAP for noen dager siden... Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 27. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2007 Jeg kjører en php include på siden min. Kan jeg via en link e.l få denne til å bytte til en annen include? (Altså includere en annen .php istedet) ? Du vil altså at en lenke skal angi hvilken fil som inkluderes? Joda, kan enkelt gjøres: skriv lenker slik: www.minside.no/index.php?url=heisveis.php $site = $_GET["url"]; include($site); Edit: ingen php-tag lenger? Edit2: vær klar over at nå kan folk selv endre url til å inkludere en hvilken som helst side. Så dette er ikke akkurat noen trygg løsning. En bedre løsning er at du legger alle alternative includes (hvis du vet nøyaktig hvilke sider man kan velge mellom) i et array, også er lenken på formen ?action=posisjon_i_array. På den måten kan ikke folk plutselig inkludere google.com o.l. Okay, ser ut til at dette kan fort bli vanskeligere enn jeg egentlig hadde tenkt meg. Ihvertfall når jeg må mekke dette sikkert, med den array metoden du nevner. Kanskje jeg burde lage flere sider av det alikevel, uten include..? Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 27. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2007 Og der var endelig IMAP-støtten i Google på plass.Nå er det bare få finne et egnet mailprogram da. Jeg har fremdeles ikke fått IMAP på min primære GMail-konto. Mon tro om eldre GMail-kontoer får IMAP sist? Jeg har brukt samme GMail-konto siden slutten av april 2004 og venter fremdeles på IMAP. En konto jeg benytter for spam o.l. som ble opprettet tidlig 2007 derimot fikk IMAP for noen dager siden... Jeg heller har ikke fått på den elste, fra en mai 2005 tror jeg. Men den jeg oppretet for ei uke siden, fikk det 25. Så det har vel kansje med hva servere gmail-kontoen din står på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå