Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitter å leser om YAML: http://www.yaml.de/en/home.html

Virker som et great framework for den som ikke kan alt.

 

Birger :)

 

Min erfaring er at det er meget bra, ikke minst fordi det også ha god integrasjon/løsninger knyttet til en del gode CMS-er. Nå bruker jeg det ikke selv, men har vurdert det relativt grundig knyttet til raskt oppsett av komplette CMS-løsninger der designen bygger på relativt standardisert utseende. Nå fant jeg ut at jeg hadde så mange ferdige oppsett, at behovet var ikke der i særlig grad.

Lenke til kommentar

Interessant.

 

Virket som det var en del lettere å holde orden med det systemet med kompliserte ting. Men tar vel en del ekstra tid å skrive.

 

WebKit med CSS transforms (screw, rotate osv.)

 

DoS sikkerhetsproblem i Django!

Dog, ikke noe alvorlige greier.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Jeg kjører en php include på siden min. Kan jeg via en link e.l få denne til å bytte til en annen include? (Altså includere en annen .php istedet)

 

?

Du vil altså at en lenke skal angi hvilken fil som inkluderes?

Joda, kan enkelt gjøres:

skriv lenker slik: www.minside.no/index.php?url=heisveis.php

$site = $_GET["url"];
include($site);

 

Edit: ingen php-tag lenger?

Edit2: vær klar over at nå kan folk selv endre url til å inkludere en hvilken som helst side. Så dette er ikke akkurat noen trygg løsning. En bedre løsning er at du legger alle alternative includes (hvis du vet nøyaktig hvilke sider man kan velge mellom) i et array, også er lenken på formen ?action=posisjon_i_array. På den måten kan ikke folk plutselig inkludere google.com o.l.

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar

Ikke fall for fristelsen ved å ha et så enkelt include-system. Den største faren er ikke at folk kan inkludere google, men heller at de kan inkludere filer fra andre brukere på samme server, /etc/passwd-filen, eller inkludere og kjøre kildekode de selv har skrevet. Hvis du er litt uheldig, går det ikke lange stunden før nettsiden din blir defacet av tyrkiske scriptkiddies. :)

Lenke til kommentar
Og der var endelig IMAP-støtten i Google på plass.

Nå er det bare få finne et egnet mailprogram da.

 

Jeg har fremdeles ikke fått IMAP på min primære GMail-konto. Mon tro om eldre GMail-kontoer får IMAP sist? Jeg har brukt samme GMail-konto siden slutten av april 2004 og venter fremdeles på IMAP. En konto jeg benytter for spam o.l. som ble opprettet tidlig 2007 derimot fikk IMAP for noen dager siden...

Lenke til kommentar
Jeg kjører en php include på siden min. Kan jeg via en link e.l få denne til å bytte til en annen include? (Altså includere en annen .php istedet)

 

?

Du vil altså at en lenke skal angi hvilken fil som inkluderes?

Joda, kan enkelt gjøres:

skriv lenker slik: www.minside.no/index.php?url=heisveis.php

$site = $_GET["url"];
include($site);

 

Edit: ingen php-tag lenger?

Edit2: vær klar over at nå kan folk selv endre url til å inkludere en hvilken som helst side. Så dette er ikke akkurat noen trygg løsning. En bedre løsning er at du legger alle alternative includes (hvis du vet nøyaktig hvilke sider man kan velge mellom) i et array, også er lenken på formen ?action=posisjon_i_array. På den måten kan ikke folk plutselig inkludere google.com o.l.

Okay, ser ut til at dette kan fort bli vanskeligere enn jeg egentlig hadde tenkt meg. Ihvertfall når jeg må mekke dette sikkert, med den array metoden du nevner.

 

Kanskje jeg burde lage flere sider av det alikevel, uten include..?

Lenke til kommentar
Og der var endelig IMAP-støtten i Google på plass.

Nå er det bare få finne et egnet mailprogram da.

 

Jeg har fremdeles ikke fått IMAP på min primære GMail-konto. Mon tro om eldre GMail-kontoer får IMAP sist? Jeg har brukt samme GMail-konto siden slutten av april 2004 og venter fremdeles på IMAP. En konto jeg benytter for spam o.l. som ble opprettet tidlig 2007 derimot fikk IMAP for noen dager siden...

Jeg heller har ikke fått på den elste, fra en mai 2005 tror jeg. Men den jeg oppretet for ei uke siden, fikk det 25.

 

Så det har vel kansje med hva servere gmail-kontoen din står på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...