Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skal du virkelig la en slik latterlig påstand stå uforsvart og uten noen som helst forståelse for at det finnes flere behov enn det snevre lille du tydeligvis har?

Ja, hadde nå tenkt til det. Og jeg skal la den stå der til spått og spe, sånn at alle kan hakke på den. Slik som vi er så glade for i Kaféen.

 

Neida, men liker interfacet til Gmail bedre. Føles ikke så overfylt med ting jeg ikke trenger. Dessuten elsker jeg muligheten til å bare å trykke "archive". Mye enklere enn å flytte rundt på mailene, sånn at jeg bare trenger å ha akkurat det jeg skal svare eller huske på i innboksen. Dessuten grupperer vel Outlook fortsatt ikke meldinger med samme emne til én mail.

 

Men har ikke brukt Outlook på lenge, så skal egentlig ikke si for mye. Men Outlook Web Access tar i hvert fall å krypterer all trafikken, i motsetning til Gmail som bare krypterer passordet (har dog hørt at man kan tvinge Gmail til å gjøre det). Og Outlook er vel også litt mer egnet til møteinnkalinger og holde orden på kontaktlisten. Så regner at jeg hadde likt det bedre hvis jeg hadde vært ute i arbeidslivet.

Lenke til kommentar

Så gmail var kanskje ikke ti ganger bedre likevel ;)

 

Personlig hater jeg at gmail slår sammen "samtaler". Du kan sette opp noe lignende i Ocmdutlook, men da får du i det minste trådet visning. Poenget med archive skjønte jeg rett og slett ikke. Hva var bedre med det enn kontekstbaserte undermapper?

Lenke til kommentar
Poenget med archive skjønte jeg rett og slett ikke. Hva var bedre med det enn kontekstbaserte undermapper?

Akkurat det samme poenget med at folk skal slippe å kopiere tekst. Det går mye fortere å åpne mailen og trykke archive. Enn å åpne mailen, gå ut av mailen og flytte den til en eller annen mappe, for hver eneste mail i innboksen.

 

Det å ha masse mapper man sorterer ting i skjønner jeg egentlig ikke helt vitsen i. Det er da mye greiere å bare søke etter ting hvis man må lete etter det. Og ønsker man ofte å få oversikten over en gruppe med mailer lager man da bare en "Smart folder" som finner alle mailene fra forskjellige epostlister, nyhetsbrev, jobb eller venner. Så slipper man å drive å bruke masse tid på å sortere mail.

 

Som du skjønner så er mailen min implementert etter GTD prinsippet. (Riktignok lenge før jeg viste noe om GTD.) Tingene som ligger i innboksen er de som trengs å gjøres noe med. Det andre er dermed sjelden viktig, og trenger ikke ligge noe annet sted enn i arkivet.

 

YES! Gmail kan lese alle mailene mine :ermm::(

YES! Hotmail kan lese alle andres!

Lenke til kommentar

Jeg tenker helt likt som deg i arbeidsmetode, men er fan av et mer oversiktlig arkivsystem. Husk at ikke jobber i HTML med Outlook. Jeg åpner ikke mailen, går ut av den og flytter den. Jeg markerer mailen, ser på innholdet og trekker den til rett mappe med èn enkelt bevegelse ;) Skal du ha like mye oversikt i Gmail som med mapper så må du ikke bare arkivere den - du må tagge den også. Det betyr to operasjoner for å flytte den ut fra innboksen og inn i et kontektsbasert system. Det er faktisk mindre handling i Outlook (og de fleste andre klienter for den saks skyld). Smartfolders har Outlook også.

 

Søk i Outlook er forøvrig omtrent like effektivt som gmail - og Google får ikke snoke.

Lenke til kommentar
Noen som vet når Opera 9.5 er ute for offentligheten? Har no' heftige JavaScript/AJAX til EATMYAPE som nekter å funke i nåværende versjon (9.24), men funker perfekt i 9.5 Alpha. Meh.

Ligger det ikke litt i navnet at det er en stund til. Er tross alt alpha. Ikke beta.

 

Kommer det noe nye versjoner før 9.5-hoppet? Er ikke så inne på Opera-fronten at det gjør noe. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...