Steinmann Skrevet 23. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2007 Kan man ikke si at man ikke like kuk uten å ha prøvd det? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 23. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Hvis musikken skal ha mest verdi som samleobjekt, kan du like godt kjøpe deg noen plakater. EDIT: Og ja, du kan si at en yachtbåt er kul uten å eie den. Å syte til naboen som kjøper seg en askeladden, og si at "kjøp deg heller en yacht, det er tusen ganger bedre" er noe helt annet. Endret 23. oktober 2007 av jorgis Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 23. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2007 Meget godt poeng, jorgis - saklig Hvor stor er prisforskjellen fra CD og Vinyl? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 23. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2007 Meget godt poeng, jorgis - saklig Vel, de grunner du oppgir for å kjøpe vinyl heller enn CD er hvordan den ser ut i hyllen og hvor mye plass til coverart det er på den. Fikk et ganske tydelig inntrykk av at musikken ikke akkurat har førsteprioritet hos deg. Hvor stor er prisforskjellen fra CD og Vinyl? Som regel omtrentlig lik pris, da du som regel må stikke på bruktsjapper for å få god musikk på vinyl. (snakker ikke om alt drittet som selges bare på vinyl, RnB/Hiphop/rap-drit) Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 23. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Lik pris, og du sammenligner Vinyl med en Yacht i forhold? Ser ikke helt koblingen din. Musikken hører jeg på via MP3 uansett, så kilden kan like gjerne være vinyl eller CD - så lenge kvaliteten er bra på rippen. Endret 23. oktober 2007 av Lovskogen Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 23. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2007 Vinyl eller ei, Muse på Oslo Spektrum var . Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 23. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2007 Lik pris, og du sammenligner Vinyl med en Yacht i forhold? Ser ikke helt koblingen din. Musikken hører jeg på via MP3 uansett, så kilden kan like gjerne være vinyl eller CD - så lenge kvaliteten er bra på rippen. Så hvorfor kjøper du ikke platen på iTunes elns, og bruker pengene du sparer på å kjøpe deg en plakat elns? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 23. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2007 Fordi jeg godt kan tenke meg å ha en kilde jeg kan rippe fra selv, ved en senere anledning. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 23. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2007 Fordi jeg godt kan tenke meg å ha en kilde jeg kan rippe fra selv, ved en senere anledning. Hvorfor trenger du det, da? DRM-fritt på nettet er da like greit, kan hive det over på en CDR elns om du har behov for å lagre det i lang tid. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 23. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Så musikken jeg kjøper via iTunes og lignende er ikke komprimert? Men det er greit, du skal få beholde de stygge CD-ene dine, jorgis. Endret 23. oktober 2007 av Lovskogen Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 23. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2007 Skjønner ikke helt hvorfor du snakker om komprimering, du sier jo selv at du ikke hører forskjell fra 192kbps og oppover, så hvorfor du har problemer med å kjøpe musikk på nett i 256kbps eller høyere skjønner jeg ikke. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 23. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Fremtidsrettet. Du har ingen gode poenger, jorgis. Endret 23. oktober 2007 av Lovskogen Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 23. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2007 Ørene dine blir ikke bedre med årene. Hører du ikke forskjell nå, kommer du ikke til å høre forskjell om ti år. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 23. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Jeg vil likevel ha en høykvalitets "kilde" å rippe fra. MEN IKKE DE STYGGE CDene. Endret 23. oktober 2007 av Lovskogen Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 23. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2007 Du sier jo tidligere at alt over 192kbps er høy nok kvalitet for deg, så hva er problemet? Jeg føler jeg sitter og diskuterer med at barn her. NEI! VIL IKKE HA CD! STYGG! STYGG CD! STYGG! VEKK! MAMMAAAAA! Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 23. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Hva om jeg får meg et anlegg så jeg kan høre forskjell? Og da vil rippe mine vinyl-plater til høyere kvalitet - eller rett og slett spille disse av på anlegget? Er det barnslig å ha en estetisk sans? Kom med noen mot-argumenter for CD-en. Endret 23. oktober 2007 av Lovskogen Lenke til kommentar
sparks Skrevet 23. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Nå må dere slutte å være så frekke mot niccoyeah. Syntes alltid det er slik med nykommere! Dette er ikke deres eget forum gutter, her må vi være åpne for alle tilskudd! Topp å få en sekser-elev fra ungdomskolen inn i miljøet, er ikke alle som er like klare i pappen! Endret 23. oktober 2007 av sparks Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 23. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2007 Hva om jeg får meg et anlegg så jeg kan høre forskjell? Og da vil rippe mine vinyl-plater til høyere kvalitet - eller rett og slett spille disse av på anlegget? Er det barnslig å ha en estetisk sans? Kom med noen mot-argumenter for CD-en. Den vil ikke overleve en brann etc. Den tar fysisk plass Den blir slitt ved bruk Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 23. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2007 Dette gjelder vel både CD og vinyl? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 23. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2007 Dette gjelder vel både CD og vinyl? ...men ikke musikk kjøpt på nett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå