Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis musikken skal ha mest verdi som samleobjekt, kan du like godt kjøpe deg noen plakater. :)

 

EDIT:

Og ja, du kan si at en yachtbåt er kul uten å eie den. Å syte til naboen som kjøper seg en askeladden, og si at "kjøp deg heller en yacht, det er tusen ganger bedre" er noe helt annet. :)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
Meget godt poeng, jorgis - saklig :)

 

Vel, de grunner du oppgir for å kjøpe vinyl heller enn CD er hvordan den ser ut i hyllen og hvor mye plass til coverart det er på den. Fikk et ganske tydelig inntrykk av at musikken ikke akkurat har førsteprioritet hos deg. :)

 

Hvor stor er prisforskjellen fra CD og Vinyl?

 

Som regel omtrentlig lik pris, da du som regel må stikke på bruktsjapper for å få god musikk på vinyl. (snakker ikke om alt drittet som selges bare på vinyl, RnB/Hiphop/rap-drit)

Lenke til kommentar
Lik pris, og du sammenligner Vinyl med en Yacht i forhold? Ser ikke helt koblingen din. Musikken hører jeg på via MP3 uansett, så kilden kan like gjerne være vinyl eller CD - så lenge kvaliteten er bra på rippen.

 

Så hvorfor kjøper du ikke platen på iTunes elns, og bruker pengene du sparer på å kjøpe deg en plakat elns? :)

Lenke til kommentar

Nå må dere slutte å være så frekke mot niccoyeah. Syntes alltid det er slik med nykommere! Dette er ikke deres eget forum gutter, her må vi være åpne for alle tilskudd! Topp å få en sekser-elev fra ungdomskolen inn i miljøet, er ikke alle som er like klare i pappen!

Endret av sparks
Lenke til kommentar
Hva om jeg får meg et anlegg så jeg kan høre forskjell? Og da vil rippe mine vinyl-plater til høyere kvalitet - eller rett og slett spille disse av på anlegget? Er det barnslig å ha en estetisk sans? Kom med noen mot-argumenter for CD-en.

Den vil ikke overleve en brann etc.

Den tar fysisk plass

Den blir slitt ved bruk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...