Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommentarer til designutkast

 

Har planer om å ordne lokaltog.net igjen, og har jobbet videre med det kjappe utkastet som ble lagt ut for snart et år siden. Mye av innholdet og innholdsformateringen blir designet etterhvert når backenden er på plass, men før jeg begynner å kode hele designet på nytt med ny backend vil jeg gjerne høre hva Webkafeen har å si først. Alt av småjusteringer som bør gjøres, marger som bør endres og andre forslag mottas med takk.

 

Jeg har bevisst valgt å gjøre header/footer/meny så små som mulige, for å sette mest mulig fokus på innholdet, da siden i gammel stil kommer til å inneholde mye tekst. Har prøvd å gjøre designet rolig uten glorete og distraherende elementer av samme grunn.

 

Fyr løs!

post-42150-1192903996_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Kommentarer til designutkast

 

Har planer om å ordne lokaltog.net igjen, og har jobbet videre med det kjappe utkastet som ble lagt ut for snart et år siden. Mye av innholdet og innholdsformateringen blir designet etterhvert når backenden er på plass, men før jeg begynner å kode hele designet på nytt med ny backend vil jeg gjerne høre hva Webkafeen har å si først. Alt av småjusteringer som bør gjøres, marger som bør endres og andre forslag mottas med takk.

 

Jeg har bevisst valgt å gjøre header/footer/meny så små som mulige, for å sette mest mulig fokus på innholdet, da siden i gammel stil kommer til å inneholde mye tekst. Har prøvd å gjøre designet rolig uten glorete og distraherende elementer av samme grunn.

 

Fyr løs!

 

Synes du har valgt fine farger. Men bakgrunnen føler jeg ødelegger hele greia. Jeg liker den i alle fall ikke. Med en lys farge i bakgrunnen så tror jeg siden kommer mye mer til sin rett. Forsøk å skap litt dybde i bakgrunnen i tillegg. Altså ikke bare en farge. Jeg har stor tro på deg og det er vel på sin plass at den største kritikeren finally får opp sin egen side. ;)

 

Kim...

Lenke til kommentar

Kim (Toget, altså):

Ser bra ut - it really does. Men, streng som eg må vere mot deg, så har eg et par ting å kommentere:

- Litt enig med Kim T, bakgrunnen kunne godt ha vert litt endra. Passsar rett og slett ikkje alt for bra med resten. Fargen er fin though.

- Bildet i sidebaren der; enten gi det litt marg på sidene, eller kutt ut runde hjørner på det. Slik det er no (runde hjørner og ingen marg) blei det litt "inneklemt", kindof...

 

Ellers ser det bra ut, igrunn. (Under)bevisst inspirasjon frå Vista-interfacen? :p

Lenke til kommentar
Kim (Toget, altså):

Ser bra ut - it really does. Men, streng som eg må vere mot deg, så har eg et par ting å kommentere:

- Litt enig med Kim T, bakgrunnen kunne godt ha vert litt endra. Passsar rett og slett ikkje alt for bra med resten. Fargen er fin though.

- Bildet i sidebaren der; enten gi det litt marg på sidene, eller kutt ut runde hjørner på det. Slik det er no (runde hjørner og ingen marg) blei det litt "inneklemt", kindof...

 

Ellers ser det bra ut, igrunn. (Under)bevisst inspirasjon frå Vista-interfacen? :p

Jeg så faktisk ikke at det liknet på Vista-interfacen før nå. Førsteutkastet lagde jeg før jeg hadde sett Vista-interfacen, så det er ikke derfra. :p

 

Har fjernet bakgrunnsmønsteret og bildet i sidelinja (skal finne et annet opplegg for det, men tar det under CSS-kodinga).

 

Bedre nå?

 

Edit: Oppdatert fil med ny bakgrunn.

post-42150-1192916923_thumb.jpg

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...