Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-df17e

Lurer på om jeg må flytte innover til Oslo snart altså. Kjipern og komme seg helt til Drammen etter en kveld i Oslo. Mtp. at jeg også jobber i Oslo så kommer jeg nok ikke til å angre.

 

Java er moro, Arve :p

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg må flytte innover til Oslo snart altså. Kjipern og komme seg helt til Drammen etter en kveld i Oslo. Mtp. at jeg også jobber i Oslo så kommer jeg nok ikke til å angre.

 

Java er moro, Arve tongue.gif

Hvis du jobber i Oslo er det jo ingen sak, da er det bare å komme seg hit.

 

Være med på daddysmilk imorgen du eller?

Lenke til kommentar
Seig Biff

 

Jeg går sjelden på kino.

 

Men når jeg først går for å se en film, så har jeg egentlig forhåpninger om at det blir en bedre opplevelse enn å leie en utslitt VHS og se den på en femtommers lomme-TV.

 

Det ble det ikke i kveld, jeg hadde valgt lomme-TV'en over kveldens opplevelse, nårsomhelst.

 

La meg kronologisk oppsummere kvelden:

 

Omtrent 18:30 - Jeg bestiller billett til Helvetica via filmweb.no, først med Opera - men filmweb vil ikke la meg kjøpe billett med denne nettleseren, så jeg prøver meg med Internet Explorer, som fungerer. Nesten som om Opera prøver å advare meg mot å gjøre kjøpet, nå vel.

 

19:45, Foajén – Barfot - Jeg sloss med billettautomaten som sier at billetten skrives ut, og at jeg må ta kredittkortet mitt. Maskinen er så snill at den forteller meg at jeg kan henvende meg med personalet om den slår seg vrang, så dette var vel ikke første gang.

 

19:50, Foajén – Barfot - Etter å ha forklart problemet mitt til en hyggelig dame i resepsjonen slår vi følge bort til den vrange maskinen. Hun åpner den opp, fikler litt rundt og leter etter billetten min. Flaksen min spiller inn, og noen som står nærme maskinen forteller at de fikk 4 billetter ut, isteden for 3 som de hadde betalt for. Vel, vel - da var jo den saken oppløst, og jeg stiller meg i kø med kameratene mine.

 

20:05, Sal MB4 – Barfot - Etter å ha gitt den søte jenta ved inngangen billetten min (merk: her blir billetten borte, mer om dette senere) finner vi oss en plass ganske nærme bøllerekka bakerst i salen. Lyset dempes og lyden begynner å spille.

 

Jeg undrer litt på hvorfor lyden høres så monotom ut, og med en ganske kraftig diskant. 5 minutter inn i filmen skjønner folk hva som er galt, det er bare én av lydkanalene som spilles. Bakgrunnslyden, som ligger på kanalen vi hører, overdøver alt av stemme og dialog i filmen.

 

Dette er ingen vanlig spillefilm, men en dokumentar om en skrifttype - derfor er dialogen ganske essensiell for en god opplevelse.

 

20:15, Sal MB4 – Barfot - Etter to forsøk på å fikse problemet, det var visstnok 3 personer på saken, så gir de opp - og det annonseres at filmen blir avlyst, men at vi får fribilletter til en annen film ved utgangen. Et nederlag. Jeg visste at jeg ikke kom til å nyte noen av de andre filmene på plakaten like godt, men men.

 

Vi blir sittende, for ansvarlig skulle hente fribillettene. Etter en stund kommer han tilbake med flere nyheter. Den gode nyheten var at det muligens blir ekstra-visninger av Helvetica en annen dag. En litt mer uheldig nyhet er at vi må ned i skranken for å hente fribilletter, der vi kunne bytte den mot billetten vår.

 

La oss spole litt tilbake. Billetten min ble borte når jeg gikk inn i kinosalen i 4. etasje - hva skulle jeg gjøre? Jeg ble med ned i foajén der en kvinne hadde stillt seg i midten av alle køene og ropte ut "Hvem skal ha fribilletter for den avlyste filmen fra MB4?", hender rekkes opp.

 

Jeg så flere folk bytte sin gamle billett mot en fribillett fra BIFF, de hadde tydeligvis ikke gitt billetten sin til jenta i inngangen. Jeg fortalte dette til kvinnen i midten av folkehavet. Hun hadde en løsning på det, jeg skulle gå opp i 4. etasje og høre med jenta fra inngangen om å få den tilbake.

 

Ikke akkurat så lett å få gjort det, da hun ikke var der når vi gikk ut fra salen.

 

Hva jeg er villig til å gjennomgå for 70 norske kroner begrenser seg, i alle fall når jeg ikke ser noe lys i tunnelen. Så jeg gav halvveis opp, tenkte at jeg heller skulle skrive til dere isteden, så det blir litt klarhet i saken.

 

Nå, jeg lar det være opp til dere hva som kan gjøres for å gi meg et bedre bilde av BIFF og Bergen Kino - men det aller beste hadde vært å fått se filmen jeg har gledet meg et halvt år til, egentlig.

 

Mvh. Tor Løvskogen

:hrm:

Endret av Lovskogen
Lenke til kommentar
Sært da, i og med at jeg prøvde å bruke Fx uten hell, for så å bytte til Opera og få gjennom bestillinga. Er det betaen du kjører, Tor?

 

Uansett - hva faen skal jeg med en fribillett til BIFF? Og hva er greia med å sette opp Helvetica midt på morra'n?

 

Midt på morra'n passer fint for oss som ikke er dropouts. :)

 

enden: Du fikk post nr. 55k, og så klarte å du å sløse den bort på noe vas. :(

Lenke til kommentar
Oppslagsverkstråden er ikke oppdatert siden mars. Er den fortsatt nyttig?

Oppslagsverker over artikkler eller Opplagsverk + FAQ?

 

EDIT: Må vist være opplagsverk over artikkler du mener.

 

Tror en del av det allerede ligger i Oppslagsverk + FAQ. Kan overføre resten til den tråden, så kan vi fjerne den fra sticky-listen.

Endret av JonT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...