Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Programvareskolen til Harald Bjellvåg er bra den ja. Det eneste du bør være oppmerksom på er at dette er laget med CS/CS2, og at en del ting har blitt mye enklere i CS3. Spesielt samarbeidet mellom Photoshop-Illustrator-InDesign bør du være oppmerksom på, der har det skjedd enorme forbedringer. Så derfor vil en del ting du ser på Programvareskolen være gjort noe mer tungvindt enn det er med CS3 :)

Lenke til kommentar
Samtidig er det slik at sider med en eller to slike "feil" kan være så bra på andre kriterier at de allikevel oppnår høy nok score til å få 5 av 6. Sjekk gjennom kriteriene så finner du ut at det går.

 

@Lovskogen: Det er ingen jury. Nettsidene blir gjennomgått av en gruppe mennesker som har et meget bestemt kriterieskjema og bestemte verktøy som skal brukes til å teste med. Mener det bruker WAT blant annet.

Stemmer.

Når det gjelder WAT, har den en del praktiske funksjoner utover det f.eks WebDevToolbar for FF har å tilby.

 

Her står grovtrekkene i det som gjennomgås i vurderingene;

Norge.no - Kvalitetskriterier 2007

 

 

 

Vi fikk han "kastet ut" som foreleser i systemutvikling da vi gikk der. Veldig kunnskapsrik innen det feltet, men ikke flink til å formidle som foreleser.
Det gjelder skremmende mange forelesere på høyere nivå..

 

Edit;

Årets skilt forøvrig.

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Orker ikke følge med en gang jeg altså... Igjen viser det at Lasse Berntzen ikke er noen god lærer, evt. er en god vranglærer.

Vi fikk han "kastet ut" som foreleser i systemutvikling da vi gikk der. Veldig kunnskapsrik innen det feltet, men ikke flink til å formidle som foreleser.

Det kan jeg skrive under på. Han er nok utrolig dyktig, men han kan virkelig ikke forelese. Nå har jeg bare vært på to av forelesningene hans, men det jeg har lagt merke til er at flere sitter der som spørsmålstegn fordi de ikke har fått med seg noen verdens ting. Arve har vært i alle (?) forelesningene hans, så han kan sikkert si noe mer om saken :p

Lenke til kommentar
Jeg har aldri hørt en plate av Radiohead før, men jeg må si dette her var behagelig og deilig musikk altså. Ligger på iPhonen nå i hvertfall ;)
Samme her. Aldri hørt Radiohead før nå, men betal så mye du vil-stuntet fikk meg til å høre på de, og whey, det er jo faktisk bra.
Lenke til kommentar

Men ærlig talt. Man kommer ikke til et forum som heter Web-design, HTML og CSS der man VET at det sitter profesjonelle utviklere som kjemper for en verden med standardisert HTML og CSS og skal bruke font-tags fordi CSS er så nytt og uvant.

 

Likte sammenlikningen til Ståle:

"Eplet mitt er råttent, hvordan fikse?

Skaff deg et nytt.

Men jeg vil ha det gamle, bare friskt."

 

Så jævlig sant.

 

(må bare få ut frustrasjon her, skulle ønske jeg rakk å poste mer i tråden før den ble stengt xD)

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...