Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Han jeg lagde leveldteaterlag.no for er på SND Boston nå, i forbindelse med at lokalavisa skal ha ny nettløsning. Er litt misunnelig egentlig, tror det er en del interessante ting som foregår der selv om jeg ikke har hørt om arrangementet før.

Sjekket opp med en kompis/forretningspartner som holder til i området (Boston) akkurat nå. Svært bra arrangement for designere, typografer etc. Ikke minst for de som arbeider med aviser/magasiner og "flerkanals" distribusjon. Ikke så mye å hente for de som er ute etter mer teknisk stuff på publiseringsløsninger etc. Han hadde vært der en tur, for å se om han kunne hanke inn noen nye talenter til "freelance" jobbing for firmaet sitt.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Da var utviklingsbøker bestilt fra Amazon:

 

* 1 of: The Zen of CSS Design: Visual Enlightenment for the Web (Voices That Matter)

* 1 of: PHP 5 Objects, Patterns, and Practice

* 1 of: Learning Perl, Fourth Edition [illustrated]

* 1 of: Designing with Web Standards (2nd Edition)

* 1 of: MySQL Cookbook

* 1 of: Essential ActionScript 2.0 [illustrated]

 

Gleder meg! Noen som har lest noen av disse før?

Lenke til kommentar
Har Designing with Web Standards liggande her ein plass, trur eg.

Perl, ja. Det burde kanskje eg óg setje meg litt inn i. Korleis gjekk det med Python-læringa di, Kim?

Det står i køen. Men jeg har større bruk for Perl akkurat nå, da ingen andre av partnerne våre bruker Python. Og jeg får betalt for å lære meg Perl, mens jeg må lære Python på fritiden min. :p

 

Målet er å mestre:

- PHP

- Perl

- ActionScript

- Python

 

Akkurat nå så mestrer jeg vel bare PHP av de scriptspråkene der. Men håper å klare de tre første om en måned eller to. :)

Lenke til kommentar
Da var utviklingsbøker bestilt fra Amazon:

 

* 1 of: The Zen of CSS Design: Visual Enlightenment for the Web (Voices That Matter)

* 1 of: PHP 5 Objects, Patterns, and Practice

* 1 of: Learning Perl, Fourth Edition [illustrated]

* 1 of: Designing with Web Standards (2nd Edition)

* 1 of: MySQL Cookbook

* 1 of: Essential ActionScript 2.0 [illustrated]

 

Gleder meg! Noen som har lest noen av disse før?

 

Les Zen of CSS Design og Designing with Web Standards (Har både første og andre, dei er nesten heilt like :p). Gode bøker, dei to i alle fall.

 

Magnus: Du ringte meg fra DDE-konserten i natt, eller? Hadde et ubesvart anrop fra deg når eg våkna i dag :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...