Arve Systad Skrevet 13. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2007 Maybe baby. Får sjå. Er på jobb ATM. Får sjå kor lysten eg er på utgåing etterpå Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 13. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2007 Øl med sprit, veseegyy. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 13. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2007 Hmm, kanskje.... iPhonen min kan du jo se senere uansett Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 13. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2007 Hmm, ser ut til at Aftenposten goes redesign. Gief moar lufth FFS! Trangt og jævlig var det. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 13. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2007 Jeg likte menyen Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2007 Hmm, ser ut til at Aftenposten goes redesign. Gief moar lufth FFS! Trangt og jævlig var det. 0ld Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2007 Øl med sprit, veseegyy. Pffff. Så lenge der ikkje er noobs til stades så er alt bra. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 13. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2007 Skal drikke litt øl med PT i dag jeg Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 13. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2007 Jasså, får aldri nok du... Lenke til kommentar
PT Skrevet 13. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2007 Right you are -- Noen som har smått peil på hvilke metoder man kan bruke for å skjule tekst, som også screenreadere skjuler? Mener å huske at det var enkelte screenreadere som ignorerer ting som er skjult med display: none ellerno. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 13. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2007 visibility:hidden; ? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2007 Om screenreaderen gir F i stilarket (som dei fleste sikkert gjer), så vil vel visibility: hidden hjelpe like mykje som å putte fingeren i rompa Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 13. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2007 En god følelse? Lenke til kommentar
PT Skrevet 13. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Om screenreaderen gir F i stilarket (som dei fleste sikkert gjer) Jeg skal ikke være for bombastisk, men jeg tror du tar feil. Mener å ha lest at nyere screenreadere faktisk tar litt hensyn til stilarket. Helt konkret lurer jeg bare på hvilken skjul-løsning som vil være best for alle når et felt i et skjema skal skjules for å lure spamboter: <div class="sumthin"> <label for="foo">Ikke fyll ut dette feltet</label> <input type="text" name="foo" id="foo"> </div> Endret 13. oktober 2007 av PT Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Ein spambot vil vel kunne lese HTML-koden din likevel, så då må du evt. ha Javascript som faktisk fjernar feltet eller noko, og legg det til att i det formen blir sendt inn. Endret 13. oktober 2007 av Arve Systad Lenke til kommentar
PT Skrevet 13. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2007 Greien er jo at spambotene oftest fyller ut alt den kommer over av felter, så det er meningen at den skal se feltetServersidesjekker avviser posten, eller hva det nå måtte være, om det skjulte feltet er fylt ut. Eller misforstod jeg innlegget ditt? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2007 Ah, eg forstod det som eit felt du ville ha ein spambot til IKKJE å fylle ut. Men du kan vel berre gi feltet du vil skjule ein klasse/ID som du set display: none; på - då påverkar den heller ikkje flowen av dokumentet. Lenke til kommentar
PT Skrevet 13. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2007 (endret) Jepp, og det er planen. Men så var det om noen har peiling på om det finnes noen skjulemetoder som også funker i (enkelte) screenreadere o.l. Målet er at færrest mulig skal få se feltet. Googlet litt: http://www.access-matters.com/screen-reader-test-results/ Riktignok fra 2005, men display: none med inline CSS er altså best, og samme kode i et eksternt stilsett funker også rimelig greit. Endret 13. oktober 2007 av PT Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2007 Sebastianman, ka blei det til med det vorset? *Maybe interested* Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2007 Sebastianman, ka blei det til med det vorset? *Maybe interested* Det er vors som bare faan det. Er på haugerud da, så må litt t-bane-faring til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå