Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg savner et aspekt, og det er utvalg av stoff. Aftenposten er vel høyt der oppe journalistisk sett, men med Oslo-sentrisk stoff blir det ofte veldig kjedelig, eller skjedelig som Tor ville uttrykt det.

 

VGs journalistikk er helt der nede, særlig på nettet. Jeg klarer ikke å tenke meg en avis med rævva journalistikk og sweeeet layout/design. Hadde ikke begynt å lese VG Nett om de fikk til noe slikt.

Lenke til kommentar

Det tragiske er at jeg aldri har lest aftenposten online eller i "paper". Min tro er at det henger sammen med den gamle størrelsen på aftenposten som jeg rett og slett hatet. I tillegg har jeg alltid trodd at det var en "lokalavis" for Oslo sine innbyggere. Jeg kommer opprinnelig nordfra og koser meg med Dagbladet, Vg og Avisa Nordland. Er av og til på nettavisen. Synes det ikke er så mange bra aviser her i landet. :(

Lenke til kommentar

Får det ikke til å fungere dette her. Kan noen forklare meg hvordan dette med wordpress helst bør gjøres? Sånn jeg tenker nå, så oppretter jeg nye sider som "articles.php" som legges i templatemappa. Disse får da kategorien som stemmer med siden med php. Er dette den beste måten å gjøre det på?

 

Er sikkert fordi jeg er stressa, men kan virkelig ikke skjønne hvorfor jeg får feilmelding på denne fila:

 

<?php get_header(); ?>

<?php if (have_posts()) : ?>
<?php $post = $posts[0]; ?>
<?php while (have_posts()) : the_post(); ?>

<?php query_posts('cat=2&numberposts=6'); ?>

	<div class="news">
		<h2><a href="<?php the_permalink() ?>" rel="bookmark" title="Permanent Link to <?php the_title(); ?>"><?php the_title(); ?></a></h2>
		<span>Skrevet av <?php the_author() ?> | Publisert <?php unset($previousday); printf(__('%1$s – %2$s'), the_date('', '', '', false), get_the_time()) ?> | <?php edit_post_link('Edit', '', ' | '); ?></span>

		<?php the_content(''); ?>	

		<div class="newsactions">
			<a href="<?php the_permalink(); ?>" title="Les hele artikkelen" class="readon">Les mer</a>
			<a href="#" title="Gå til toppen av siden" class="comments">Til Toppen</a>
		</div>						
	</div> <!-- .news -->

	<?php endwhile; ?>

		<div class="navigation">
			<div class="alignleft"><?php next_posts_link('<span class="prev"> Previous Entries</span>') ?></div>
			<div class="alignright"><?php previous_posts_link('Next Entries <span class="next"> </span>') ?></div>
		</div> <!-- .navigation -->	

<?php else : ?>
<!-- Hvis ingen nyheter -->
	<div class="news">
			<h2>404</h2>
			<p>Denne siden eksisterer ikke. Prøv et søk eller ta kontakt med Administrator for siden.</p>
	</div> <!-- .news -->
<?php endif; ?>
<?php get_footer(); ?>

 

Beklager maset forresten. ;)

 

Edit: Feilmelding:

Fatal error: Call to undefined function get_header() in /mounted-storage/home41a/sub005/sc31483-WZDU/www/wp-content/themes/Pcmnorge/articles.php on line 1

Endret av Sono
Lenke til kommentar

B&O.png

 

Artikkeltyper for nettaviser

 

Kort notis

- Uten bilde

- "Mer følger"

- "Stopp pressen"-materiale

 

Standard

- Overskrift og ingress

- Et fokusbilde, supplert med flere bilder

- Noen paragrafer langt

- Infoboks for relatert materiale i margen (internt og eksternt)

- Infoboks for bredere oversikt i saken

 

Bildeserie

- Dekkning av en begivenhet

- Stor plass til fokusbilde med thumbnails under

- Forklarende tekst til hvert bilde

- Overskrift og ingress/sak under bildeserien

 

Live-dekkning

- Overskrift og kort ingress

- Fortløpende kolonner med datostemper og informasjon

- Sportsbegivenheter (eks. fotballkamp) / Viktige hendelser

 

Dyptgående artikkel

- Stort fokusbilde

- God og lang ingress og brødtekst

- Relevant og forklarende informasjon løpende i margen

- Ekstern og intern viderelesning

 

 

Noen som har noen innspill eller flere typer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...