Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du noe konstruktiv kritikk å komme med, kimthoma?

 

Tja. Kan jo si litt om det når du først spør meg. Den sorte versjonen er den "beste". Den gul/oransje faller litt i grus føler jeg.  Vet ikke hvor stor denne logoen skal være eller om det er en liten logo som skal stå

oppe i et hjørne. Syntes vinklingen på R'en ble for stor. 

Kunne gjerne ha fått den mer tydelig frem i logoen. Du kunne ha hevet den litt og vinklet 

den litt mer inn mot "øyet" av logoen. Skyggen blir feil for meg i alle fall. Mener den bør falle mer bort fra R'en. Da tenker jeg fra venstre mot høyre om du forstår. 

 

Hmm... håper dette var noe forklarende.

 

Kim..

Endret av kimthoma
Lenke til kommentar
Jobber med en logo for en kunde nå, som absolutt skal ha 3D-logo. Hva syntes dere om dette?

 

111335.jpeg

Likte den veldig godt. Den gule varianten føler jeg blir litt lys, og at R'en blir litt utydelig. Ellers synes jeg det var en veldig flott 3D-logo. Egentlig ikke noe spesielt å utsette på den. :)

 

Edit: Kanskje kjøre litt mer markant/bold skrift på bunnen. Litt lyst og pistrete i forhold til den store og macho R'en. :p

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar
Vedig bra! Likte godt byline-ene dine, var veldig orginale (jeg har ihvertfall ikke sett dem sånn før)

 

Det eneste som ikke stemte helt var "Kort sagt", nå føler jeg den glir litt for mye inn i det andre innholdet, kanskje en enkel strek eller bakgrunnsfarge hadde hjulpet.

Takk, prøvde på noe litt annerledes med byline-ene, godt at noen likte dem :)

 

Hmm, det er litt sant. Det blir litt opp til øyet som ser, men jeg føler at bildene og den blokkjusterte teksten skaper et relativt tydelig skille. Men uten skillelinje/annen bakgrunnsfarge kan man fort få følelsen av at "Kort sagt" glir litt inn i det andre innholdet ja. Skulle jeg jobbet videre med denne, hadde jeg forsøkt meg med en liten skillelinje eller en svak bakgrunnsfarge :)

 

Hvilken program ville du brukt om du skulle produsert avisa med innhold, Kiman? Eventuelt andre interessente. Driver å mekker skoleavis. A5 er skikkelig dritt format å lage avis av :tease:

Jeg er tilhenger av InDesign, det er akkurat hva du trenger for å produsere skoleavis. A5 er et litt spesielt avisformat, men blir det gjort riktig kan det være svært så spennende. Forsøk gjerne med noe magasininspirert, det kan være utrolig stilig :)

 

Kiman: Pent det der, men hva er de ekstra sterke strekene, virket litt "off grid" og tilfeldige. Snakker om de som skiller stoffet.

Takk! :)

Hmm, de er kanskje litt off-grid ja, men var veldig usikker på hvordan jeg skulle plassere de. Dette er mitt første forsøk på å lage et avisoppslag som ser så bra ut at det kunne publiseres, så ble litt prøving og feiling. Skal ikke skryte på meg at de skillelinjene er veldig godt planlagt, det er tatt mer på feelingen for å si det sånn. Men absolutt noe å ta til videre ettertanke. Hvordan ville du løst det? Brukt bakgrunnsfarge eller kanskje mer "gutter" mellom kolonnene hvor innholdet skal separeres?

Endret av -Kiman-
Lenke til kommentar

Likte den gule best, men kan være fordi jeg er så lei alle bruker svart.

 

Hvordan ser folk på at Jaiku er kjøpt opp av Google. Devku (framework greia til Jaiku) er forresten basert på Django. Og etterhva jeg har hørt har Google også noen andre prosjekter basert på Django (rykter, ikke ta det for alvorlig).

 

Django: How to beat rails

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Likte den gule best, men kan være fordi jeg er så lei alle bruker svart.

 

Jeg er også enig her.

 

@sparks: Du bør definitivt bruke den gule varianten, men da må du markere R'en på en bedre måte, for det ble veldig blasst slik det var nå. Legg veldig gjerne ut logoen når den er ferdig, er spent på hvordan den blir!

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...