Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
www.aftenposten.no

Oppdatering... sabla rotete forside :ermm:

Begynner jo nesten å ligne på VG. Hvor ble det av de fine gridlignende systemet ting var ordnet i :(

 

Likte ikke det nye forumet. Greit nok med flere muligheter i hurtigsvar og litt mer kompakte quote-bokser, men ellers syns likte jeg bedre det gamle. Mye enklere å få oversikt over smilefjesene med det gamle designet. Dessuten er det langt mer oversiktlig med navn, enn små utydelige ikoner.

Lenke til kommentar

IP.Board Pro har jeg kjørt en stund på intraforumet (forum for moderatorer og annet pakk) og det er veldig sexy, samtidig som at jeg ikke helt liker det når det kjører på "vanlige" diskusjon.no.

 

Men nok om det, dette er den første posten som jeg skriver på min nye 24" iMac... Jeg er forelsket. :love:

Lenke til kommentar

Vet ikke om dere husker typografioppgaven jeg drev med for noen uker siden, i dag fikk jeg tilbake vurderingen på den. Og da kom jeg på at jeg lovte å legge den ut her når den var ferdig, så gjør det nå :)

 

Forøvrig var det ikke karaktervurdering på denne oppgaven, men fikk tilbakemeldingen: "Flott avisoppgave. Fin balanse, oversiktelig fin spalteinndeling. Helt TOPP. Det eneste jeg kunne finne å invende mot, er overskriften. Kunne vært annen passende skrift til temaet, eller farge."

 

Selv ble jeg bare middels fornøyd, men helt ok mtp. at jeg ikke er noen ekspert innen typografi.

 

Link til PDF:

Typografioppgave - midtsideoppslag i Oppland Arbeiderblad

 

JPEG Preview:

post-79654-1191947265_thumb.jpg

 

Edit: Ufattelig blasse farger i JPEG Previewen men orker ikke finne ut hvorfor, sjekk heller PDF-en!

Edit2: Bør vel også nevne at innhold er helt uvesentlig, det er kun typografien/designet som teller. Teksten består for det meste av Wikipedia-artikler, litt fra Märthas engleskole og noen småmorsomme sitater fra typiske amerikanske "helter".

Endret av -Kiman-
Lenke til kommentar

Ahh, jess.. Den er pretty smooth. 2,8 eller 2,4? Jeg vurderte jo å kjøpe en 24" 2,4GHz samtidig som jeg kjøpte MacBooken min, men det ble litt for mye penger syntes mor.. Så da hadde jeg ikke fått de pengene jeg skal bruke til å betale tilbake studielånet når den tid kommer, og det hadde vært litt kjedelig..

 

Nå er iPhonen min i tollen også, gleder meg til å få den i morgen eller torsdag altså! Da blir det unlock og hacking for ingen penger! :)

Lenke til kommentar

Fixed. Kommentarer på avisoppslaget? :)

 

Edit: Takk :) Dette er ikke testet på trykk, var kun PDF-innlevering denne gangen. Måtte muligens justert litt hvis det skulle trykkes. I ettertid synes jeg kanskje fortykningene ble litt for store, men gjort er gjort. Var ikke et prosjekt vi hadde lang tid på akkurat.

Endret av -Kiman-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...