Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
takker!

Det var mest symbol/assosiasjoner jeg lurte på, så den er god! Farge og skrifttype får jeg finne, skal se etter cocon bold.

 

Dersom jeg skal ha et utsnitt av logoen som tar liten plass andre steder på siden, bør jeg da ha med bare fjesene, eller noe tekst også?

9637178[/snapback]

 

Her har du link til FF Cocon. Men det er ikke gratis font.

 

Et godt symbol vil som oftest være vel så effektivt uten tekst når det brukes andre steder. Så prøv å unngå å bruke teksten.

Lenke til kommentar

Kjapt spm:

Jeg fikk lyst til a kode noe etter 2-3-4 mnd uten aktivitet.. og sa begynner jeg jo seff pa noe jeg aldri har vaert borti for, nemlig XML/RSS.

 

Jeg har kommet sa langt at det virker, men ma jeg innom xml.php hver gang brukerene skal kunne oppdatere fra feks Opera sin feedklient ?

 

nvm, fant ut at jeg matte vente i 3 timer pa at den skulle gjore det selv.. hmmm.. jaja

Endret av Ståle
Lenke til kommentar
ah.

 

Noen kroner kan jeg vel spandere, hvis det likevel skal bli webhotell på meg. Er normen at denne fonten da også bør brukes i overskrifter, for å få riktig flyt? Cocon Regular i tillegg, da, kanskje?

 

Tror du fjesene bør ha forskjellige farger, eller forskjellige nyanser?

9637576[/snapback]

 

Fullt mulig å bruke ulike farger/nyanser, men overdriv ikke.

 

Se her for eksempel på styleguide.. 2 - 3 farger som primære, og muligens noen varianter til som sekundære fargevalg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...