Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva synes dere om spam protection ved å ha et felt som man kaller CAPTCHA eller noe sån, også skjule den med css. HVis det da står noe i den er det spam :D

 

Enkle er ofte det beste!

9633814[/snapback]

Syns det er en bra løsning, men kanskje litt dumt for de som surfer uten css? Men om du ikke lager skjemaer til norge.no så går sikkert det greit :p

Lenke til kommentar
Hva synes dere om spam protection ved å ha et felt som man kaller CAPTCHA eller noe sån, også skjule den med css. HVis det da står noe i den er det spam :D

 

Enkle er ofte det beste!

9633814[/snapback]

Syns det er en bra løsning, men kanskje litt dumt for de som surfer uten css? Men om du ikke lager skjemaer til norge.no så går sikkert det greit :p

9634050[/snapback]

Gir jo bare en label som sier:

"Ikke fyll ut dette feltet" eller noe sånt :p

 

 

Er vel også bedre å kalle feltet mail eller noe, noe som man somregel må fylle ut.

Lenke til kommentar

Et skjult felt fungerer greit dersom hensikten er å bruke et bakenforliggende spamfilter. Men i det tilfellet kan man også validere skjemaet på om det finnes f.eks. linker i felt som ikke skal ha det.

 

Samtidig hjelper ikke en slik løsning mot belastningen av "skikkelige" angrep, eller når skjema som også lagrer data i basen skal lages. Da er det Capthca eller tilsvarende som er nødvendig.

 

Ja jeg har dessverre egen erfaring.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Forsøker å lage en mockup, og holder på med logo. Har nå holdt på i flere dager og "malt meg inn i et hjørne" - kreativt sett. Noen som kan komme med litt input, evt gode fora hvor jeg kan få input?

 

bicker

 

IN BRIEF: To argue back and forth over something unimportant.

 

Idéen var da at "figurene" er sinte "smileys" i en diskusjon, men er usikker på om det faller igjennom - uten forklaring.

 

EDIT: uh.. png.. svart bakgrunn er egentlig hvit EDIT2: i orden

post-5309-1191521534_thumb.jpg

post-5309-1191521545_thumb.jpg

post-5309-1191521556_thumb.jpg

post-5309-1191521608_thumb.jpg

Endret av meastp
Lenke til kommentar

@Meastp:

 

Den nederst til høyre synes jeg har et godt symbol. Virkelig "kjefting" om uvesentligheter. Men fargen kunne vært mer agressiv.

 

Men skrifttypen var ikke rett. Synes rundheten i symbol kunne gjøre Cocon Bold til en egnet font. Også litt opp med symbolstørrelse, og ned med fontstørrelse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...