Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Opera gjør ikke det som default lenger? Trodde de fleste ville identifisere seg som Opera, men kanskje jeg tar feil? Dessuten ikke umulig å sjekke om det er Opera selv om den identifiserer seg som IE, ettersom det er en del strenger som ikke brukes i user-agent hvor det står Opera (såvidt jeg husker)

 

Tror bare mange sitter og tror at OSS skal redde verden og alltid er best. Er jo mange som hardnakket hevder at Opera er bloat også, selv om tall og krystallklare fakta viser det motsatte.

9625276[/snapback]

Default er satt til "identify as Opera". Men hva med folk som oppgraderer sine versjoner istedenfor å kjøre clean install? Som regel blir gamle innstillinger tatt vare på, dermed kan man risikere at folk bruker "imask as IE" i mange år fremover uten at de er klar over det selv. I tillegg har man de som velger å endre til "mask as IE", pga man er lei alle klagene div. nettsider kommer med om man ikke sitter på IE.

 

Velger man "mask as IE" er jeg rimelig sikkert på at det er umulig å se spor av Opera i user-agent...

Lenke til kommentar
Eg og gjesper kan vise vei til riktig buss :)

9626156[/snapback]

Den er jeg med på. Kan møtes ved tigeren ved Oslo S, eller noe, så går vi opp til buzzen zammen. Var virkelig ikke noe stress sist :)

 

Edit: Nå skal vi nok til og med klare å finne riktig vei med en gang også, så vi slipper å ringe Sebastian hele tiden :p

Endret av Jesper Karsrud
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...