Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes det er dårlig at tabell diskusjonen min aldri ble noe av altså.

9610537[/snapback]

Hva var det du ville diskutere?

 

Renskrev kjapt forslaget ditt med noen små endringer, hovedsaklig utluking av øl-feiler (med forbehold om nye feil).. :p

<table summary="En oversikt over tippeligaen, der Sogndal leder med 13 poeng, 6 poeng foran Viking, som også ligger sist.">
<caption>Tippeligaen</caption>
<thead>
<tr>
<th scope="col">Lag</th>
<th abbr title="Antall poeng" scope="col">P</th>
<th abbr title="Antall scorede mål">M</th>
</tr>
</thead>
<tfoot>
<th scope="row">Totalt</th>
<td>20</th>
<td>32</th>
</tfoot>
<tbody>
<tr>
<th scope="row">Sogndal</th>
<td>13</td>
<td>20</td>
</tr>
<tr>
<th scope="row">Viking</th>
<td>7</td>
<td>12</td>
</tr>
</tbody>
</table>

 

En annen intressant diskusjon rundt dette er jo scope/headers-diskusjonen, om hvorvidt headers skal tas med i HTML5, evt fjernes eller erstattes med noe annet..

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Hm, ser at jeg har limt inn feil tabell, jeg hadde en kopi av din med noen mindre endringer på, blant annet <tfooter> osv.

Den jeg pasta var noe annet jeg puslet med, men det er nå forsåvidt greit.

 

Ang "col", så trengs vel kanskje ikke det siden det ikke er noe data i cellene under, men på den andre siden så angir vel den 'headeren' informasjon om det som kommer under?

 

Ang summary, så er det vel det jeg har skrevet (utenom mål som igrunn er irrelevant på en tippeligatabell der ingen av lagene har lik poengsum)?

 

Ang abbr, så ble tittel tatt med for at man skulle få noe info ved mouseover, da en enkelt bokstav alene ikke gir spesielt mye informasjon i en slik sammenheng. Ikke umulig at det er feil måte å gjøre det på, da tar jeg gjerne imot forslag. :)

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

:-)

 

Deilig å få litt realie tilbakemeldinger. Spørsmålet var vel egentlig mest for å finne ut hvilken av dem jeg vil jobbe mer utifra. Men får vel se om jeg ikke får starte på nytt. Og det om mørke/lyse design, jeg har aldri klart å lage noe lyst som jeg har vært i nærheten av fornøyd med. Det funkerer bare ikke.

Endret av Eirikeb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...