Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på om den er kompatibel med:

 

1. Ubuntu Linux, hvor jeg har all min musikk (og gjerne vil ha i lang tid fremover)

2. FLAC og Ogg Vorbis, som store deler av musikken min er encodet i

3. Mitt nåværende stereoanlegg, som jeg ikke vil bytte ut

 

Med andre ord: noen som har et godt forslag til en god fjernkontroll? :p

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
Jeg lurer på om den er kompatibel med:

 

1. Ubuntu Linux, hvor jeg har all min musikk (og gjerne vil ha i lang tid fremover)

2. FLAC og Ogg Vorbis, som store deler av musikken min er encodet i

3. Mitt nåværende stereoanlegg, som jeg ikke vil bytte ut

 

Med andre ord: noen som har et godt forslag til en god fjernkontroll? :p

9608847[/snapback]

1: Fungerer vel med Samba

2: Det er jeg litt skeptisk til

3: Får både aktive og passive noder, de passive kan du da koble til anlegget med phono kabel vil jeg regne med.

 

Fjernkontrollen var jo drit sexy.

 

MC2: Den greia din spiller vel samme musikken overalt gjør den ikke ?

Lenke til kommentar
Tools do not a designer make

 

Han har et godt poeng

9610349[/snapback]

 

Poenget hans er ganske godt, men argumentasjonen hans synes jeg var heller dårlig. Det virker på meg som om han er litt "trangsynt" og roser sine egne "skills" høyere opp.

 

Uten at jeg har noe utdannelse innenfor dette området så har i alle fall jeg inntrykk av at det er forskjell på en designer og web-designer. En vesentlig stor forskjell. Å være en designer kan være så mangt og mulighetene kjenner ingen begrensninger. En webdesigner har ting han må forholde seg til og det er flere begrensninger. Det er en grunn til at de fleste arkitekter må gjøre om på byggverk som de har designet. Grunnen er enkel. Løsningene de har valgt er fysisk umulig.

 

Så kan man diskutere hva som kjennetegner en god og dårlig webdesigner. Noen liker flotte farger, mange buede linjer og lek med lys. En annen liker det "minimalistisk" med enkle overskrifter, rette kanter, klar og god tekst og rette linjer.

 

Design er så mangt og å kritisere er farlig og man ender som regel med å skyte seg selv i foten. Jeg skjønner tankegangen til denne karen men syntes artikkelen var for "snever" til at den kan få toppkarakter.

Lenke til kommentar
Så flott du viser din forståelse av artikkelen kimthoma. Jeff Croft mener at det er ikke hvilke programmer en person kan, som avgjør hvor god/dårlig han er som webdesigner.

9610822[/snapback]

 

Jeg skjønte det da. Noe jeg er enig i men jeg syntes argumentasjonen var for dårlig. En god webdesigner bør absolutt kunne bruke sitt "instrument" i form at et program ala photoshop. Syntes bare at han var for snever i argumentasjonen sin og kanskje tonet ned viktigheten bak det. :blush: Dog er kanskje jeg og han uenig på dette området. Noe som må være lov å være. :)

Lenke til kommentar
Bjerkaas var svært fornøyd med presentasjonen. Puuh.

9610858[/snapback]

 

Nais. Give us teh look at itsss?

 

 

Kimthoma:

Du har uansett bomma litt på poenget til artikkelen. Korvidt hans beskrivelse av ein designer er riktig eller ei er igrunn veldig uvesentlig. Det som liksom er målet hans å få fram er kor mange som kallar seg "designer" fordi dei kan dei enkle språka HTML og CSS. Synest igrunn hans samanlikning med doktorar og arkitektar var ganske gode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...