Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke ofte jeg sletter innlegg herfra, men klarer man ikke å håndtere flere taster en 'h' og 'e', og kombinere disse til 'hehehehehe', og deretter finne fram til 'Legg til svar'-knappen, er sletting kun en naturlig konsekvens.

 

----------

 

Er det noen som har peiling på lover angående fakturaer og forfallsdatoer og slikt? Har ikke fått faktura fra Sonans ennå, men vet at forfall på siste innbetaling (som er en nokså stor sum) er 30/9. Det blir litt kort frist.

Lenke til kommentar
Er det noen som har peiling på lover angående fakturaer og forfallsdatoer og slikt? Har ikke fått faktura fra Sonans ennå, men vet at forfall på siste innbetaling (som er en nokså stor sum) er 30/9. Det blir litt kort frist.

9582719[/snapback]

Skal vel ha god mulighet til å betale. Mer enn en uke liksom.

 

Uansett pleier det ikke være noe stort problem å betale på etterskudd.

 

Hva tror du Roberto?

-

Nå er snart min siste dag på Smart Club ferdig, kan ikke si jeg er lei meg.

Glemt å ta kake da :(

Lenke til kommentar
... og denne var genial:
Why do programmers always get Christmas and Halloween mixed up?

    Because DEC 25 = OCT 31

:D

9582274[/snapback]

 

Den fikk vi til og med i "Oppgave" av forelesaren vi har i programmering :p

 

Hein: Du har vel uansett en sjudagers frist etter datoen til dei har lov å purre deg elns. Trur det er noko slikt i alle fall. Evt. kan du jo ta ein telefon og be om utsettelse pga slik-og-sånn.

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar
Ikke ofte jeg sletter innlegg herfra, men klarer man ikke å håndtere flere taster en 'h' og 'e', og kombinere disse til 'hehehehehe', og deretter finne fram til 'Legg til svar'-knappen, er sletting kun en naturlig konsekvens.

 

----------

 

Er det noen som har peiling på lover angående fakturaer og forfallsdatoer og slikt? Har ikke fått faktura fra Sonans ennå, men vet at forfall på siste innbetaling (som er en nokså stor sum) er 30/9. Det blir litt kort frist.

9582719[/snapback]

 

Vet ikke hva som er grunnen til at du ikke har mottatt noen faktura ennå. Sendes den over e-post, nettbank eller posten? Det er ikke noe regel for hvor kort forfallsfrist du skal ha. Men seriøse firmaer gir som regel ca. 14 dagers frist fra mottatt faktura.

 

Hentet ut et svar fra forbrukerrådet.no

 

Spørsmålet:

 

Er det lov til å sende regning med så kort betalingsfrist at man ikke rekker å betale tidsnok hvis man er bortreist noen dager?

 

Det er ikke noen bestemt regel om lengden på første betalingsfrist, men hovedregelen er ytelse mot ytelse. Det vil si at man betaler umiddelbart når man får varen eller tjenesten levert. Ønsker du en lenger betalingsfrist må dette avtales.

 

dette er hentet fra denne siden. Regning med kort betalingsfrist.....

 

Kim...

Lenke til kommentar
Er det noen som har peiling på lover angående fakturaer og forfallsdatoer og slikt? Har ikke fått faktura fra Sonans ennå, men vet at forfall på siste innbetaling (som er en nokså stor sum) er 30/9. Det blir litt kort frist.

9582719[/snapback]

Har alltid innbilt meg at man minst har krav på 2 uker. Kan selvfølgelig ikke henvise til noen kilder eller slikt.. Og hvem som må belastes hvis regningen ikke kom frem pga treghet hos posten eller lignene aner jeg ikke.

 

Når/hvis/om jeg får purringer, pleier jeg å skynde meg med å betale opprinnelig regning og så se bort ifra purringen.. Fungerer stort sett. :p

(Men det er igrunn skjelden jeg får purringer, klarer faktisk å registrere regninger i nettbank! \o/ )

Lenke til kommentar

Før noen spør;

Han er kringkastingssjef i NRK.

 

 

Hvilken betydning i praksis (og hvordan er praksisen) har det at man ikke knytter <label> til spesifikke felt i et skjema med å bruke 'id'?

Blant oss dødelige spiller det vel liten rolle, men med mer avanserte hjelpemidler så spiller det vel muligens en større (og ikke minst viktig) rolle i mange sammenhenger?

 

Eks;

<label for="hest"> ... <input type=text" id="hest">

kontra

<label> ... <input type="text">

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

For oss vanlige dødelige er det vel også kjekt å bli brakt rett til feltet ved klikk på labelen. Dette kan enten oppnås ved å ha inputfeltet inni selve labelen eller ved bruk av lik id og for. Edit: Oja, var det eksempelet ditt var ment som ja, for/id vs. wrappende label, trodde du mente uten bruk av for/id vs. for/id.

 

Kan tenke meg at nettlesere for svaksynte / blinde drar fordeler av ordentlig markup her med 'relasjoner' mellom label og input, men vet ikke om det er nødvendig. Som regel vil elementene komme i en viss rekkefølge.

 

Jada, bare synsing herfra. Det er du som jobber i Norge.no. :p

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...