Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-df17e

ASK.com har noen kule features, hvor vidt søkene er bedre ennn google sine vet jeg ikke, men iom. jeg jeg følger med på diggnation så må man jo bare teste ut ASK en gang i blant :wee:

Lenke til kommentar
Men da bruker de vel ikke sokemotoren til google? Algoritmen altsa.

Iogmed at Kvasir de er best pa norske sok, og hvis de bruker google, burde google vaere likebra.

9573001[/snapback]

Kvasir bruker ikke bare resultatene fra Google. Kvasir er også en katalogtjeneste, dvs. hvis du søker på f.eks. "html guide" vil du få opp sider Kvasir har lagt inn i sin database over anbefalte sider for dette emnet. I tillegg eier/drifter Eniro AS (firmaet bak Kvasir) Gulesider, Telefonkatalogen, Ditt Distrikt ++. Dette integrerer de inn sammen med søkeresultatene fra Google og det er oppføringen i Gulesider de tjener (mest) penger på.

 

Eniro har vel funnet ut at det er alt for dyrt å drifte og utvikle en egen søkemotor. Og Google er jo uansett langt bedre enn det de ville kunne laget selv. Så selv om det koster mye for dem er det nok ikke rart Kvasir er en langt mer pengeinnsamlende tjeneste enn Sesam.

Endret av JonT
Lenke til kommentar

Tenk over uttrykket "ein geografisk funksjon". Korleis kan ein definere ein slik funksjon?

Eg og damen hadde ein liten diskusjon om irrelevante utsagn om arbeidsplassen/arbeidsoppgåvene våre, og ho spydde ut ei setning med tilfeldige ord satt i ein sammenheng. "geografisk funksjon" var eit av uttrykk (ho visste sjølvsagt ikkje kva ho meinte med dette). Så eg byrja å tenke: Kva kan ligge i dette?

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar
Fint om alle med tilgang kunne tatt en titt på brukersidene til webkafeen.no og lagt inn tickets i http://trac.espeng.net på ting som er feil. og ting som burde være med der.

 

:)

9575053[/snapback]

Kan du legge siste versjon på SVN?

 

Virker som den versjonen på SVN har en Registrering som faktisk gir feilinformasjon, mens den på betadomenet ikke har det.

 

EDIT: Mulig feilen ligger i at en har oppdatert Registrerings-templaten, men glemt å legge til inputfelt-errors (De som skal komme under hver inputboks).

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Tenk over uttrykket "ein geografisk funksjon". Korleis kan ein definere ein slik funksjon?

Eg og damen hadde ein liten diskusjon om irrelevante utsagn om arbeidsplassen/arbeidsoppgåvene våre, og ho spydde ut ei setning med tilfeldige ord satt i ein sammenheng. "geografisk funksjon" var eit av uttrykk (ho visste sjølvsagt ikkje kva ho meinte med dette). Så eg byrja å tenke: Kva kan ligge i dette?

9574513[/snapback]

På tide å finne ny dame, eller?
Lenke til kommentar
MacGyver var i skogen en episode, for å sjekke ulike poster ved en oljeledning en gang - mener å tro at han var en geografisk funksjon. Er du sammen med en verdenshelt, Henrik?

9575389[/snapback]

Spørs det, ja.. :hmm:

 

På tide å finne ny dame, eller?

9575409[/snapback]

Slettes ikkje, eg kan ikkje å bli tilfredsstilt av nokon som ikkje snakkar om geografiske funksjonar. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...