Steinmann Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Bah, er en hyttetur jeg har skikkelig lyst til å være med på den helga :\ - Itavisen har blitt værre og værre nå altså. De slenger inn så mye reklame at jeg klarer ikke se hva som er reklame og hva som er artikler :o Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Jeg skal på sleepoverparty den lørdagen visstnok, men om oktoberfest begynner 14:00 så rekker jeg vel begge deler! Arve: O_o hele 1.5 lørdager i strekk! Btw, kan jeg sove hos noen fra fredag til lørdag? Driver å skal bestille togbilletter og sånne saker nå, så trenger å vite. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 7 reasons I switched back to PHP after 2 years on Rails. 9558884[/snapback] Irriterende at folk sammenligner et bra rammeverk med et dårlig programmeringsspråk. Var ganske subjektive meninger... #1 - “IS THERE ANYTHING RAILS/RUBY CAN DO THAT PHP CAN’T DO? … (thinking)… NO.” Er det noe PHP kan gjøre som ikke Rails/Ruby kan gjøre? ... (tenker)... NEI. Smak og behag har veldig mye å si. #2 - OUR ENTIRE COMPANY’S STUFF WAS IN PHP: DON’T UNDERESTIMATE INTEGRATION If it ain't broke, don't fix it. Ikke Rails/PHP-spesifikt #3 - DON’T WANT WHAT I DON’T NEED Dette er prisen av å bruke et rammeverk (men jeg må innrømme at Rails har blitt litt bloated. Heldigvis skal de plugifisere en del features). Og selvfølgelig vil han ha full kontroll over sitt selv-lagde system. Det ville han hatt uannsett språk! #4 - IT’S SMALL AND FAST Riktig Vi får satse på at Ruby bir raskere #5 - IT’S BUILT TO MY TASTES Problemet med rammeverk: De har rammer. Og de er vanskelige å fjerne hvis du ikke liker de. #6 - I LOVE SQL Du kan da bruke SQL med Rails #7 - PROGRAMMING LANGUAGES ARE LIKE GIRLFRIENDS: THE NEW ONE IS BETTER BECAUSE *YOU* ARE BETTER Godkjent Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 ALA Issue 246 Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Yr.no har godt dokumentert API Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 #2 - OUR ENTIRE COMPANY’S STUFF WAS IN PHP: DON’T UNDERESTIMATE INTEGRATIONIf it ain't broke, don't fix it. Ikke Rails/PHP-spesifikt Det gjelder vel ikke for applikasjoner SÅNN SETT LIKSOM. Dersom det tar hundre år å kjøre noen databasespørringer kan det være godt å optimalisere litt. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Dersom det tar hundre år å kjøre noen databasespørringer kan det være godt å optimalisere litt. 9572373[/snapback] Dersom det tar hundre år å køyre nokre databasespørringer er det "broken", og da må det bli "fixed". Derfor fell argumentet ditt i grus. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 What? Hvor er Opera linken? :o Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Google liker open source, Ståle. :----) Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 pfft.. jeg skal begynne a bruke kvasir! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 jeg skal begynne a bruke kvasir! 9572811[/snapback] Gjør det du. -Kanskje vi slipper flere tragiske reklamer på TV. Trenger bare "Bare se på Ståle. Han gikk ifra å bruke Google til å bruke kvasir!"... Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Evt. "Bare se på Ståle: Han gikk fra Google til Kvasir fordi Google ikke anbefalte nettleseren han liker best! Det Ståle derimot ikke visste var at vi i Kvasir ikke har et alternativ til Googles Docs." Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 "... og den far plass under sengen" "Kvasir anbefales av Stale" "Hvis du bruker Kvaisr NA, sparer du Google for unodvendig traffik. Ogsa far du med flere sideelementer pa kjopet!" osv osv .... Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Det Ståle heller ikke visste, var at Google er søkemotoren som ligger bak Kvasir, noe som gjør at alle hans argumenter faller i grus. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Det Ståle heller ikke visste, var at Google er søkemotoren som ligger bak Kvasir, noe som gjør at alle hans argumenter faller i grus. 9572873[/snapback] Ja, hvordan foregår det egentlig? Får de hentet en eksport fra google sin indeksering, eller gjøres det mer tungvindt? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) wait .. what ? :o jaja.. er ikke into Kvasir jeg da. men uansett.. nar genetisk modifiserte matprodukter kommer pa markedet, skal jeg ha Google tomater. Endret 25. september 2007 av Ståle Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Tror de betaler en ganske så fin sum til Google for å få bruke deres index. I hvertfall det jeg fikk inntrykk av på forelesningen til sjefen i Google Norge i introduksjonsuken på NITH. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Ja, hvordan foregår det egentlig? Får de hentet en eksport fra google sin indeksering, eller gjøres det mer tungvindt? 9572890[/snapback] Det er nok den første av dei to, tenkjer eg - og det er nok ikkje billig. Endret 25. september 2007 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 Men da bruker de vel ikke sokemotoren til google? Algoritmen altsa. Iogmed at Kvasir de er best pa norske sok, og hvis de bruker google, burde google vaere likebra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå