Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, ser ikke at artikkelen er nevnt her før. Jeg har i alle fall ikke lest den tidligere :)

 

Du heller mot html i e-post, Henrik? Men mail-protokollen er jo ikke laget for det, slik http derimot er. Html i mail gjør mail mindre skilbart fra andre ting. Til slutt er alt på nettet likt, og leseren vet knapt hvilken protokoll som ligger bar. En drøy tese, men likedan en tese.

 

Greit å bruke html for å kunne gi leseren hyperlinks, men styling og grafikk i mailen hører ikke hjemme. Mail bør være tilgjengelig, slik for eksempel sms er.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

Holder for tiden på å lage en side med endel grunde. Noen som har kode søkeord for bilderamme på engelsk. Tenker å bruke et litt falmet og ødelagt negativphoto, eller evt. et falmet ark som bakgrunn for bildene på siden.

 

Problemet er at jeg sliter med å finne søkeord som gir meg de riktige ressultatene. Noen som har forslag?

 

Edit: Tar også gjerne imot linker til sider med mye grafikk av denne typen. Hvis dere ikke helt skjønner hva jeg ønsker å lage, så ta en titt på www.kaizers.no for et lite tips.

Endret av Sono
Lenke til kommentar

Tja. Trenger altså gamle negativer. Negativer er de bildene eldre kameraer spyttet ut for at man så måtte ferdigstille de i en photolabb.

 

Det jeg altså tenker å gjøre med disse negativene er å lage en bakgrunn av de. Disse bakgrunnene skal gjøre bildene som finnes i nyhetene på siden jeg ønsker å skape, falmede så de får et eldre preg.

 

Veit ikke om jeg klarer å forklare bedre. :)

Endret av Sono
Lenke til kommentar
Greit å bruke html for å kunne gi leseren hyperlinks, men styling og grafikk i mailen hører ikke hjemme. Mail bør være tilgjengelig, slik for eksempel sms er.

9541016[/snapback]

At eposter ikke skal se ut som websider (sånn som mange bedrifter tror) er jeg helt enig i. Men det er veldig kjekt å ha muligheten for å lage overskrifter, linker, tabeller og ikke minst markere ting med bold og sette ting i italic.

 

Det beste hadde egentlig vært om man kun tillot HTML, og så var det opp til epostleseren å style epostene. Men da hadde det vel bare blitt til at alle bare brukte tabell-design og masse font-elementer.

Lenke til kommentar
Imo kan en e-post inneholde følgende elementer: a, strong, em, ul (li) og evt. table (tr, td). Enig med neitakk her :)

 

- redigert -

blockquote e.l. burde kanskje være lurt å ta med også :hmm:

9542888[/snapback]

+ h1-6, abbr, code, q, dt, dd, dl, ol, pre, samp, sub, sup, de fleste table-elementene (table, td, tr, th, caption), var, acronym og cite.

 

Mao, det meste unntatt, form, eksterne ting og ting som deprecated i strict.

 

Bilder burde kun finnes i vedlegg. Evt. må være embeded i meldingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...