............... Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 img { max-width:800px; width:expression(document.body.clientWidth > 800? "800px": "auto" ); } Vil denne fungere i IE6? Er litt usikker på hvordan jeg får max-width på ie.. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 neitakk: Korleis håndtererer ASP spørjestrenger inn? om eg har noko ala eval(1) i strengen, korleis vil dette bli tatt imot? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 karlsn: Ja, den skal fungere. Dog har vel ikke IE noe problemer med bredde? Mente dette kun var i Y-retning. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Noen som vet hvordan jeg gjør en variabel global i JavaScript? 9525304[/snapback] Det er vel bare til å definere variabelen utenfor en funksjon eller klasse det, vel? eller? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 neitakk: Korleis håndtererer ASP spørjestrenger inn? om eg har noko ala eval(1) i strengen, korleis vil dette bli tatt imot? 9525609[/snapback] Litt usikker på hva du mener. ASP leser det vel slik alle serverscript gjør det. Det som hentes på querystring legges til den variabelen som er spesifisert i koden. isnum() sjekker at strengen kun inneholder numeriske verdier. For å få lagt inn ASP-kode som kan kjøres, må det skrives til ny linje. Men vil det gå an å få til? Testet med å avslutte koden %> og starte igjen <% med ny kode i adresselinjen, men nettleseren oversetter > til %3E. Btw: Hva er det med offisielle bandiser og flash? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Er ikke dere de smarte her da? ^9525406[/snapback] Tja.. Innimellom kan sikkert enkelte her inne virke smarte? img { max-width:800px; width:expression(document.body.clientWidth > 800? "800px": "auto" ); } Vil denne fungere i IE6? Er litt usikker på hvordan jeg får max-width på ie.. 9525559[/snapback] Jeg aner ikke hva den width:expression()-greia gjør for noe rart, men linja ovenfor forstår ikke IE6 seg helt på. Mener å huske at IE6 tolker width som min-width, og at sider derfor har en tendens til å bli alt for vide.. Eller var det omvendt?? Vil alle nettlesere takle experssion-statementet ditt? Kan ikke huske at det er gyldig css-syntaks nemlig.. (Har alltid plagdes over at det ikke er mulig å få nettlesere til å tolke css avhengig av innhold, men med slik kode har man jo if-statements og greier ) Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Det er IE6 spesific kode. Husker ikke om det var sån man gjør det. Men er mulig på noe lignende måte hvertfall. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) Er jo så mye enklere å bare lage egne skjema for IE. <!--[if IE 6]> <link rel="stylesheet" title="ie6_style" href="./css/ie6.css" type="text/css"> <![endif]--> <!--[if IE 7]> <link rel="stylesheet" title="ie7_style" href="./css/ie7.css" type="text/css"> <![endif]--> Om man dog bruker riktig doc-type og gode koder, er det svært sjeldent nødvendig å style alternativt for IE. Endret 19. september 2007 av neitakk Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Neitakk: Prøv å følg med i timen a, IE6 støtter ikke max-width. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Noen som vet hvordan jeg gjør en variabel global i JavaScript? 9525304[/snapback] Det er vel bare til å definere variabelen utenfor en funksjon eller klasse det, vel? eller? 9525816[/snapback] Prøvde det, funket ikke. Ser for meg det er noe ála (hvordan skrives det? ) PHPs "global ()" eller noe slikt. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) qualbeen: Kanskje google hacken litt først? Koden ser riktig ut den. Har brukt følgende for å mekke max-height på en side; height:expression(this.scrollHeight > 400? "400px" : "auto" ); Så, nesten riktig, men HTML-DOM-en her sender seg selv (elementet) inn istedenfor å sette max-width på body. Det er vel bildet som skal ha en max-width, og du bør bruke den jeg limte inn (bare med Width) istedenfor. Endret 19. september 2007 av Haraldson Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Neitakk: Prøv å følg med i timen a, IE6 støtter ikke max-width. 9526279[/snapback] I know! IE støtter svært lite CSS2 og nyere. Mitt forslag gikk ut på å bruke egne stilark for slike koder som må brukes for IE spesielt. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Men hva er poenget, neitakk? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 (endret) lastGraph. Ganske så fet sak som viser musikken du har hørt på gjennom Last.fm i et gitt tidsrom som en graf Min ser slik ut i tidsrommet oktober 06 til mai 07, etter det slettet jeg Last.fm på maskinen. Edit: Syntes det var en litt kul app, derfor jeg linket til den, hvis noen måtte lure Edit2: Hvem trenger Google Books når man har Delicious Library. Ganke så genialt Mac-program som scanner bøker, CD-er, DVD-er og spill via iSight-kameraet. Funker overraskende bra. Hadde det ikke vært for at jeg hadde skoleoppgave til i morgen i PJ, hadde jeg scannet inn alt med strekkode jeg kom over Endret 19. september 2007 av Jesper Karsrud Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Men hva er poenget, neitakk? 9526372[/snapback] Valid css til dem som bruker skikkelig nettleser? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Prøvde det, funket ikke. Ser for meg det er noe ála (hvordan skrives det? ) PHPs "global ()" eller noe slikt. 9526328[/snapback] Hmm.. Ser ikke ut til å være så veldig mange andre metoder gitt, men du kan jo eventuelt lagre variabelen til cookie, for så å hente den ut igjen.. Googlesøk jeg foretok meg Resultat som hadde innvirkning på hva denne posten inneholder Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Tja, kan jo gjøre det da. Eller så bare definerer jeg den på nytt i hver funksjon. Hmm. Takk for hjelpen, mariyo. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Rafrissington Podcast Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Men hva er poenget, neitakk? 9526372[/snapback] Valid css til dem som bruker skikkelig nettleser? 9526656[/snapback] Brukarane av desse "skikkelige nettlesarane" merkar jo ingenting sjølv om ein har expression i koda, da. Torri: At du ikkje linka til Rissington før i dag beviser at Bloglines slår Netvibes. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 19. september 2007 Del Skrevet 19. september 2007 Diverre, hadde tenkt å vente med den til jeg kom hjem - men måtte sjekke ut mens jeg ventet på en klient-epost Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå