Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
neitakk: Korleis håndtererer ASP spørjestrenger inn? om eg har noko ala eval(1) i strengen, korleis vil dette bli tatt imot?

9525609[/snapback]

Litt usikker på hva du mener. ASP leser det vel slik alle serverscript gjør det.

Det som hentes på querystring legges til den variabelen som er spesifisert i koden. isnum() sjekker at strengen kun inneholder numeriske verdier. For å få lagt inn ASP-kode som kan kjøres, må det skrives til ny linje. Men vil det gå an å få til?

Testet med å avslutte koden %> og starte igjen <% med ny kode i adresselinjen, men nettleseren oversetter > til %3E.

 

Btw: Hva er det med offisielle bandiser og flash? :hmm:

Lenke til kommentar
Er ikke dere de smarte her da? ^

9525406[/snapback]

Tja.. Innimellom kan sikkert enkelte her inne virke smarte?

 

img {
max-width:800px;
width:expression(document.body.clientWidth > 800? "800px": "auto" );
}

 

Vil denne fungere i IE6? Er litt usikker på hvordan jeg får max-width på ie..

9525559[/snapback]

Jeg aner ikke hva den width:expression()-greia gjør for noe rart, men linja ovenfor forstår ikke IE6 seg helt på. Mener å huske at IE6 tolker width som min-width, og at sider derfor har en tendens til å bli alt for vide.. Eller var det omvendt??

 

Vil alle nettlesere takle experssion-statementet ditt? Kan ikke huske at det er gyldig css-syntaks nemlig.. (Har alltid plagdes over at det ikke er mulig å få nettlesere til å tolke css avhengig av innhold, men med slik kode har man jo if-statements og greier :))

Lenke til kommentar

Er jo så mye enklere å bare lage egne skjema for IE.

 

<!--[if IE 6]>
<link rel="stylesheet" title="ie6_style" href="./css/ie6.css" type="text/css">
<![endif]-->
<!--[if IE 7]>
<link rel="stylesheet" title="ie7_style" href="./css/ie7.css" type="text/css">
<![endif]-->

 

Om man dog bruker riktig doc-type og gode koder, er det svært sjeldent nødvendig å style alternativt for IE.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

qualbeen: Kanskje google hacken litt først? :roll:

 

Koden ser riktig ut den. Har brukt følgende for å mekke max-height på en side;

height:expression(this.scrollHeight > 400? "400px" : "auto" );

 

Så, nesten riktig, men HTML-DOM-en her sender seg selv (elementet) inn istedenfor å sette max-width på body. Det er vel bildet som skal ha en max-width, og du bør bruke den jeg limte inn (bare med Width) istedenfor.

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar

lastGraph.

Ganske så fet sak som viser musikken du har hørt på gjennom Last.fm i et gitt tidsrom som en graf :)

 

Min ser slik ut i tidsrommet oktober 06 til mai 07, etter det slettet jeg Last.fm på maskinen.

 

Edit: Syntes det var en litt kul app, derfor jeg linket til den, hvis noen måtte lure :)

 

Edit2: Hvem trenger Google Books når man har Delicious Library. Ganke så genialt Mac-program som scanner bøker, CD-er, DVD-er og spill via iSight-kameraet. Funker overraskende bra. Hadde det ikke vært for at jeg hadde skoleoppgave til i morgen i PJ, hadde jeg scannet inn alt med strekkode jeg kom over :p

Endret av Jesper Karsrud
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142
Prøvde det, funket ikke. Ser for meg det er noe ála (hvordan skrives det? :p) PHPs "global ()" eller noe slikt.

9526328[/snapback]

Hmm.. Ser ikke ut til å være så veldig mange andre metoder gitt, men du kan jo eventuelt lagre variabelen til cookie, for så å hente den ut igjen..

 

Googlesøk jeg foretok meg

Resultat som hadde innvirkning på hva denne posten inneholder :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...