Jesper Karsrud Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Har jeg innsett for lenge siden, det. Men tenkte mer på at det er temmelig trist at folk snakker om å bli "tatt inn", som om vi liksom skulle godkjenne folk som kommer hit eller ha inntaksprøver. Hvem som helst skal kunne delta i webkafeen, såfremt de oppfører seg bra og har noe å tilføye. Å begynne å mase om respekt og slikt er irrelevant, folk som kommer hit med kun OT-prat eller annet som ikke passer inn blir fort lei av ikke å få respons og stikker igjen. 9519179[/snapback] Så har man de som ikke oppfører seg bra, og ikke har noe å tilføye, annet enn OT-snakk. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Tenkte det samme når jeg leste det Jesper. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Var det ikke en moderator som snakket om dette noen år siden? Mener å huske at det var noen som var innom og skrev om Webcafeen sin gurukultur - og hvor ydmyk man forventet at andre skulle oppføre seg overfor "veteranene". Det var noe sånt, tror jeg. Hmm. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) Det er vel ikkje snakk om å oppføre seg ydmyk overfor veteranar her, men om å ha normal folkeskikk så det heiter på godt norsk Endret 18. september 2007 av Arve Systad Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Har jeg innsett for lenge siden, det. Men tenkte mer på at det er temmelig trist at folk snakker om å bli "tatt inn", som om vi liksom skulle godkjenne folk som kommer hit eller ha inntaksprøver. Hvem som helst skal kunne delta i webkafeen, såfremt de oppfører seg bra og har noe å tilføye. Å begynne å mase om respekt og slikt er irrelevant, folk som kommer hit med kun OT-prat eller annet som ikke passer inn blir fort lei av ikke å få respons og stikker igjen. 9519179[/snapback] Så har man de som ikke oppfører seg bra, og ikke har noe å tilføye, annet enn OT-snakk. 9519186[/snapback] Les siste setningen, dah. Er det noen som ikke oppfører seg noe særlig, er det liten vits å hakke løs og dra hele greien over i nærmest en mobbering. Don't feed the troll, så går trollet sin vei. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Problemet er at dette trollet har satt fast hodet i døra, og skriker og bærer seg. Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Var noen kloke ord Jorgis. Arve sier vel det som gjelder, normal god folkeskikk er nøkkelen. Noe som jeg dessverre ser forsvinner mer og mer på internett fora. Deltar i en 2-3 fora og alle tre beveger seg i en retning mot det mindre hyggelige. Fler og fler tenker kun på seg selv i dagens samfunn. Hvor ble det av "alle skal være venner" tanken? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Vel, jeg syntes faktisk det er generell god oppførsel på dagens forum. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Det er fordi du kun henger i kafeen der vår überoppførsel råder Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Vel, jeg syntes faktisk det er generell god oppførsel på dagens forum. 9519334[/snapback] Det er mye bedre enn det var ja... Men diskusjon.no har alltid vært et foregangseksempel på et særdeles bra diskusjonsbord. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Som eg har påpeika tidligare; Internhumor/intern skitprat finn du overalt innad i grupper av folk. Du kan ikkje delta i denslags uten å ha blitt "akseptert" av gruppa eller i det minste ha vert der ei tid. I mine auge er folk greie heilt til dei oppfører seg som dritt - derfrå må dei tjene opp att respekt frå mi side. Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Respekt er et ord jeg i alle fall missliker veldig sterkt. Synes ordet tillit passer mye bedre i en slik sammenheng. Grunnen er at respekt er et veldig "klasse" ord. Mens tillit er et mer snillere og bedre ord. Det er ikke noe "klasseforskjell" i det ordet. Men det er bare mine tanker da. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Respekt blir mye brukt blant visse kulturer som jeg misliker sterkt. Gjensidig pen oppførsel klinger bedre. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Greit, samma for meg kva ord du vil bruke, men poenget blir det samme - og er truleg oppfatta av dei fleste her for lengst Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) ... så la oss derfor sette en strek over denne diskusjonen nå Sånn, Sebba Endret 18. september 2007 av Slettet-df17e Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Vil ha PT strek NÅ! Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Styler dere feeds? URL. Gammel artikkel, men nyttig for dem som ikke har gjort det. Mange nettlesere laster jo ustylet rss i en sammenhengende tekstlinje. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 (endret) Bruker Bloglines, som styler feedene mine fint fra før, så jeg trenger ikke. Endret 18. september 2007 av Jesper Karsrud Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Mottar innlegg i feeds som ser akkurat ut som epost - kan vel formatere visninga litt sjøl, men. Heilt greit. Fungerer finfint, igrunn Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 18. september 2007 Del Skrevet 18. september 2007 Bruker Bloglines, som styler feedene mine fint fra før, så jeg trenger ikke. 9519571[/snapback] Jeg tenker nå på selvhostet materiale... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå