Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har studert psykologi og det er nok litt mer komplisert enn som så. Har bare studert folks adferd, situasjoner eller mer korrekt "Human Factors" som går mer ut på måter man behandler folk på, taler til folk og hvordan man kan styre folk på. Det er ganske interessant. Hvis noen har tid og føler for det så anbefaler jeg dere å studere litt psykologi. For det første så vil du lære MYE om deg selv og om måten å snakke på/veilede på. :)

 

Dette med respekt og slikt er egentlig et vanvittig stort tema som egentlig grunner i en stor missforståelse. Respekt er til for å brukes ikke missbrukes. Så får det være opp til hver enkelt å tolke det jeg sa nå. En liten tanke på morgenkvisten. :)

 

Kim...

Lenke til kommentar

Sjølvsagt, men det er likevel eit faktum det eg sa. Og i mine auge er det ikkje misbruk av respekt/whatever å ha internhumor overfor nokon og ikkje andre. Det er sånn det er alle stader.

 

Var ikkje misbruk av respekt som var poenget her likevel, var vel mest det med lang fartstid og moglegheitene det gir. Eventuelt at mangel på fartstid betyr at du ikkje heilt er inne i miljøet.

 

Ville du slått stygge internvitsar med sjefen din første dag i ny jobb? (satt på spissen, men fortsatt...)

 

Og ja, psykologi er interessant :)

 

 

Edit: la til litt.

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar

Internhumor har vel ingenting med respekt å gjøre. Men for å gjøre en lang handling kort. I dette tilfellet som jeg har dratt frem og brukt. Så har en person med "respekt" i deres øyne brukt sin respekt/makt, for å hakke ned på en som dere mener ikke har opparbeidet den respekten som trengs.

 

Dette er missbruk i mine øyne.

 

Jeg hadde heller sett for meg at han brukte denne "respekten" sin til å veilede den andre personen inn i riktig retning med en noe høffligere tone enn det som ble brukt.

 

Nå ble det veldig akademisk dette innlegget men håper dere skjønner tankene i innlegget. :)

 

Kim...

Endret av kimthoma
Lenke til kommentar

Jeg tror du misforstår kimthoma. Jeg prøvde å legge frem det jeg sa på en snill måte, fordi det handler ikke om at folk ikke kan poste i kafeen, men om de skal gjøre det så kan de holde seg til temaet, som er webutvikling og ikke rakke ned på kafeens medlemmer som man (i dette tilfelle loathsome) ikke kjenner.

Lenke til kommentar
Jeg vil si at kanskje "Kiman" ligger best ann til å bli tatt inn, eller neitakk - om han noengang får full aksept av de andre enn meg :-P

9518844[/snapback]

:(

 

Amerikansk politiker saksøker Gud

9518927[/snapback]

 

Postet nyheten på forrige side. Synes bildet av han figuren er så genialt. "Glorie" i bakgrunnen jo :!:

 

Jeg tror du misforstår kimthoma. Jeg prøvde å legge frem det jeg sa på en snill måte, fordi det handler ikke om at folk ikke kan poste i kafeen, men om de skal gjøre det så kan de holde seg til temaet, som er webutvikling og ikke rakke ned på kafeens medlemmer som man (i dette tilfelle loathsome) ikke kjenner.

9518845[/snapback]

 

Hvis det innlegget (som jeg quotet) var snillt så lurer jeg på hvordan du er når du er slem. :blush: Men det er jo greit å få ordnet opp i missforståelsen. :)

Endret av kimthoma
Lenke til kommentar
Ja jorgis, vi hater deg. Face it.

9518930[/snapback]

 

Har jeg innsett for lenge siden, det. Men tenkte mer på at det er temmelig trist at folk snakker om å bli "tatt inn", som om vi liksom skulle godkjenne folk som kommer hit eller ha inntaksprøver. Hvem som helst skal kunne delta i webkafeen, såfremt de oppfører seg bra og har noe å tilføye. Å begynne å mase om respekt og slikt er irrelevant, folk som kommer hit med kun OT-prat eller annet som ikke passer inn blir fort lei av ikke å få respons og stikker igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...