Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-df17e

Jeg er back in the game veit du, Tor :p Har riktig nok hatt en liten pause fra alt som heter webutvikling, men det er jo så moro så kan jo ikke gi seg.

 

EDIT: CSS rammeverk er nå bare tull syntes jeg.

EDIT2: Er ikke folket på IRC lenger ?

Endret av Slettet-df17e
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Kenny Bones: Hvordan du strukturerer filene dine er helt opp til deg. Finnes vel ikke noe fasitsvar på det, tror jeg :p

9486579[/snapback]

 

Var ikke helt det jeg mente.. Legger ved et bilde av mappestrukturen så dere forstår hva jeg mener. Gidder ingen kommentarer fra umodne fjortiser her. (ikke mente til deg Skaflem :))

Altså, jeg vil at img-mappen og css-filen skal ligge på rotnivå.

Greit nok det, er bare å henvise til den stien det. MEN siden ligger ikke på nett enda men på lokal disk. Og jeg har en template jeg har lagd som jeg jobber ut fra. I denne filen står det forskjellige stier og hvor filene ligger. (f.eks ../../img/bilde.jpg)

Og når denne er ferdig så legger jeg filen i riktig mappe ut fra hvilken kategori den er i. Problemet blir da at mappestrukturen har forandret seg i forhold til hvordan den var da den var en template. I filen står det jo (../../style.css eller image.jpg).

Om jeg da lagrer html-filen i en annen mappe, vil jo ikke den stien som før fungerte fungere lenger.

Og jeg kan nesten ikke skrive inn en konkret sti "c:\blabla.css" heller. Ettersom siden ikke er på nett enda kan jeg ikke skrive inn en url for da får jeg ikke sett hvordan det blir.

 

Btw: er ingen nybegynner om dere lurte på det

 

Edit: Jeg har jo selvfølgelig muligheten til å endre stiene etterpå, men dette er et ganske massivt prosjekt der jeg ikke bare kan endre stier i hytt og pine etterhvert som sidene blir til. Jeg er nødt til at de stiene som står i templaten fungerer uansett hvor jeg flytter html-filene etter at de er lagret og lagt i riktig mappe. Håper det var forståelig. :)

9486961[/snapback]

 

Å ha image, css, etc, i samme underkatalog som den enkelte html-fil er noe jeg personlig ikke liker: Derfor må du enten programmere en dynamisk løsning som tilpasser seg nivået du jobber i, eller hardkode inn filstiene.

Lenke til kommentar
MEN siden ligger ikke på nett enda men på lokal disk.

9486961[/snapback]

Ja da blir det noe annet... Jeg redigerer alle filer online. Dvs. via et herlig ftp-program kalt CuteFtp. Du trenger ikke noe mer enn en enkel editor hvis du kan det du driver med, og den får du der. Klikk på mappe, høyreklikk på fil, velg rediger, og velg lagre. Test resultatet online.

Evt. sett opp webserver på maskinen du redigerer med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...