Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
loathsomes pro tip #1: Skriv fonten på et bilde i stedet. Problem solved.

 

© tip copyright all rights reserved

9486750[/snapback]

Eh.. Så du mener at at all skrift skal være bilder? :ermm:

 

Tviler litt på den du :whistle:

9486802[/snapback]

 

Det er jo mye bedre. Seriøst, kan ikke forumet få en funksjon som konverterer alle postene til bilder?

Lenke til kommentar
Kenny Bones: Hvordan du strukturerer filene dine er helt opp til deg. Finnes vel ikke noe fasitsvar på det, tror jeg :p

9486579[/snapback]

 

Var ikke helt det jeg mente.. Legger ved et bilde av mappestrukturen så dere forstår hva jeg mener. Gidder ingen kommentarer fra umodne fjortiser her. (ikke mente til deg Skaflem :))

Altså, jeg vil at img-mappen og css-filen skal ligge på rotnivå.

Greit nok det, er bare å henvise til den stien det. MEN siden ligger ikke på nett enda men på lokal disk. Og jeg har en template jeg har lagd som jeg jobber ut fra. I denne filen står det forskjellige stier og hvor filene ligger. (f.eks ../../img/bilde.jpg)

Og når denne er ferdig så legger jeg filen i riktig mappe ut fra hvilken kategori den er i. Problemet blir da at mappestrukturen har forandret seg i forhold til hvordan den var da den var en template. I filen står det jo (../../style.css eller image.jpg).

Om jeg da lagrer html-filen i en annen mappe, vil jo ikke den stien som før fungerte fungere lenger.

Og jeg kan nesten ikke skrive inn en konkret sti "c:\blabla.css" heller. Ettersom siden ikke er på nett enda kan jeg ikke skrive inn en url for da får jeg ikke sett hvordan det blir.

 

Btw: er ingen nybegynner om dere lurte på det

 

Edit: Jeg har jo selvfølgelig muligheten til å endre stiene etterpå, men dette er et ganske massivt prosjekt der jeg ikke bare kan endre stier i hytt og pine etterhvert som sidene blir til. Jeg er nødt til at de stiene som står i templaten fungerer uansett hvor jeg flytter html-filene etter at de er lagret og lagt i riktig mappe. Håper det var forståelig. :)

post-39653-1189692509_thumb.jpg

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...