Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

createElement er jo helt klart å foretrekke da, selv om det kanskje gir litt mer kode.

 

var paragraf = document.createElement("p");

For å legge til ting inni der bruker du bare appendChild(). Ikke verre enn det, og det er det som er sett på som den beste metoden, med tanke på at dette er DOM-standarder, og ikke noe annet crap som egentlig er funnet på av en eller annen browservendor som har blitt så utbredt at de andre har måttet begynne å støtte det.

Lenke til kommentar
Så gjør det ordentlig først som sist da, i stedet for å bruke innerHTML, som ikke er standard JS en gang.

9474769[/snapback]

Ikke nå nei, men alle nettleser har støtte for det. Så hvis man holder seg til å bruke HTML funker det fett. Dessuten vil jo (X)HTML5 få støtte for det.

 

createElement er jo helt klart å foretrekke da, selv om det kanskje gir litt mer kode.

 

var paragraf = document.createElement("p");

For å legge til ting inni der bruker du bare appendChild(). Ikke verre enn det, og det er det som er sett på som den beste metoden, med tanke på at dette er DOM-standarder, og ikke noe annet crap som egentlig er funnet på av en eller annen browservendor som har blitt så utbredt at de andre har måttet begynne å støtte det.

9474847[/snapback]

Ganske tungvint i praksis da i forhold til .innerHTML. Støtter så vidt jeg vet ikke XHTML, men ellers funker det langt bedre enn å måtte styre med å legge til og delete DOM-noder i flere nivåer.

Lenke til kommentar

Ok, får det til - tror jeg. Nå, hvordan legger jeg til innhold i p-elementet uten å bruke innerHTML? :) Takk for hjelpen.

 

edit - nvm liksom.

 

OK NYTT SPØRSMÅL.

 

Når jeg lager en tag (med createElement), så plasseres den helt i slutten av divisjonen leg lager den i. Hvordan kan jeg få den til å komme i begynnelsen?

Endret av loathsome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...