Jesper Karsrud Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Så gjør det ordentlig først som sist da, i stedet for å bruke innerHTML, som ikke er standard JS en gang. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Hva skal jeg bruke i stedet for innerHTML, da? Hva er den "ordentlige" metoden? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 createElement er jo helt klart å foretrekke da, selv om det kanskje gir litt mer kode. var paragraf = document.createElement("p"); For å legge til ting inni der bruker du bare appendChild(). Ikke verre enn det, og det er det som er sett på som den beste metoden, med tanke på at dette er DOM-standarder, og ikke noe annet crap som egentlig er funnet på av en eller annen browservendor som har blitt så utbredt at de andre har måttet begynne å støtte det. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Ah, nice. Fant noe pent lesestoff om dette også. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Når kommer EATMYAPE™? Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Så gjør det ordentlig først som sist da, i stedet for å bruke innerHTML, som ikke er standard JS en gang. 9474769[/snapback] Ikke nå nei, men alle nettleser har støtte for det. Så hvis man holder seg til å bruke HTML funker det fett. Dessuten vil jo (X)HTML5 få støtte for det. createElement er jo helt klart å foretrekke da, selv om det kanskje gir litt mer kode. var paragraf = document.createElement("p"); For å legge til ting inni der bruker du bare appendChild(). Ikke verre enn det, og det er det som er sett på som den beste metoden, med tanke på at dette er DOM-standarder, og ikke noe annet crap som egentlig er funnet på av en eller annen browservendor som har blitt så utbredt at de andre har måttet begynne å støtte det. 9474847[/snapback] Ganske tungvint i praksis da i forhold til .innerHTML. Støtter så vidt jeg vet ikke XHTML, men ellers funker det langt bedre enn å måtte styre med å legge til og delete DOM-noder i flere nivåer. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Skjønner ikke at dere klarer å skrive "rå" Javascript. Alt blir så mye deiligere med jQuery! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Funker bedre av den ene grunn at det er enklere? Uenig. Da er det bedre å skrive kode du kan bruke både med HTML, XHTML og eventuelt annen markup med støtte for DOM. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Når kommer EATMYAPE™?9474976[/snapback] Real soon, står jo klart å tydelig på siden! (Men musikken på tjejporr er jo mye kulere) Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Jeg fikk følgene mail 06.06.06 fra [email protected]: We're planning on releasing digg's API soon, stay tunedSoon kan bety mye rart, ja... Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Når kommer EATMYAPE™?9474976[/snapback] Real soon, står jo klart å tydelig på siden! (Men musikken på tjejporr er jo mye kulere) 9475277[/snapback] EATMYAPE er allerede oppe å kjører, men i lukket form for visse utvalgte som går i medieklassen min Det er verdens beste konsept, altså. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Så hva er poenget med å vifte med linken her på forumet? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 hva koster det å sende til eatmyape til 2002? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Kjekt med de artiklene fra Before & After, via iStockphoto, vi har firmakonto der :--) Henkis: MZN Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Så hva er poenget med å vifte med linken her på forumet? 9475361[/snapback] PR? Lenke til kommentar
MC2 Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Vi hadde Marius Watz på besøk på KHiO igår som holdt en dødskul forelesning (eller, det var mer verkene hannes som var dødskule). Han skriver algoritmer som lager ting (halveis tilfeldig) som blir kunst! Det er drit tøft http://unlekker.net og http://generatorx.no Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Om jeg mekker et element med createElement, hvordan definerer jeg hvor i alle det skal havne? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) var shit = document.createElement("p"); var whatever = document.getElementById("whatever"); whatever.appendChild(shit); Kanskje sånn? Edit: variabelen shit er jo et child-element av whatever, derfor bruker du appendChild. Kanskje lese litt om noder og slikt, eller? Endret 11. september 2007 av Jesper Karsrud Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Ok, får det til - tror jeg. Nå, hvordan legger jeg til innhold i p-elementet uten å bruke innerHTML? Takk for hjelpen. edit - nvm liksom. OK NYTT SPØRSMÅL. Når jeg lager en tag (med createElement), så plasseres den helt i slutten av divisjonen leg lager den i. Hvordan kan jeg få den til å komme i begynnelsen? Endret 11. september 2007 av loathsome Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 createTextNode("string med tekst her"); Du må likevel kjøre en appendChild på variabelen der du lager elementet med tekst, ellers funker det dårlig. Tekst går som egen node, og ligger enda et hakk under elementet. Du ser det lett hvis du inspecter et HTML-dokument med Firebug Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå