Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:hm:

 

Innlevering av typografioppgave i morgen, og har rett og slett et stort spørsmål: Har laget et midtsideoppslag i en avis med 5-kolonners oppsett. Men på den ene siden passer det bedre med et 4-kolonners oppsett hvorav det består av to kolonner som er like brede som i 5-kolonners oppsettet, og to kolonner er noe bredere. Er dette fullstendig slakt, eller kan jeg beholde det? :) Har ikke mulighet til å ordne med et bilde akkurat nå.

Lenke til kommentar

Tenkte meg dette, bare klamret meg til det lille håpet om at det gikk an. Vil ikke ha det sånn, får det bare ikke til å stemme :( Læreren har master i noe typografi-relaterte greier, har vært typograf i Aftenposten, Oppland Arbeiderblad og flere andre store bedrifter - så kan ikke komme med noe dritt nei. Men greit å få det avklart :)

Lenke til kommentar

Har fire skoletimer à 40 minutter i morgen på å ferdigstille det, og det skal leveres som PDF, så det er ikke så krise. Kan sikkert slenge ut et bilde når det er ferdigstilt i morgen :)

 

Det som i utgangspunktet irriterer meg er at avisdesign er så forbanna trange. Men det gjør det jo i egentlig bare mer interessant, blir større utfordringer av sånt. Problemet er bare at jeg ikke har evnene til det helt enda.

Lenke til kommentar
Tor: Seff, det er jo faktisk dritpraktisk når du gjør masse på en gang. Dobbel taskbar er et must.

9463046[/snapback]

 

Hørt om Workspaces? :)

9469083[/snapback]

 

Berre eit sånt generelt spørsmål; Kva er greia med at alle har så mykje imot korleis andre har satt opp sin PC, kva programvare som brukast/ikkje brukast osv.? :p

 

Eg har satt opp min(e) PC(ar) slik eg vil, og slik eg likar. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Tor: Seff, det er jo faktisk dritpraktisk når du gjør masse på en gang. Dobbel taskbar er et must.

9463046[/snapback]

 

Hørt om Workspaces? :)

9469083[/snapback]

 

Berre eit sånt generelt spørsmål; Kva er greia med at alle har så mykje imot korleis andre har satt opp sin PC, kva programvare som brukast/ikkje brukast osv.? :p

 

Eg har satt opp min(e) PC(ar) slik eg vil, og slik eg likar. Enkelt og greit.

9469517[/snapback]

 

Har egentlig ikke så mye imot hvordan du har satt opp din PC, jeg bare forsøker å foreslå bedre/mer effektive løsninger. At du tror du har satt opp din PC slik du tror du liker, er en ting, men du har ikke prøvd alt som finnes der ute, og da trenger du litt tips og råd for å med deg alle godsakene som finnes. :)

Lenke til kommentar

Pfff... Sjølvsagt har eg ikkje prøvd absolutt alt som er der ute, men eg har prøvd og/eller lest om litt av kvart, og det eg har per no er det eg har blitt vant til, og det oppsettet eg likar best. Enkelt og greit. Så for min del, 2x Taskbar > multiple workspaces.

 

Anyways, hiv meg i seng no. Java i morgon 0815 >_<

 

Edit: Dessutan er det lettare å bla mellom tabs på ei dobbel oppgåvelinje enn å bla mellom skrivebord - iallefall inntil det punktet der du har fryktelig mange vindu opne på ein gong.

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar
Kva abonnerer folk på av podcaster? Sjølv har eg:

9467071[/snapback]

TWiT, Security Now, Kommisjonen (konge!!),+++ (men for som regel ikke tid til å høre på noe mer.)

 

The Economist virket interessant. Verdt å sjekke ut?

 

Robbie: Grattis med valget. Gledelig at både Høyre og Venstre stiger. Jeg håper bare Høyre velger å samarbeide mest mulig mot sentrum og ikke FRP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...